TerryFos Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 Czesc, Nowy uzytkownik, witam, Grzesiek z Zabrza, milo poznac Przymierzam sie do pierwszej w zyciu konwersji na Tubeless. Pacjent to elektryczny MTB, swiezynka, z przebiegiem niecalych 200 km. Uzytkowany bedzie BARDZO zgodnie z przeznaczeniem, daleko ze slaska w Beskidy nie mamy wiec.. Nigdy nie zlapalem przyslowiowego snejka przez przyciecie obrecza, ale tu zestaw ciezki wiec.. chcialbym sie zabezpieczyc. Waga roweru z kierownikiem przekraczaja 110 kg, wiec jest doslownie "grubo". Oczywiscie oznacza to ze z cisnieniami musze trzymac sie raczej w gornej czesci zalecanych. Zarowno kola jak i opony fabrycznie sa Tubeless Ready, wiec temat nie powinien byc trudny. Kola to DT Swiss, opony Maxxis Minion DHR II. I teraz ie pojawia temat kompletne mi nieznany - jakie wentyle i mleko ? Z przegladu internetu widze ze jesli chodzi o mleko to w sumie wszystko, poza nielicznymi wyjatkami daje rade. Prawda to ? Z najczesciej polecanym Stansem (wersja Race) i Caffe na czele. A wentyle ? mamy jakies "dobre" i "niedobre" ? Czy waga zestawu ma tu jakies znaczenie ? Zastanawiam sie jeszcze nad sensem tego TL. Znaczy jak najbardziej rozumiem plusy - aczkolwiek ze zrozumialych wzgledow zysk wagowy nie gra juz tutaj zadnej roli. Ale.. skoro i tak cisnienie musze trzymac wysoko, a zapasowa detke wozic w plecaku.. wiec moze jednak zostac przy detce i latkach ? Pewnie przejda mi takie mysli po 2 zmianach detki na szlaku... Ale z drugiej strony czytajac o problemie z uwalonymi obreczami, wyciekajacym mlekiem, ewentualnie uszczelniaczem oblepiajacym wszystko wokol w trakcie zakladania lub awarii... no nie wiem. Jakies slowa porady dla swiezaka ?
chudzinki Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 Tak, przede wszystkim używaj polskich znaków . Teraz, TerryFos napisał: Waga roweru z kierownikiem przekraczaja 110 kg, wiec jest doslownie "grubo". Raczej nic szczególnego. Ja tam jeżdżę na dętkach, ale większość pewnie opowie się za bez .
chudzinki Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 Ok. 1,6 przód i około 2,1 tył. Jak mi się robi za miękko to dobijam .
Mod Team durnykot Napisano 30 Września 2020 Mod Team Napisano 30 Września 2020 1 godzinę temu, TerryFos napisał: Z najczesciej polecanym Stansem (wersja Race) i Caffe na czele. A wentyle ? mamy jakies "dobre" i "niedobre" ? Caffe miało sporo problemów z Maxxisami - po pewnym czasie pojawiło się sporo mikrowycieków, których Caffe nie było w stanie załatać. Na zdjęciu Forekaster, ale z Minionami DHR było podobnie właśnie na mleku Stansa ( ale nieco mniej ). Co ciekawe, w przypadku Maxxis Shorty nie było takich zjawisk. W sumie nie bardzo wiem, co było powodem tego problemu . Z innymi oponami ( Szwalbe , Michelin, WTB, Conti ) zero problemów ze Stanem. Wentyle: do obręczy DT Swiss zalecałbym wentyle DT Swiss ze względu na dopasowany kształt uszczelnienia wentyla do kształtu obręczy. Ale ,żeby nie było, w jednych kołach z obręczami DT mam zawory od Caffelatex i zero problemów. https://www.effettomariposa.eu/en/products/caffelatex-tubeless-valve/
PawelW84 Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Ja polecam trezado https://allegro.pl/oferta/trezado-zawory-wentyle-do-opon-bezdetkowych-tr-fv-7884236581?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Maja dodatkowy oring, podczas prób szczelności bez mleka Stansy trochę mi puszczały, Trezado złapały za pierwszym wkręceniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.