Skocz do zawartości

[opinie] Kellys ARC 50. a może coś innego?


rafalrado

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem na etapie zmiany swojego rometa huragana 1 2018 na coś lepszego. Już jakiś czas rozglądam się za szosa, raczej endurance i im dłużej szukam tym większy mam dylemat co wybrać. Jeżdzę głownie hobbistycznie, trasy (90% asfaltowe) do 100km. 

 Ostatnio w oko wpadł mi właśnie Kellys ARC 50 2020 ale przeszukując internet nie znalazłem zbyt dużo jakichkolwiek opinii o nim. Dlatego postanowiłem utworzyć właśnie ten wątek. Może ktoś ze zgromadzonych tu osób ma/miał ten rower i wypowie się o nim.

https://www.kellysbike.com/pl/racing-c702/arc-50-p64079

Ewentualnie może ktoś bardziej obeznany w temacie mógłby powiedzieć jak wypada on w porównaniu do niżej wymienionych rowerów i który najlepiej wziąć pod uwagę. Ewentualnie poproszę o jakieś inne propozycje.

Giant Contend ar 2 https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-2-2021

Trek Domane Al 3 Disc  https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-3-disc/p/33082/?colorCode=grey_greenvisibility

Nie mam ściśle określonego budżetu ale fajnie by było zakręcić się w granicach 5 z przodu. Chyba że znajdzie się coś nie dużo droższego ale znacznie lepszego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz tych tarcz? Jeśli tak to nie ma sensu kupowania roweru bez hydrauliki i sztywnych osi. Żaden z tych sprzętów nie posiada obydwu tych rzeczy. 

Kellys ma 105 ale zarówno hydraulicznych hamulców jak i sztywnych osi brak. 

Giant ma sztywne osie ale hydrauliki również brak a do tego osprzęt półkę niżej. 

Temat treków w tym budżecie w ogóle można przemilczeć, za dużo doplacasz za znaczek, sztywne osie są ale osprzęt już dwa poziomu niżej. 

Szczerze? Nie kupiłbym żadnego z nich, każdy jest kompromisem. Albo dozbierać do 6-7 i szukać czegoś na 105, hydraulice i sztywnych osiach (contend ar1, attain sl disc itd) albo zrezygnować z tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIHAU_  Myśle ze tarcze nie są obowiązkowym elementem. Do tej pory jeżdżę na tradycyjnych hamulcach i nie narzekam na hamowanie więc za cenę hamulców tarczowych wolę dostać lepszy napęd czy lżejsze komponenty jeśli jest to możliwe. Co do „dozbierania” na lepszy model to nie jest dla mnie problemem dołożyć do np contend ar1 ale czy jako amator jeżdżący hobbystycznie odczuje jakakolwiek różnice? 
 

Myślałem też nad krossem vento 5.0 ale nie jestem pewny czy geometria nie jest zbyt wyścigowa dla mnie, a niestety w mojej okolicy we wszystkich sklepach pustka i nie mam możliwości się przymierzyć. Vento 5.0 jest ewentualnym dobrym wyborem w tym budżecie? 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze to nie tylko hamowanie, trzeba pamiętać że tarcze to opony szersze niż 28c. Tak jak w przypadku Domane tam nawet można więcej włożyć niz 32. Szersza opona to niewielki koszt utraty na dynamice, ale wyższy komfort, wieksza odporność na złe drogii, nizsze cisnienie. Taka opona z bieżnikiem i błotnikami (Trek daje błotniki) wydłuży sezon nawet do wczesnej zimy.

Jak to ma być wygodna szosa endurance bez napinki na cyferki, to Giant czy Trek wydaje mi się fajną opcja. Warto dopłacać do hydrauliki ale to kwoty już mocno powyżej 5k, jezli chce się mieć sensowny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafalrado napisał:

Myślałem też nad krossem vento 5.0 ale nie jestem pewny czy geometria nie jest zbyt wyścigowa dla mnie

Geo praktycznie to samo co contend (a nawet leciutko bardziej wyprostowana pozycja). A tak ogólnie pod względem cena/jakość vento bardzo dobrze wypada. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Przemyślałem temat i myśle ze wybiorę
kross vento 5.0/ 6.0 lub giant contend ar 1. 
Czy mógłby ktoś mi powiedzieć czy szerokość opony bardzo wpływa na dynamikę, „lekkość” i prędkość jazdy? (25 vs 32) Do tej pory jeździłem na szerokości 23 i nie wiem czego spodziewać się po 32 w giancie.
I drugie pytanie czy między contend ar1 2021, a 2020 są jakieś różnice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, rafalrado napisał:

Czy mógłby ktoś mi powiedzieć czy szerokość opony bardzo wpływa na dynamikę, „lekkość” i prędkość jazdy? (25 vs 32) Do tej pory jeździłem na szerokości 23 i nie wiem czego spodziewać się po 32 w giancie.

Już dawno "badania" wykazały, że szerokość opony nie wpływa bezpośrednio na opory toczenia. Jeśli będziesz miał opony tej samej klasy to zostaje kwestia różnicy masy. Te opony giant'a ważą pewnie pod 500g kiedy dobre 23c to okolice 200g. Czyli rozpędzić ciężej ale utrzymać prędkość "łatwiej".  Czego się spodziewać po przesiadce z 23 na 32? Uczucia jakbyś płynął pontonem a nie jechał szosą, ja tak miałem przy 23->28, myślałem, że na każdym winklu będę leżał

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

43 minuty temu, rafalrado napisał:

I drugie pytanie czy między contend ar1 2021, a 2020 są jakieś różnice? 

Kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...