Pablo0071 Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Witam, Wiem, że Force AXS ze względu na cenę do tego nowość przerzutki przedniej w wersji wide i tylnej z dłuższym wózkiem, nie jest napędem najpopularniejszym u nas. Zdecydowałem się na złożenie roweru typu "Gravel" na tej grupie. Tył to kaseta 10-36t z przerzutką z dłuższym wózkiem i to już kupione. Ale mam dylemat z przodem czy wersja "wide" 43/30t czy normalna 46/33t. Czy dodatkowe lżejsze przełożenia na poziomie ratio 0,83 versus 0,91 kosztem twardszego ma sens? Z drugiej strony obecnie też nie wykorzystam maksymalnego przełożenia po za zjazdami (za słaba noga) Moje pytanie może odnieść się do użytkowników Shimano GRX, bo to prawie takie same porównanie GRX 48/31 z kasetą 11-34 i 46/30 z tą samą kasetą. (Niestety właśnie przez stopniowanie 11-34 Shimano wypadło z wyboru, co prawda zarówno Ultegra RX i GRX da ustawić się by obsłużyły kasetę SRAM 11-36, ale ... u zachodnich sąsiadów cena Force AXS jest jak u nas Ultegry DI2, do tego ładowanie baterii, a nie całego roweru jest łatwiejsze.) Mieszkam w jurze krakowsko częstochowskiej, czyli mało płaskiego i teren pagórkowaty z podjazdami od łagodnych długich, po krótkie bardziej strome. W rowerze cross'owym, którym teraz mam na przełożeniu 36/36 daje rade podjechać na szosie prawie wszędzie, a tam gdzie nie daje rady to przełożenia 26/32t albo 26/36t raczej mi przeszkadzają niż pomagają (ale to chyba mój brak praktyki w podjazdach), a na zjazdach znów 48/11t czasami też mało. Obecnie głównie jeżdżę pętle po okolicy tak 30-40 km, ale też chciałbym zrobić dłuższe trasy sporo powyżej 100km i nie zawsze po szosie. I mój dylemat to, czy przy dłuższych trasach jednak bardziej miękko, nie będzie lepiej? Czy opona 40x700 z agresywnym bieżnikiem nie będzie za wąska na trochę podmokłe polne drogi, bo taki jest maks jest dla przerzutki wersji nie wide? A całego dylematu nie ułatwia mi, nie kompatybilność zarówno korby (koronki 94 BCD w wide, koronek innych pasujących nie uświadczyłem nigdzie, a 107 BCD już można kupić) i przerzutki przedniej w wersji wide obsługuje tylko 43/30. Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grupetto Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Cześć, Pytanie sprzed kilku miesięcy więc może już zdecydowałeś ale mogę podzielić się swoimi doświadczeniami. Mam bardzo podobne rozkminy, jeżdżę na force axs od ponad roku na 46/33 + 10-33. Osobiście wolę mieć zapas w przełożeniach na podjazdach niż w cięższym zakresie. Dwie najmniejsze zębatki w kasecie są u mnie niemal nieużywane (10T wrzuciłem może dwa razy w życiu). Często, szczególnie w lesie 1:1 to za mało. Dla mnie ideał do roweru gravel/endurance to właśnie 43/30 + 10-36. Z górki zawsze można przestać kręcić i złożyć się aero a 30/36 będzie jak znalazł na ciężkie podjazdy albo zwyklą bombę podczas dłuższej wycieczki :) Najtwardsze przełożenie 43/10 da Ci nieco cięższe przełożenie niż 50/12 w klasycznym kompakcie. Podzielę się jeszczę dwoma wskazówkami: 1. Zębatki 43/30 i pałąk BCD 94 można zamontować do standardowej korby i przedniej przerzutki (nie WIDE). Zachowuje się wtedy standardowy Q factor. Trzeba jednak kupić zębatki i ramiona osobno, albo wymienić zębatki z pałąkiem w posiadanej korbie. W zestawie korba 43/30 dostępna jest tylko w wersji WIDE (linia łańcucha dłuższa o 2,5mm). 2. W internecie jest dużo komentarzy na temat tego że tylna przerzutka Force AXS max 33T obsłuży kasetę 36T. SRAM oficjalnie temu zaprzecza, ale podobno podmianka działa bezproblemowo. Czasem trzeba wymienić śrubkę regulującą B na dłuższą. Przerzutki 33T i 36T mają identyczne wózki, różnią się tylko kształtem "b knucle" (miejsca w którym opiera się śrubka regulująca B, nie znam polskiej nazwy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buja Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Czy przerzutka przednia sram force axs wide obsłuży bez problemu korbę forca axs 2x ( 46/33) standard czy tylko korbę wide? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.