Skocz do zawartości

[2021] Kross Esker 7


KrissDeValnor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Piszą, że to okazja cenowa - no, jeśli dorzucają sakwy, to może tak ;)
Chyba jest błąd w opisie osprzętu, bo nie chce mi się wierzyć, że rama ma Boost'a...

https://naszosie.pl/2020/09/26/nowosc-2021-esker-7-0-karbonowy-gravel-krossa/


PS
Tak przy okazji : dlaczego w opisie obręczy DT Swiss podają ( na innej stronie ), że maksymalna szerokość opon to 53mm ( abstrahując od tego, że to gravel ), i chwalą się przy tym niską masą - 565 gram ?
Przecież porównywalne obręcze do MTB są nawet lżejsze, i nikt nie pisze, że max to 2.1"...
Obręcz ma 24 mm szerokości wewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena faktycznie atrakcyjna jak na karbonowego gravela, Kellys też pokazał takiego na 2021, więc Romet nie będzie sam w tym segmencie :)

Chociaż patrząc na kształt tylnych widełek i aluminiową sztycę, to nie spodziewałbym się dużo większego komfortu niż na rowerach alu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium."  Oczywista bzdura. Rama z kolei też nie ich ( a tyle było pitolenia, że karbony robią )  Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek. Wolałbym MTB i szosę niż coś co ma wady obu ( a zalet mało ) Chcesz pojechac szybciej na szosie ( założysz szosowe opony ) to nie da rady, chcesz pojechać 10 % ( + )  w terenie, nawet hopkę, nie da rady. Takie moje zdanie. 

/edit

bardziej specyfikacja 6.0 na rok 2020 mi się podoba.

https://swiatrowerow.com.pl/kross-esker-6-0-2020.html

 

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, SoloTM napisał:

"Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium."  Oczywista bzdura. Rama z kolei też nie ich ( a tyle było pitolenia, że karbony robią )  Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek. Wolałbym MTB i szosę niż coś co ma wady obu ( a zalet mało ) Chcesz pojechac szybciej na szosie ( założysz szosowe opony ) to nie da rady, chcesz pojechać 10 % ( + )  w terenie, nawet hopkę, nie da rady. Takie moje zdanie. 

;-))) wspaniale sie to czyta :-)

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Sabarolus napisał:

a czyj? Masz jakiś link do takiej samej ramy innej firmy?

Znalazłem takie info :

Rama to Carbonda 0696

Z resztą, gdyby była ich to by się chwalili, skoro mogą się "chwalić" kalloyem, zoomem czy kto tam inny robi dla nich wsporniki.

45 minut temu, cinol123 napisał:

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta

O ! chyba znalazłeś przeznaczenie eskrea + szuterki.

/edit

O, mam.

http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html

/edit 2

Znalazłem na alibabie ( ciekawe jaki koszt dostawy, opłat ) inny model tej firmy ( opony max 700x40 ) i nie ma biedy bo kompletna z widelcem, sztycą :

Packaging Details
Packaging Details:
per set including : frame , fork , seatpost, clamp
1 set carbon frame/carton, box size:108* 17* 60cm
2 set carbon frames/carton,box size:108*25*60cm
warranty: 24 months-
Port
shenzhen
Lead Time :
10 days

https://carbonda.en.alibaba.com/product/60660469482-803724038/2018_Fender_Bike_cycling_Frame_Carbon_Road_Bike_With_Flat_Mount_Disc_Brake.html?spm=a2700.icbuShop.84.7.5078741apkYBlT

Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów.

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cinol123 napisał:

;-))) wspaniale sie to czyta :-)

Cos na poziomie tekstow ze MTB to najlepszy rower do miasta :P

Daj spokój, szkoda czasu ;) Komu pasuje, to już ma, jeździ i cieszy michę, a reszta będzie w kółko bebłać że "ło panie, to ni wiadomo do czegój i marketyngi monco w głowach ludzią, emtebe rzondzo albo szosze kup, a w Polsce ni mo szutrów a to tylko na szuter".

Edytowane przez m0d
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, SoloTM napisał:

Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek.

O-M-G

To znaczy, że popyt przewyższy podaż.

Edytowane przez c1ach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bez przesady z tym napędem, to standardowy jednorzędowy Shimano GRX. Czy to będzie Merida, Giant, Specialized, Trek czy Decathlon, przełożenia będzie miał takie same. Najwyżej rozmiar przedniej zębatki +-2 zęby. 

Jak ktoś potrzebuje ciasnych przełożeń na szosę w gravelu, to bierze napęd 2x i zmienia kasetę na własną rękę (bo fabrycznie wszyscy montują 11-13-15-17...). Jak potrzebuje podjeżdżać pionowe ściany w terenie, to nie ten typ roweru. Chociaż w subie karbon z wysoką górną rurą, to chociaż lekko będzie wnieść. :)

 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W góry, poza może jakimiś typowymi trasami MTB też się spokojnie sprawdzi. 40/42 to mniej niż 1. Na 34/32 objechałem z bagażem polskie góry od Przemyśla, przez Ustrzyki Górne, Krynicę Zdrój, Zakopane, Szczyrk, Kłodzko, Szklarską Porębę.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów."

Dolicz do tego shipping i opłaty celne ;)

2 godziny temu, hulk14 napisał:

od Przemyśla, przez Ustrzyki Górne, Krynicę Zdrój, Zakopane

Przecież tam jest asflat ( nawet jak jechałeś Przemyśl - Górne to przy granicach bdb utwardzony szuter ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2020 o 19:30, MaxCava napisał:

"Od 10-29 sztuk 500 dolarów ( cały set ) od 30 szt już tylko 300 dolarów."

Dolicz do tego shipping i opłaty celne ;)

Przecież tam jest asflat ( nawet jak jechałeś Przemyśl - Górne to przy granicach bdb utwardzony szuter ).

Był po drodze i asfalt, i szuter (np. przez Magurski Park Narodowy).

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawił się tez najtańszy gravel  od Krossa.

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/gravel/esker-1-0-szary-grafitowy-polysk

W tej cenie i przy rosnących cenach, wydaje się interesującą opcją na ten pierwszy. Brawo za pomysł z korbą 46/30, minus za brak widelca karbon. 

Reszta graveli bez większych zmian wobec 2020.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na konkurenta dla Decathlonu. Wszystkie tanie gravele to półśrodek. Ujdzie gdy jeździsz sobie po ulicach, natomiast jeżdżąc w teren trzeba po chwili od zakupu inwestować, oraz naprawiać. To tylko pozycja wyjściowa byś sobie zbudował rower ;)

Kross nie pokazał jeszcze traili i enduro, do tej pory 2021 wydaje się rokiem odgrzewanego kotleta.

Edytowane przez c1ach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 28.09.2020 o 00:11, SoloTM napisał:

bardziej specyfikacja 6.0 na rok 2020 mi się podoba.

 

https://swiatrowerow.com.pl/kross-esker-6-0-2020.html

 

Ja za to mam Eskera z pierwszego wypustu na 105 i jak na Wielkopolskę i Pomorze to jest bardzo przyjemny napęd do gravela, chociaż klameczki bym wymienił na GRX i owijkę, a tarcze razem z klockami to po 10km poszły na śmietnik :D Jak będę miał zachciankę, to korbę też wymienię na 105,bo zawsze 200g do przodu, i z jakiegoś powodu mam lekko skrzywione zębatki w tej RS510.

Mi za to się podoba to, że Kross od jakiegoś czasu wraca do suportów BSA, nawet w ramach karbonowych, i mam nadzieję, że w wyższych modelach MTB też przestawi się na BSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 28.09.2020 o 00:11, SoloTM napisał:

"Komponenty takie jak kierownica, mostek i sztyca to własna produkcja Krossa, a wykonane są z aluminium."  Oczywista bzdura. Rama z kolei też nie ich ( a tyle było pitolenia, że karbony robią )  Napęd 40/11-42 a więc ani szybko, ani wolno ( 11-13-15-17 pierwsze koronki ) Taki rower dla leszczy trochę. Byle nie było za szybko ( asfalt )  i nie za mocno pod górkę w terenie.   Karbą i wysoko podbródek. Wolałbym MTB i szosę niż coś co ma wady obu ( a zalet mało ) Chcesz pojechac szybciej na szosie ( założysz szosowe opony ) to nie da rady, chcesz pojechać 10 % ( + )  w terenie, nawet hopkę, nie da rady. Takie moje zdanie. 

/edit

bardziej specyfikacja 6.0 na rok 2020 mi się podoba.

https://swiatrowerow.com.pl/kross-esker-6-0-2020.html

 

Słyszałem różne debilizmy w internecie ale ty przebijasz wszystko. To jest rower gravelowy, nie MTB ani nie szosa. Jeśli uważasz że na napędzie 1:1 nie podjedziesz podjazdu 10% i nie rozpędzisz się na szosie, to samo w sobie wyjaśnia kto jest tu wspomnianym przez ciebie "leszczem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dziwi że GRX ma blat 40T. Przecież na asfalcie, dość szybko zacznie się na tym kręcić jak chomik w kołowrotku. U siebie mam 48T i jeżdżę mniej więcej w połowie kasety. Przy 40T bym okupował dół kasety non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś lubi szybciej polatać to faktycznie to 40T trochę cienko będzie wypadać. I spróbuj się tym załapać na dłużej z ludźmi mocniej cisnącymi na szosach 😆
Ale z drugiej strony jest też gro ludzi, którzy jeżdżą nieco spokojniej, a i preferują np więcej lekkiego terenu i myślę, że to 40T wtedy się może sprawdzać.
Jak sobie popatrzę na to jak jeżdżę to u mnie przednia 34 leży odłogiem, a mam z blat 50T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemeg napisał:

@Zigfir a Ty masz 6.0 czy 7.0?

6tkę i to 2019, ale chwilkę myślałem nad 7.0 -  ten napęd 1x już w zapowiedziach mnie wyleczył   😉 . Przy czym znam 1x, bo mam w XC. Tam po założeniu zębatki jajka 34 jest względnie ok.
 

@some1  zdecydowanie tak jest. 46 zębów to trochę mało do bicia rekordów na czarnym, ale da się już pojeździć normalnie.

Edytowane przez Zigfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...