Imar Napisano 10 Września 2020 Udostępnij Napisano 10 Września 2020 Cześć. Planuje nowy projekt. W rowerze będzie zamontowana karbonowa kierownica. Nie przystosowana pod montaż rogów. Na rynku istnieją kierownice karbonowe przystosowane pod montaż rogów. Taka kierownica zazwyczaj na końcach jest wzmocniona tuleją z tytanu. Chciałbym zapytać się czy ktoś montował rogi do karbonowej kierownicy nieprzystosowanej do montażu rogów? Z jakimi rezultatem. Interesują mnie rogi pokroju Extralite 38 gram / para, ew. kcnc. Moment dokręcenia dla Extralite wynosi 3-4 Nm. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 10 Września 2020 Udostępnij Napisano 10 Września 2020 Kierownica przystosowana do montażu rogów najczęściej ma na końcu tytanową siatkę i chropowatą powierzchnię. Bez tego przy wspomnianym wyżej momencie dokręcenia śrub kiedy zaprzesz się na rogach np. podczas sprintu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa rogi będą Ci się obracać i kaleczyć włókno. Generalnie robisz na własne ryzyko, od wewnątrz takie połączenie można wzmocnić odpowiednimi korkami, np. Syntace aczkolwiek są dość ciężkie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Września 2020 Udostępnij Napisano 10 Września 2020 33 minuty temu, Punkxtr napisał: od wewnątrz takie połączenie można wzmocnić odpowiednimi korkami, np. Syntace aczkolwiek są dość ciężkie ;-) to jest to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechotnick Napisano 11 Września 2020 Udostępnij Napisano 11 Września 2020 U siebie mam chińska kiere z węgla i chińskie rogi z węgla i nic się nie dzieje od dwóch sezonów. Rogi przykręcane bez klucza dynamometrycznego na wyczucie. Nic się nie obraca itp. Co prawda nie siłuje się z nimi specjalnie w terenie, zazwyczaj łapie za nie jak sune sobie w trasie gdzie nie przewiduje zbytnich zmian biegów czy hamowania. Nawet nie wiedziałem że są kierownice przystosowane specjalnie pod rogi. Sztyce z węgla też są jakoś wzmacnianie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2020 Dzięki za odzew. O korkach już coś wiem. Te z syntace są do konkretnych kierownic. Znalazłem expandery speca 22g/para. Może znacie kierownice kompatybilna z montażem rogów? Jedyne sensowne rozwiązanie to kierownica Schmolke.Tylko że cena adekwatna. Rozważam również rogi togs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Września 2020 Udostępnij Napisano 11 Września 2020 54 minuty temu, Imar napisał: Może znacie kierownice kompatybilna z montażem rogów? Jedyne sensowne rozwiązanie to kierownica Schmolke.Tylko że cena adekwatna. Syntace Duraflite carbon ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 11 Września 2020 Udostępnij Napisano 11 Września 2020 9 godzin temu, SoloTM napisał: to jest to ? Tak, i im podobne. 2 godziny temu, Imar napisał: Jedyne sensowne rozwiązanie to kierownica Schmolke. Schmolke to IMHO jedna z najmniej sensownych tuningowych marek na rynku. Kierownicy i sztyce pękały na potęgę jeszcze jak moda na light bike weszła do Polski. A i dziś są z nimi problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Września 2020 Udostępnij Napisano 11 Września 2020 Mam prosta, 580 Ax lightness Poseidon, 83g, wersja pod rogi. Hera, wersja bez wzmocnionych koncowek, wazyla ponizej 70g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2020 Dodam że nie zależy mi na rogach do mocniejszego pedałowania. Chodzi głownie o zmianę pozycji dłoni na kierownicy. Zastanawiam się również nad Innerbarends® 411 R Carbon. https://www.sq-lab.com/produkte/innerbarends/sqlab-innerbarends-411-r-carbon.html Dostałem informacje od producenta że jeśli kierownica ma zatwierdzony moment dokręcenia na 5nm to mogę zamontować te rogi. Jak dobrze myślę to każda kierownica ma zatwierdzony moment 5nm, klamki i manetki najczęściej przykręcamy z takim momentem. W tym przypadku raczej nie ma co się martwić, obejma jest szeroka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.