Mod Team durnykot Napisano 24 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Campagnolo prezentuje grupę Ekar 13 sp przeznaczoną do graveli, gdzie jak powszechnie wiadomo, biegów jest ciągle za mało lub są źle stopniowane. Pierwsze wrażenia u Brytoli https://road.cc/content/tech-news/first-ride-review-campagnolo-ekar-gravel-groupset-277481 oraz po drugiej stronie świata ,czyli Australia https://cyclingtips.com/2020/09/new-campagnolo-ekar-groupset-brings-mechanical-13-speed-to-gravel/ Grupa jest droższa niż GRX i Sram Force 1 ale tańsza niż Di2 i Force AXS.. Kaseta wymaga nowego bębenka N3W. Już widzę kolejki do sklepów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Trend jest dobry. Z kasetą 9-36 mamy w sumie kandydata na szosowy napęd 1xX. Stawiam, że do 5 lat przerzutka przednia wyginie ostatecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Teraz, uzurpator napisał: Stawiam, że do 5 lat przerzutka przednia wyginie ostatecznie Nie strasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 To jakieś szaleństwo ! Komu przeszkadza przednia przerzutka ? Moim zdaniem przy napędzie 1x ... trzeba się więcej naklikać niż przy 3x9 , a żeby mieć podobny zakres przełożeń trzeba wydać małą fortunę . 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 (edytowane) Ponoć przy 9 zębach na najmniejszej koronce kasety to już kicha jest ( łańcuch się niewystarczająco zgina żeby to ogarnąć. Już ponoć przy 10 zębach jest gorzej niż być powinno ) Edytowane 24 Września 2020 przez SoloTM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 (edytowane) Teraz, uzurpator napisał: Stawiam, że do 5 lat przerzutka przednia wyginie ostatecznie. Ja bym potrzebował odpowiednika 11-42 + 28/38, czy za 5 lat coś takiego będzie i jaka to musiała by być kaseta? Edytowane 24 Września 2020 przez PiotrKaaaaaaaaaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 4 minuty temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał: Ja bym potrzebował odpowiednika 11-42 + 28/38, czy za 5 lat coś takiego będzie i jaka to musiała by być kaseta? Z obecnym napędem masz rozpiętość przełożeń od najtwardszego 3,45 do najmiększego 0,67. To by znaczyło że napęd 1x12 Shimano M6100 / 7100 / 8100 /9100 z korbą 34 i kasetą 10-51 da Ci zakres 3,40 - 0,67, czyli na poziomie efektywności identyczny jak Twój obecny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrKaaaaaaaaaaa Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 No proszę, jutro dzieje się dzisiaj Ale dobrze wiedzieć, przynajmniej jest jakaś alternatywa. A manetki szosowe to łykną? Z tego co czytam, tylne przerzutki szosowe obsługują max 34T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Godzinę temu, uzurpator napisał: Z kasetą 9-36 mamy w sumie kandydata na szosowy napęd 1xX Dla kogo to miałby być napęd w szosie? Mam 53/39 i kasetę najczęściej 12/28 - na mocnych biegach miałbym zamienić ~8% przeskoki na ~11%? Dodatkowo obniżając kulturę pracy napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Wygrywający pro toury jeżdżą na 52T. Czemu od razu nie założysz 57? Pójdą w 1x coś tam, żeby ludzie wydali pieniądze. Żeby można inaczej ramy zaprojektować. Bo to jest lepsze dla przemysłu. Ustawienie i montaż przedniej przerzutki to droga przez mękę. A to, że napęd wytrzyma mniej, to też in plus dla przemysłu. A dla Ciebie tak naprawdę nie ma znaczenia. I tak jeździsz ze średnią na stravie 26km/h, więc co za różnica? Zresztą zmiany będą zawsze. Schimano ma od lat 90tych patent na 14rz, a z zakulisowych plotek wiadomo nie od dziś, że docelowym napędem we wszystkich rowerach będzie 1x15. Oczywiście potem wojna na liczby będzie trwać dalej i może się na tym nie skończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Teraz, Mateusz30 napisał: Zresztą zmiany będą zawsze. Schimano ma od lat 90tych patent na 14rz, a z zakulisowych plotek wiadomo nie od dziś, że docelowym napędem we wszystkich rowerach będzie 1x15. Ja liczę na skrzynie biegów przynajmniej do mtb :-( :-( To chyba byłaby jedyna motywacja by zmienić rower w najbliższym dziesięcioleciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 No to czekamy na 1x13 do mtb od Srama, koniecznie z nowym bębenkiem i nowym standardem mocowania piasty w stylu boost+ ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 8 godzin temu, abdesign napisał: Dla kogo to miałby być napęd w szosie? NO i ciekawse jakby taki koroneczek 9s pod takim przekosem przy ostrym gazie na finiszu...jak by to sie trzymało kupy...sprawa druga, wielu ludzi w tym prosiaków lubi miec upakowane kasety b.gesto....jestem sobie w stanie wyobrazic kasete 9-23 na plaski ...ale w górach pojawia sie problem ... bo skok o 3 zeby to ... psuje jazde... i niech mi ktos powie jak wtedy dobrac kasete zachowujac przeskoki o max 2 zeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Jak do graveli to tak sobie. Przy ich testowanej konfiguracji 38 x 9-42 to nadal lepszy jest 2x10 GRX400 30-46 x 11-36. Który i tak ma dla mnie za mały zakres i w górę i w dół. 30x36 przy 15%+ nachylenia robi się za twardy, a 46x11 kończy się w porywach na 70km/h i to przy kadencji przekraczającej 120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Wow. To gravel potrzebuje jezdzic 100km/h z gorki? Chyba do tego sa lepsze rowery ;-p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Skoro fullem mogę dokręcić do tych gdzieś tak 63km/h to 70km/h gravelem na baranku nie jest jakimś drastycznie lepszym wynikiem i chciało by się więcej. Nie ważne, że to bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 (edytowane) 9 godzin temu, abdesign napisał: Dla kogo to miałby być napęd w szosie? W sezonie 2017 czy 18 jakaś grupa śmigała na 1x11 od sram, lipa z tego wyszła ale się nadaje w peleton xd A tak na serio to wszystko według potrzeb. Ja mam mieszane uczucia, zwracam sporą uwagę na kadencję, lubię dokręcić z górki itd więc nie spełnia to moich wymagań. Od biedy takie 46x10-44 nadaje się do jazdy na szosie jeśli ktoś jeździ naprawdę rekreacyjnie i ma gdzieś czy pojedzie 2kmh więcej czy mniej Edytowane 25 Września 2020 przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 (edytowane) W zawodowych rowerach szosowych 1x tak prędko się nie przyjmie, bo na małych zębatkach znacząco rosną opory: https://www.velonews.com/gear/gear-issue-friction-differences-between-1x-and-2x-drivetrains/ Ale do takiego włóczęgowo-gravelowego roweru, 1x z kasetą o gęstym stopniowaniu po stronie szosowej i jednocześnie dużym zakresie jest całkiem sensowne. Oczywiście nie w wydaniu Campagnolo za prawie 2000$. Sam się jakiś czas temu rozglądałem za takimi kasetami, bo to co montują fabrycznie w gravelach ma stopniowanie niemal jak rowery MTB, nawet w wersji 2x. Edytowane 25 Września 2020 przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 14 godzin temu, WaGiant napisał: trzeba się więcej naklikać niż przy 3x9 Chyba sobie jaja robisz... :) 3 godziny temu, kipcior napisał: Skoro fullem mogę dokręcić do tych gdzieś tak 63km/h t :D A co to za korba? Jak sobie przypomnę, że jak miałem fulla to miałem z przodu jedynie 28T :D Jak widzę "dokręcanie z górki wiecznie żywe" i nadal są osoby, których podnieca "a ja to jechałem w dół tyle i tyle!!1!!" ;) Szkoda, że w konkretnym terenie to absurd, a w końcu full temu ma służyć, a na asfalt i inne utwardzone drogi to są lepsze inne rowery. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 12 godzin temu, abdesign napisał: Dla kogo to miałby być napęd w szosie? Dla mnie, dla Ciebie, dla Pana Staszka spod 4. Dla Primož Rogliča. Dla wszystkich. Kaseta EKARa jest w zakresie biegów wysokich ( czyli tam gdzie ciasne stopniowanie ma znaczenie ) zestawiona prawie identycznie jak w klasyku. Wrócę do domu, to Ci to pokażę na wykresie 3 godziny temu, Mihau_ napisał: W sezonie 2017 czy 18 jakaś grupa śmigała na 1x11 od sram, lipa z tego wyszła ale się nadaje w peleton xd Aqua Blue. Ale ta grupa głównie padła ze względu na wewnętrzną politykę. Napęd to był ich najmniejszy problem. 20 minut temu, some1 napisał: W zawodowych rowerach szosowych 1x tak prędko się nie przyjmie, bo na małych zębatkach znacząco rosną opory Po pierwsze - Ceramicspeed - firma która kłamie w żywe oczy. Po drugie - w zakresie prędkości w którym te małe koronki są wykorzystywane trzeba z siebie krzesać ~400-500 watów. Strata dwóch nie ma tam większego znaczenia. 4 godziny temu, cinol123 napisał: ...jestem sobie w stanie wyobrazic kasete 9-23... Kozacko to by było, jakby w Dura Ace 9200 Shimano dołożyło do pieca i zrobiło 1x13 i 2x13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Uzurpator Ty o szosie to pojęcia nie masz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Teraz, SoloTM napisał: Uzurpator Ty o szosie to pojęcia nie masz. Brzmi jak temat na pracę maturalną: "Uzurpator, i jego brak pojęcia o szosie w przykładach." 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Nikt nie będzie zakładał kaset z mniejszą koronką niż 11 zebów. Nikt nie będzie zakładał kaset gdzie będzie więcej niż 1 - 2 zęby różnicy ( dwa dla większych koronek, no może dla ostatniej, największej, 3 zęby ) Dlatego korba 1 rz odpada. 400-500 Watt to byle cipek generuje. Na finiszach decydują często centymetry. Szosa to nie góral. Zysk wagowy ( przy i tak sporym limicie UCI ) jest żaden. Można by więcej pisać, ale mi się nei chce - wystarczy spojrzeć na czym jeżdżą zawodowi kolarze i odpowiedź jest jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Teraz, SoloTM napisał: Nikt nie będzie zakładał kaset z mniejszą koronką niż 11 zebów. Poza sponsorowanymi przez SRAMa, którzy już to robią. Teraz, SoloTM napisał: Nikt nie będzie zakładał kaset gdzie będzie więcej niż 1 - 2 zęby różnicy ( dwa dla większych koronek, no może dla ostatniej, największej, 3 zęby ) Na 13 rzędach pierwsze 11 koronek z blatu daje te same różnice w biegach co na klasyku. W czym problem? Teraz, SoloTM napisał: 400-500 Watt to byle cipek generuje. FTP czołowych prozaków to ok 400W plus/minus kilkanaście watów. Teraz, SoloTM napisał: Na finiszach decydują często centymetry. No i? W sprintach kolarze osiągają moce rzędu 1300-1500W. Te 2W różnicy nie robi różnicy. Teraz, SoloTM napisał: Zysk wagowy ( przy i tak sporym limicie UCI ) jest żaden. Możesz korzystać z cięższych, bardziej aero kół i jesteś o grube waty do przodu przy prędkościach z którymi prozacy jeżdżą. Zwłaszcza na finiszach o centymetry. Teraz, SoloTM napisał: Można by więcej pisać, ale mi się nei chce - wystarczy spojrzeć na czym jeżdżą zawodowi kolarze i odpowiedź jest jedna. Hamulców tarczowych też pewno nikt nie założy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 (edytowane) @uzurpator Może jak Sagan sobie nie może pyknąć Benneta to spoko nie o te 2 waty idzie, które mu popsuje kółko 9 zamiast 11... ale jak go ekipa holuje 3h usiłując usiedzieć przy okazji jakiemuś upartemu koniowi z Holandii który ma za zadanie w tym jednym etapie podusić wszystkich... to tym chłopakom jednak stała kadencja pomaga... Oni ten wiatr na ryło biorą najczęściej przy 53/15-14-13-12... a mają to robić na 45/13-12-11-10? to jest to samo? Zamiast użyć kwadratowego kółka 10s tego od srama raz na ruski rok mają tak 3h jechać? I jeszcze jak muszą naprawdę długo mocno ciągnąć w pofalowanym terenie bo np. dochodzą peleton to im wszystko jedno że pomiędzy najmocniejszymi biegami mają nie 9% tylko 11%? 39 minut temu, uzurpator napisał: Na 13 rzędach pierwsze 11 koronek z blatu daje te same różnice w biegach co na klasyku. W czym problem? No chyba jednak nie... 12/11 = 9,1% ... 10/9 = 11,1% Oczywiście co do wykorzystaniu tego w CX'ie czy gravelu - super sprawa. Edytowane 25 Września 2020 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.