Norbigwgw Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Dzień dobry Dostałem stary rower (z naklejki GIANT), którego używam do dojazdów do pracy (~15min) i mam zamiar jeździć cały rok (zima/deszcz/etc.). Stan ramy jest chyba całkiem ok - szukałem ognisk rdzy i jakichś poważniejszych problemów, ale raczej prócz wieku to wszystko wygląda ok. Natomiast cała reszta jest niezbyt przyjemna w użytkowaniu. Zanim zainwestuje w coś lepszego to chciałbym spróbować przerobić ten rower na najprostszy sposób z możliwych, czyli singlespeeda. Chciałbym kupić wszystkie potrzebne części online. I tutaj pojawiają się pytania, czego potrzebuję i co będzie pasować do tego sprzętu. Zrobiłem małą listę potrzebnych części i narzędzi, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę. Klucz do korby, spinka do łańcucha - mam Wolnobieg jednorzędowy - czy będzie pasował każdy? Bacik do odkręcenia wolnobiegu Korba - też nie wiem co będzie pasować Suport - zastanawiam się czy muszę kupować nowy? Prawdopodobnie by się przydał przy okazji wymiany korby, ale jaki wybrać? Manetki do hamulców + linki i pancerze Łańcuch - chciałbym jakiś grubszy (jak do bmx?) żeby zapobiec spadaniu, ale czy wtedy nie muszę wybrać dopasowanej korby i wolnobiegu? Opony dużo cieńsze niż aktualne, ale jednak mają być na cały sezon + nawierzchnia jest bardzo "lasopodobna". Jeśli macie jakiekolwiek pytania to proszę o komentarze, odpowiem jak najszybciej. Mogę oczywiście dosłać więcej zdjęć. Za każdą pomoc mocno dziekuję! Pozdrawiam Norbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 (edytowane) Na pewno masz tam wolnobieg? Wolnobiegu nie odkręca się bacikiem tylko kluczem (kasetę zresztą też - bacik jest do jej przytrzymania). Zresztą to i tak nie ważne, bo jak chcesz zrobić prawilnego single speeda to na piaście pod taki wolnobieg się nie da. Jeśli zastąpisz wolnobieg wielorzedowy jednorzedowym to znajdzie się on o wiele za blisko osi roweru (w miejscu obecnej największej zębatki) i z linni łańcucha nici. Jeśli masz kasetę to są zębatki singlowe na takie bębenki i już. Korbę i suport trzeba dobrać tak, aby linia łańcucha była prawidłowa, czyli zębatki wolnobiegu i korby muszą być w linii. Kolejna kwestia to taka, że przy tej ramie niezbędny będzie napinacz łańcucha, bo masz proste haki i inaczej odpowiednio go nie napniesz. Edytowane 23 Września 2020 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Środkowa koronka korby , nie istnieje. Tylny wielotryb to jakiś zabytek zupełnie nie kompatybilny z SIS. to jakiś ulep składany przez kowala. Jakie masz manetki? ? Pokaż cały rower, to wtedy coś poradzimy. A robienie z niego singla, to sę mniej opłaca niż wstawienie jakiś normalnych części od shimano czy sunrace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbigwgw Napisano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Dziękuję za szybką odpowiedź. 1/ Rower jest naprawdę stary i szansa, że ma kasetę jest raczej mała. Plus w pudle były do niego jakieś części i dwa wolnobiegi. 2/ Mogę poznać jaki klucz do odkręcenia muszę kupić bez demontowania niczego? I bacik rzeczywiście tylko do przytrzymania. 3/ Czyli musiałbym wymieniać też piastę na taką z marginesem żeby łańcuch był prosto? Wiąże się to z przeplataniem koła? 4/ Co do napinacza liczyłem że uda się wykorzystać część tylnej przerzutki. Biorąc też pod uwagę komentarz Dovectry, chyba bardziej będzie się opłacało poszukać czegoś innego z odpowiednimi częściami/budową ramy i odłożyć tę przebudowę na jakiś czas? Wiem, że wszystko się da, ale nie wiem czy warto poświęcać czas na taką bazę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Klucz do wolnobiegu. Najpewniej coś takiego, a bacik do odkręcania wolnobiegu jest kompletnie zbędny. Przeplatanie takiego koła z byle jaką obręczą też się nie opłaci. Lepiej kupić koło. Przerzutka jako napinacz to niezły pomysł, a druciarsko to nawet ten wolnobieg da się przerobić na singla - zostawiasz jedną zębatkę, skracasz łańcuch, wywalasz linki, blokujesz przerzutkę i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Godzinę temu, seraph napisał: Wolnobiegu nie odkręca się bacikiem tylko kluczem Musisz odkręcić koło spojrzeć na mocowanie wolnobiegu. Teraz stosuje się w 99% standard shimano na wielowpusty, ale tam mogą być jakieś stare standardy a było ich kilka. Każdy rower da się reanimować, tylko trzeba go rozebrać i przeserwisować a zużyte części wymienić na odpowiednie. I każdy rower używany wymaga przeserwisowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbigwgw Napisano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Dziękuję bardzo za wasze odpowiedzi! Miałem nadzieję, że to ja coś ominąłem i cała operacja będzie prostsza niż mojej głowie, ale chyba jednak zrezygnuję z takiej przebudowy i tworzenia Frankensteina, a spróbuję po prostu doprowadzić go do stanu używalności. Wymienię co trzeba/można niższym sumptem i po zimie poszukam czegoś lepszego, a ten niech będzie jako zapasowy rower w piwnicy/na zimę. 1/ Klucz do wolnobiegu. - Dzięki, zamówię! Przerzutka jako napinacz to niezły pomysł, a druciarsko to nawet ten wolnobieg da się przerobić na singla - zostawiasz jedną zębatkę, skracasz łańcuch, wywalasz linki, blokujesz przerzutkę i już. - Teraz mam podobny patent, bo klamkomanetka przednich przerzutek nie działa, więc cały czas jeżdżę na środkowej tarczy. 2/ Środkowa koronka korby , nie istnieje. - Więc wymiana korby musi być. Tylny wielotryb to jakiś zabytek zupełnie nie kompatybilny z SIS. / to jakiś ulep składany przez kowala. - Przyznaję, że nie wygląda najlepiej, ale dostałem go za darmo i po prostu chciałbym zrobić ile się da i jest sens żeby jeszcze go poużywać, a do tego mogę się sporo nauczyć na przyszłość. Jakie masz manetki? - Klamkomanetki Shimano, ale jakieś przedpotopowe. Przednia przerzutka w ogóle nie działa, tylna ledwo (ma 7 przełożeń, więc dwa ślepe), a obie rozpadają się ze starości. Jutro mogę przesłać zdjęcia, aczkolwiek chciałbym je wymienić (hamulec x2, przerzutka tylna). 3/ Po namyśle i przeszukaniu internetu chciałbym jeszcze zapytać czy poniższy zestaw ma sens/będzie do siebie pasował? a. https://allegro.pl/oferta/korba-1-rzedowa-bold-38t-x-170-mm-czarna-9348051581 - Korba b. https://allegro.pl/oferta/neco-wklad-suportu-pakiet-bsa-kwadrat-68-122-5mm-8803284648 - Suport. Muszę tylko zmierzyć szerokość (średnicę?) i długość mufy? I dobrać suport na jednorzędową tarczę (najkrótszy)? c. https://allegro.pl/oferta/wolnobieg-shimano-mf-tz50-6rz-14-28-zeb-mf-tz500-6-9321965707 - Wolnobieg. 6 przełożeń całkowicie mi wystarczy. d. https://allegro.pl/oferta/lancuch-rowerowy-kross-s6-6-7-rzedowy-8455855011 - Łańcuch e. https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tyl-sunrace-rdm2t-sruba-dlugi-wozek-6-7-8270741215 lub popularna https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-tourney-rd-ty300-6-7-sruba-9704045972 - Przerzutka tylna. Tutaj mam problem, chciałbym żeby pasowała, a nie wiem czym prócz zasięgu i mocowania się kierować. f. https://allegro.pl/oferta/dzwignia-przerzutki-shimano-prawa-6rz-sl-tx30-9640211474 - Dźwignia przerzutki Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi. Wiem, ze mogę zamówić i odesłać, ale byłoby idealnie gdybym mógł w jeden dzień wszystko rozebrać, umyć, złożyć i cieszyć się odnowionym rowerem, zwłaszcza, że korzystam z niego codziennie przez cały rok. Pozdrawiam! Norbert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.