derlis Napisano 15 Września 2020 Napisano 15 Września 2020 Witajcie, Zaobserwowałem problem dzisiaj; ile jeździłem z nim nieświadomie - nie wiem Chodzi o odbijanie koła w lewą stronę podczas pedałowania im mocniej "depnę" (nieważne którą nogą), tym bardziej koło odbija w lewo w momencie tego depnięcia. Przy naprawdę porządnym depnieciu opona potrafi nawet otrzeć o widelec na dole... Koło nie jest wykrzywione, ponieważ kiedy jadę na luzie, wszystko jest w porządku. Jest też solidnie dokręcone. Co jest grane?
Mod Team safian Napisano 15 Września 2020 Mod Team Napisano 15 Września 2020 Ehh, napisz coś więcej. Co to za koło, co to za rower? Przód/Tył? Zakładam, że tył, skoro piszesz o dole widelca, no ale... Ile ważysz? Pedałując na stojąco/siedząco?
Dokumosa Napisano 15 Września 2020 Napisano 15 Września 2020 Objawy wskazują na uszkodzenie piasty (np. pęknięty korpus) albo trzasnęła rama (trzeba obejrzeć dokładnie okolice łączenia rurek łańcuchowych z mufą).
derlis Napisano 15 Września 2020 Autor Napisano 15 Września 2020 Rower to zwykly Giant Boulder, kolo tylne, ale jedyne co o nim wiem to jego rozmiar - 26 Problem wystepuje niezaleznie od siedzenia/stania Waze 74kg przy 177cm wzrostu, jezdze na ramie M Rame obejrzalem i jest cala
derlis Napisano 15 Września 2020 Autor Napisano 15 Września 2020 Teraz dostrzeglem jeszcze, ze nawet jak dociskam pedal w trakcie postoju, trzymajac przedni hamulec, to sie to dzieje
cervandes Napisano 15 Września 2020 Napisano 15 Września 2020 Powiem tak, miałem rower na identycznej ramie, bo Gianta Rincona. Bouldera ma moja luba do dziś. I moim zdaniem po paru latach pałowania ta rama zrobiła się jakaś taka wiotka. Oglądałem ją setki razy, analizowałem pod kątem użytkowania szerokiej opony i takie miałem wrażenie, że na początku było sztywno, a po kilku latach prawie nieużywany Boulder lubej nadal był sztuwniutki a ten mój Rincon jakiś taki rozchwiany. To, co może być, to albo słaby zacisk piasty, albo wiotkie koła, gną się podczas intensywniejszego pedałkowania. No albo usterka, ale na to bym nie stawiał w pierwszej kolejności. No i jakie opony masz? Tam się 2.0 mieściło w ramie, a 2,25 to już tak na styk, że trzeba było cycki z opon obcinać, bo piłowały.
derlis Napisano 15 Września 2020 Autor Napisano 15 Września 2020 Mam 26 x2.1, ale spokojnie sie mieszcza Odkrecajac kolo zaciskiem zauwazylem ze juz w momencie luzowania on tak jakby "ciagnie" ze soba kolo wlasnie w lewo. Nie wiem czy to normalne, rozkrecajac kola nigdy sie temu nie przygladalem
cervandes Napisano 15 Września 2020 Napisano 15 Września 2020 Jeśli koło się krzywi już podczas zapinania, to moim zdaniem to może oznaczać też wypracowane otwory na piastę, haki. Jeśli koło kiedyś było niewystarczająco dopięte to się mogły wyrobić i teraz koło ma tam większy luz i pracuje?
derlis Napisano 15 Września 2020 Autor Napisano 15 Września 2020 Przyjrze sie wszystkim sugestiom na spokojnie w domu i wtedy opisze co ewentualnie nowego zaobserwowalem
derlis Napisano 15 Września 2020 Autor Napisano 15 Września 2020 Winowajcę juz chyba znalazłem Te śruby na których siedzi widelec (to się chyba zwie suport?) - wszystko luźne, normalnie wyciągnąłem z koła Pytanie jak to złożyć z powrotem? Bo jest ta jedna strona od wolnobiegu której nie da się wyciągnąć - tę drugą wyciągnąłem i ona ma na końcu gwint - mam ją w tamtą przy wolnobiegu wkręcić? Czy jak? EDIT: Teraz rozpadła się całość.. i widzę że tych dwóch elementów w ogóle nie da się ze sobą skręcić... to jak one się w tym kole trzymają? A może to wina kulek? też większość powypadała... i nawet nie wiem gdzie były :/
Charvel Napisano 15 Września 2020 Napisano 15 Września 2020 Zrób zdjęcie, bo na razie suport z tylną piastą mylisz P.S. suport to łożysko na którym kręcą się korby pedałów, przy wolnobiegu/kasecie masz piastę (tylną)
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2020 Mod Team Napisano 16 Września 2020 Jeśli dobrze kolegę zrozumiałem, to wyjął oś od strony przeciwnej do wolnobiegu/kasety, natomiast od strony napędowej nie ma zapewne takiej możliwości bo całość może trzymać bębenek. Oznacza to tylko jedno - oś pękła, bo nie ma możliwości, aby była złożona z dwóch kawałków. Potencjalnie piasta do wymiany, a na pewno oś wraz z kulkami. Czekam jednak na zdjęcie do ostatecznej oceny sytuacji, bo zdecydowanie mogłem źle zinterpretować opis @derlis.
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 Wiem wiem, zdalem sobie sprawe z pomylki w momencie w ktorym nie moglem juz edytowac komentarza, a nie chcialem czwartego z rzedu dodawac Tak, dokladnie tak bylo, stronaprzeciwna od wolnobiegu wyszla sobie luzem; tamta druga poczatkowo sie trzymala, ale potem sama wypadla Faktycznie pękło, bo w środku tej mniejszej części jest ten pęknięty fragment gwintu
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2020 Mod Team Napisano 16 Września 2020 W takim razie jeśli piasta po jeździe z pękniętą osią jeszcze żyje, to można ją reanimować, wymienić kulki, sprawdzić bieżnie plus nowa oś i konusy. Jeśli zniszczenia nie nadają się do naprawy konieczna będzie wymiana piasty lub całego koła, co może być nawet tańsze niż wszystkie inne zabiegi.
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 Nie no jezeli bardziej sie oplaci cale kolo, to musze zainwestowac odrazu w oba, zeby to mialo jakakolwiek estetyke W kazdym razie dziekuje kazdemu z was, zorientuje sie w kosztach (i czasie naprawy) i samo wyjdzie co bardziej sie oplaca
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2020 Mod Team Napisano 16 Września 2020 Wszystko zależy od tego jakiej klasy koła masz aktualnie i ile masz na inwestycję w nowe. Jeśli piasta i koło są niskiej klasy to nie ma co w nie inwestować.
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 Nie znam producenta, nie jest tez to nigdzie na obreczach itd. napisane, wiec najprawdopodobniej do najlepszych nie należą Ale przez ponad rok spokojnie służyły, nawet się praktycznie nie skrzywiły na tyle by wymagały centrowania
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 Pomyślałem, że jednak zainwestuję w nowy komplet, będzie spokój na względnie dalszą przyszłość Co myślisz o tych?https://allegro.pl/oferta/kola-airline-26-maszyny-rodi-novatec-c-kkpl603-s-9660158792
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2020 Mod Team Napisano 16 Września 2020 Szczerze mówiąc obręczy nie znam, piasty to klasyka, czyli Novatec. Pytanie ile chcesz/możesz wydać na koła? Rozumiem, że koła 26 cali pod hamulce v-brake?
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 Podesłałem akurat te, bo 350zł (z wysyłką) to jest już takie moje maksimum Tak, 26 cali pod v-brake, i takie żeby weszła opona 2.10
SoloTM Napisano 16 Września 2020 Napisano 16 Września 2020 Miałeś ( masz ) piastę na wolnobieg nie kasetę. Jeśli wybierzesz koła na kasetę to licz się z kosztem zakupu kasety ( i łańcucha ) Masz zapewne 7 biegów z tyłu ? /edit Kup takie jak miałeś czyli pewnie takie : http://e-bmx.pl/opis/9249870/kolo-tyl-26-giant--assess-zacisk.html I po kłopocie.
derlis Napisano 16 Września 2020 Autor Napisano 16 Września 2020 No mam 7 rzedow, ale tam przy tych Airline pisza ze w razie czego dodaja dystans A z ta kaseta to chodzi o to ze ja mam nakrecane zebatki a nie nasuwane? W sumie nawet tego nie wiem, nie zdejmowalem
SoloTM Napisano 16 Września 2020 Napisano 16 Września 2020 Dystans to kosztuje 3 pln. Kaseta 7 sp + dobry łancuch to prawie 100 pln. Pakować w rower 450 pln ? W bardzo ciężkie koła ( 2500 gr ) 330 pln ? Jak wygląda reszta roweru, jaki jest osprzęt, stan, czy to ma sens ? Obstawiam, że niewielki. tak, kaseta to zębatki nakładane na bębenek, który jest częścią piasty, wolnobieg się nakręca na korpus piasty. Wolnobieg masz zapewne 14-28 zębów kasety mają mniej 11-28, 11-30, 11-32 ( mam na myśli najmniejsza koronkę )
JWO Napisano 17 Września 2020 Napisano 17 Września 2020 Ja bym zrezygnował z przedniego koła, jak jest dobre. Kupił tylne z kasetą i łańcuchem. Całość za 200PLN można ogarnąć.
cervandes Napisano 17 Września 2020 Napisano 17 Września 2020 Jak szukałem budżetowych kół na 26, to widziałem te airline i odrzuciłem je, bo są koszmarnie ciężkie. Wolałbym zdecydowanie wydać tyle samo na jedno koło zamiast dwóch, ewentualnie szukaj innego kompletu. 2,5kg to tak, jakbyś ciągnął za sobą kotwicę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.