Maciej82 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Witam, po długiej przerwie postanowiłem wrócić do starego hobby, mam pytanie czy wie ktoś z Was gdzie w Krakowie znajdę godny polecenia serwis który ogarniał by i zreanimował mi amora i czy w ogóle jest to dziś możliwe bo jest on dość stary i nie wiem czy są do niego jeszcze jakieś części, (z tego co zauważyłem to zupełnie stracił tłumienie) czy w ogóle opłaca się go reanimować? Pewnie teraz nie jest on wart więcej niż 250-300zl ale z drugiej strony za te pieniądze nic tak klasy nie kupię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Z jednej strony to pewnie już za bardzo nie ma co reanimować, a z drugiej to możesz zajrzeć do środka samemu, bo to żadna filozofia. Śruby są od spodu, rozdzielasz widelec na pół, czyścisz i smarujesz jeśli jest co smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej82 Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Lagi wyglądają dobrze, żadnych zarysowań, Mam jeszcze pytanie jak w tym amorze jest rozwiązane tłumienie tz. Podejrzewam że przez olej tylko jaki??masz coś sprawdzonego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 https://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?f=26&t=7355&p=120775&hilit=judy+xl#p120775 Nie wiem czy widać dla niezarejestrowanych, tak czy siak na tym forum napisz do użytkownika Focker. ( po zarejestrowaniu się ) To jest mistrz nad mistrze od amortyzatorów, na pamięć zna wszystkie różnice itp itd. Co do amora to masz tłumik. Zapewne trzeba amor rozebrać, wyczyścić, zalać świeżym olejem ( odpowiednia gęstość i ilość ) oraz być może wymienić uszczelki i ślizgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Godzinę temu, Maciej82 napisał: który ogarniał by i zreanimował mi amora i czy w ogóle jest to dziś możliwe bo jest on dość stary i nie wiem czy są do niego jeszcze jakieś części, To prosty i pancerny amorek, który przeżyje wiele współczesnych. Cześći są a jak nie to sklep z oringami, ale ja miałem 1999 judy HC, to tylko wyczyściłem i olej wymieniłem, . czy tam jest kąpiel olejowa? Czy jeszcze elastomery? A Focker, Ci ogarnie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Judy XL to relatywnie prosty wideł z kilkoma ale. Ten rocznik jak i 2 późniejsze nie posiadał oryginalnie elastomerów, tylko sprężyny (po 2 na goleń) Każda z nich musiała być wymieniona gdy się "uklepały", co było precyzyjnie określone przez Rock Shoxa. Dla przykłady wartość optymalna dla dolnej to 180 mm, wymiana miała nastąpić po osiągnięciu 176 mm. Analogicznie z górną - optimum to 92 mm, minimum 90 mm. Fabrycznie był tam wlany (poza wersją z 99 roku) olej 5WT, ale producent dopuszczał również użycie 10 i 15WT dla zwiększenia tłumienia. Jeśli to inna wersja rocznikowa i masz zapowietrzony tłumik, zrobi się problem (jest tam zamknięty tłumik), ale jeśli rzeczywiście to wersja '98 - tłumik posiada śrubkę na wkrętak krzyżakowy, przez którą lejesz olej i możesz go odpowietrzyć. W drugiej goleni masz banalny szaft, do obu goleni od dołu podręcznikowo lejesz po 10 ml oleju, ale możesz dać odrobinę więcej. Uszczelki i ślizgi smarujesz - oryginalnie był tam Judy Butter. Jak chcesz, mogę podać Ci nawet momenty dokręcania wszystkich śrub. Ślizgi, uszczelki, niektóre sprężyny - wszystko mam dostępne jbc, pozostaje kwestia opłacalności. Niemniej jeśli wszystko działa, serwis powinieneś móc wykonać sam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej82 Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 A jak bym sie zdecydował na remont to ile kosztowały by sprężyny plus wszystkie oringi?? Jest jeszcze jeden feler, w miejscu gdzie powinna być jakaś "orginalna nakrętka" mam wsadzony imbus-taka partyzantka i z tego co pamiętam to chyba dlatego tłumienie nie działa bo olej tam ciekł, można sam C3 teraz gdzieś dostać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej82 Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 A jak bym sie zdecydował na remont to ile kosztowały by sprężyny plus wszystkie oringi?? Jest jeszcze jeden feler, w miejscu gdzie powinna być jakaś "orginalna nakrętka" mam wsadzony imbus-taka partyzantka i z tego co pamiętam to chyba dlatego tłumienie nie działa bo olej tam ciekł, można sam C3 teraz gdzieś dostać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Jakie sprężyny potrzebujesz (twardość/kolor)? Jeszcze rok - 2 lata temu miałem nowe tłumik - leżaki magazynowe ale okazało się, że wszystkie po latach były zapowietrzone (nierozbieralne wersje). U Ciebie jak pisałem wyżej powinno się móc przelać tłumik, ale bez wymiany uszczelek. Czyli olej będzie wyciekał mniej lub bardziej i co jakiś czas operację trzeba powtarzać :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej82 Napisano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Nie wiem jaki kolor sprężyn, ważę 80kg A jakiego oleju będę potrzebował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.