MrTrash Napisano 19 Września 2020 Napisano 19 Września 2020 Cześć! Zauważyłem ostatnio bardzo duże luzy na połączeniu tarcza-piasta. System centerlock, mimo dokręcenia tarczy na maksa na zacisnietym hamulcu tarcza stoi w miejscu, a koło znacznie rusza się przód-tył, przy zablokowaniu tylnego hamulca koło podskakuje, co jest irytujące. Po demontażu tarczy widać, że z jednej strony piasty, ząbki na wielowypuscie są "pościnane". Piasty kwalifikują się do wymiany? Na nowych tarczach (Shimano SM-RT64) jest identyczna sytuacja - bez nakrętki mogę poruszać tarczą o 1-2mm. Piasty to jakieś tanie Shimano. Tak samo przód jak i tył. Dodałbym filmiki, na których widać i słychać jakie luzy ma tarcza, ale niestety nie wiem czy się da.
KSikorski Napisano 19 Września 2020 Napisano 19 Września 2020 Jesteś pewien że chodzi o połączenie tarcza-piasta? Normalnym jest że klocki mają nieco luzu wzdłuż zacisku i na zaciśniętym hamulcu koło ma tyle luzu ile klocek w zacisku właśnie.
eloo Napisano 19 Września 2020 Napisano 19 Września 2020 tarcza też ma luz na tym wielowypuście w przeciwnym razie trzeba by ją montować na prasie. Przy dobrym dokręceniu nie jest to odczuwalne podczas jazdy, jedynie na postoju jak pod obciążeniem jak ruszasz rowerem w przód i tył.
MrTrash Napisano 19 Września 2020 Autor Napisano 19 Września 2020 1 godzinę temu, KSikorski napisał: Jesteś pewien że chodzi o połączenie tarcza-piasta? Normalnym jest że klocki mają nieco luzu wzdłuż zacisku i na zaciśniętym hamulcu koło ma tyle luzu ile klocek w zacisku właśnie. Jestem pewny, tarcza stoi sztywno w zacisku, a mimo to czuć stuki i koło się rusza. 1 godzinę temu, eloo napisał: tarcza też ma luz na tym wielowypuście w przeciwnym razie trzeba by ją montować na prasie. Przy dobrym dokręceniu nie jest to odczuwalne podczas jazdy, jedynie na postoju jak pod obciążeniem jak ruszasz rowerem w przód i tył. Jestem tego świadomy, że nie będzie to połaczenie na wcisk. Miałem w rękach nowy zestaw piasty z tarczą i luz tam występujacy był 3x mniejszy od tego u mnie, bez nakrętki. Tutaj filmik jak to wygląda: https://youtu.be/pegm9oL4u-g Zdecydowałem się na wymianę piast z mocowaniem na 6 śrub, ponieważ te luzy mnie irytują.
SoloTM Napisano 19 Września 2020 Napisano 19 Września 2020 https://forums.mtbr.com/brake-time/play-between-disc-hub-centerlocks-710730.html Do przeczytania na spokojnie Ja idę spać
Sabarolus Napisano 20 Września 2020 Napisano 20 Września 2020 To normalne w przypadku centerlocka. Olac to i jeździć, w niczym nie przeszkadza.
MrTrash Napisano 20 Września 2020 Autor Napisano 20 Września 2020 5 godzin temu, Sabarolus napisał: To normalne w przypadku centerlocka. Olac to i jeździć, w niczym nie przeszkadza. No własnie mi przeszkadza Rower używam dosyć dynamicznie i agresywnie, a przy blokowaniu tylnego koła efekt jest jakby ABS, koło podskakuje, co jest irytujące. Dlatego też postanowiłem wymienić piasty i tarcze na 6 śrub, aby uniknąć tych luzów.
Sabarolus Napisano 20 Września 2020 Napisano 20 Września 2020 Jak to możliwe, że masz taki efekt skoro w momencie hamowania tarcza od razu blokuje się wieloklinie?! Taki efekt jest odczuwalny tylko przy przesuwaniu roweru w przód i w tył. W codziennej jeździe jest to absolutnie niewyczuwalne bo jeździ się raczej do przodu...
Mod Team bogus Napisano 20 Września 2020 Mod Team Napisano 20 Września 2020 Podskakiwanie koła przy hamowaniu to może być także efekt nawierzchni i rodzaju opon. Przy tarczach na 6 śrub też czuć luz. Co prawda nie na śrubach, ale wtedy odczuwasz bardziej luz klocków w zacisku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.