Phoenix1989 Napisano 23 Września 2020 Napisano 23 Września 2020 Cześć, Rozglądam się za miejskim damskim rowerem elektrycznym. To mój pierwszy elektryk, będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady. Poniżej założenia: - Jazda rekreacyjna, głównie po mieście i ścieżkach rowerowych, sporadycznie po ścieżkach szutrowych; - Montaż przyczepki rowerowej Thule Chariot; - Możliwie najmocniejszy silnik (żeby "udźwignął" ciężar przyczepki, duże wspomaganie na podjazdach, prędkość > 25 km/h) i wysoka jakość użytych komponentów; - Design: preferowany retro/holenderski. Znajoma użytkuje CUBE Ella Ride Hybrid 500 (rekomendowana cena 10999 zł) i bardzo poleca. Jako alternatywę znalazłam Diamant Juna Deluxe + 500 (rekomendowana cena 12 999 zł), który bardziej mi pasuje wizualnie. Wklejam linki do specyfikacji technicznej: https://www.cube.eu/pl/2020/e-bikes/urban/urban/ella-hybrid/cube-ella-ride-hybrid-500-greennwhite-2020-easy-entry/ https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_miejskie_i_turystyczne/miejskie/diamant/69300/juna_deluxe_500 Jak oceniacie te modele? Czy może istnieje jeszcze jakaś alternatywa w podobnym budżecie? Cytuj
chudzinki Napisano 23 Września 2020 Napisano 23 Września 2020 36 minut temu, Phoenix1989 napisał: głównie po mieście i ścieżkach rowerowych 36 minut temu, Phoenix1989 napisał: prędkość > 25 km/h Te dwa założenia się wykluczają. Wydaje mi się jednak, że oba te modele będą miały ograniczniki do 25 km/h. Przy Diamant nie zgadza się zdjęcie do opisu - przerzutka tylna. One ważą po 25 kg! Szok! Z tych dwóch bierz tego, który Ci się bardziej podoba. Cytuj
Phoenix1989 Napisano 23 Września 2020 Autor Napisano 23 Września 2020 Dzięki za odpowiedź! A czy w tym budżecie można znaleźć coś lepszego? Cytuj
WaGiant Napisano 23 Września 2020 Napisano 23 Września 2020 (edytowane) Nie tak do końca ,, który się bardziej podoba " - miedzy tymi rowerami są jednak różnice . Część elektryczna jest faktycznie taka sama ( chyba , bo opisy silników są nieco inne ) ale już w części ,,rowerowej " są znaczne różnice . Cube ma amor ( marny ale jest ) Diamant sztywny wideł . Cube ma 10 biegową normalna przerzutkę , Diamant wg opisu ( bo na zdjeciu widać co innego ) 8 biegową piastę . Cube ma podstawowe ale przyzwoite hamulce shimano , Diamant tektro , model raczej mało znany . Inne też są opony . Trudno powiedzieć które rozwiązanie np napędu jest lepsze . I jedno i drugie ma +++ i - - - . Podobnie z amorem . Chodzi mi o to że warto się chwilę zastanowić nad wyborem . Aha w części elektrycznej też są różnice Diamant ma bardziej rozbudowany wyświetlacz . A z innych ( o ile będzie dostępny ) warto popatrzeć na to https://www.unibike.pl/rapidlds.html Silnik shimano , ma nieco wyższy moment za to nieco mniej pojemny aku . Część ,,rowerowa " jest ok , a cena i waga zachęca . Edytowane 23 Września 2020 przez WaGiant Cytuj
Sobek82 Napisano 23 Września 2020 Napisano 23 Września 2020 Ten Unibike bije te dwa o głowę ale nie jest taki, pastelowokremowy i w ogóle nie porywa wyglądem, jak tu się pokazać z takim wśród znajomych, powiedzieć że wydało się 8k a 5k zostało na waciki, skandal. Cytuj
chudzinki Napisano 24 Września 2020 Napisano 24 Września 2020 13 godzin temu, Phoenix1989 napisał: Jako alternatywę znalazłam Diamant Juna Deluxe + 500 (rekomendowana cena 12 999 zł), który bardziej mi pasuje wizualnie. 12 godzin temu, chudzinki napisał: Z tych dwóch bierz tego, który Ci się bardziej podoba. 10 godzin temu, WaGiant napisał: Trudno powiedzieć które rozwiązanie np napędu jest lepsze . I jedno i drugie ma +++ i - - - . Podobnie z amorem . Chodzi mi o to że warto się chwilę zastanowić nad wyborem . @WaGiant, masz całkowitą rację . 9 godzin temu, Sobek82 napisał: 5k zostało na waciki Dla Łukasza . Cytuj
marek2215 Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Generalnie instrukcje do rowerów elektrycznych informują, że rower nie jest przeznaczony do jazdy z przyczepką. Zwłaszcza, że piszesz o stromych podjazdach. Jest więc spore ryzyko uszkodzenia silnika i nie uznania gwarancji, co oznaczać może naprawę na koszt klienta ca. 5-8 tys. zł. Sugerowałbym więc może mniej fikuśny rower damski ale za to praktyczny i nutą dyskretnej elegancji Ecobike S-Cross L. Ewentualny koszt wymiany silnika instalowanego w tylnym kole nie przekroczy 2000 zł, nawet przy wymianie na nieco mocniejszy 350W. Zdecydowanie poszedłbym w tym kierunku, choć z tego co widzę, to obecnie ten model jest wyprzedany, mają podobno pojawić się w grudniu. Należałoby wybrać do niego najmocniejszą dostęną baterię przynajmniej 13 Ah https://nordic-sport.pl/rowery-elektryczne/rowery-elektryczne-turystyczne/ Cytuj
Phoenix1989 Napisano 21 Listopada 2020 Autor Napisano 21 Listopada 2020 Cześć, Wielkie dzięki za sugestię dot. jazdy z przyczepką. Obawiam się, ze bez elektryka nie dam rady jeździć z maluchem. A jak oceniacie rowery Kalkhoff? https://m.bikester.pl/kalkhoff-berleen-5g-advance-trapeze-sydney-blue-matte-1062992.html W dniu 1.10.2020 o 15:50, marek2215 napisał: Generalnie instrukcje do rowerów elektrycznych informują, że rower nie jest przeznaczony do jazdy z przyczepką. Zwłaszcza, że piszesz o stromych podjazdach. Jest więc spore ryzyko uszkodzenia silnika i nie uznania gwarancji, co oznaczać może naprawę na koszt klienta ca. 5-8 tys. zł. Sugerowałbym więc może mniej fikuśny rower damski ale za to praktyczny i nutą dyskretnej elegancji Ecobike S-Cross L. Ewentualny koszt wymiany silnika instalowanego w tylnym kole nie przekroczy 2000 zł, nawet przy wymianie na nieco mocniejszy 350W. Zdecydowanie poszedłbym w tym kierunku, choć z tego co widzę, to obecnie ten model jest wyprzedany, mają podobno pojawić się w grudniu. Należałoby wybrać do niego najmocniejszą dostęną baterię przynajmniej 13 Ah https://nordic-sport.pl/rowery-elektryczne/rowery-elektryczne-turystyczne/ Cytat Cytuj
WaGiant Napisano 21 Listopada 2020 Napisano 21 Listopada 2020 Ponad 10kzł za w sumie średni rower z mało pojemnym aku i silnikiem w paście ? Marnie . Przegrywa z Unibike wyraźnie . Cytuj
Phoenix1989 Napisano 21 Listopada 2020 Autor Napisano 21 Listopada 2020 A Giant? https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-dailytour-eplus I Cube? https://www.cube.eu/pl/2021/e-bikes/city-tour/on-road/touring-hybrid/cube-touring-hybrid-one-625-bluengreen-trapeze/ W tym modelu Giant nie ma tradycyjnego łańcucha - jakie ma to przełożenie na użytkowanie? Cytuj
WaGiant Napisano 21 Listopada 2020 Napisano 21 Listopada 2020 (edytowane) Generalnie oba ok . Giant ma przerzutkę w piaście . To i dobre i złe rozwiązanie . Do miasta ma więcej +++ niż - - - . Do dalszej turystyki moim zdaniem odwrotnie . Giant ma silnik Yamahy ze średnim momentem i pojemny aku . A propos aku - oba rowery mają je schowane w ramie . Trzeba by się dowiedzieć jak wygląda sprawa wyjęcie aku . Niektóre rozwiązania są dość przykre . No chyba że masz możliwość ładowania w ramie , wtedy problem nie istnieje . Cube ma klasyczną zewnętrzną przerzutkę . 9 biegów ze sporym zakresem przełożeń powinno wystarczyć i do miasta o do turystyki . Łańcuch w przyszłości trzeba by zmienić na wersję e . Drogie ale wytrzymują długo . Amor jest słaby ale jeszcze użyteczny . Silnik ma taki sam moment jak Giant ( moc oczywiście też taka sama - 250W ) . To nie jest najmocniejszy silnik Boscha . Aku bardzo pojemny . Patrząc na cenę ja brałbym cuba ale .... ja patrzę ze swojego punktu widzenia . Aha , pisałem o tym tańszym giancie . Edytowane 21 Listopada 2020 przez WaGiant Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.