soviec Napisano 9 Września 2020 Udostępnij Napisano 9 Września 2020 Witam, Mam pytanie odnośnie oleju w amortyzatorze FOX 32 (2020) RYTHM ze skokiem 120mm. Ostatnio chciałem poprawić manetkę blokady amortyzatora (3 tryby). Niestety, wraz z odkręcaniem tego "elementu" przy widelcu, który steruje pracą blokady w widelcu, odkręciłem bolec. Wyciekło z niego troszeczkę oleju, ale wydaje mi się, że na tyle dużo, że blokada przestała działać.. Szukam informacji na temat tego oleju. Czy jest to olej, który wlewamy przez dolne golenie? Czy w blokadzie jest inny olej, lany nie wiem, od góry? BOLEC to ten na zdjęciu, srodkowy, gdzie wkrecamy blokade, a wykręcając go, wycieka olej. Pomocy~! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 9 Września 2020 Udostępnij Napisano 9 Września 2020 Część widelca, z której wyciekł olej, to tłumik - w tym wypadku zamknięty kartridż GRIP. Najlepiej byłoby oddać widelec do autoryzowanego serwisu, bo sam prawdopodobnie sobie nie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 10 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2020 20 godzin temu, Galvatron napisał: Część widelca, z której wyciekł olej, to tłumik - w tym wypadku zamknięty kartridż GRIP. Najlepiej byłoby oddać widelec do autoryzowanego serwisu, bo sam prawdopodobnie sobie nie poradzisz. Dzieki! Spuściłem powietrze, wyciągnąłem ten "bolec" i chyba mógłbym coś tam dolać, tak też można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 10 Września 2020 Udostępnij Napisano 10 Września 2020 7 minut temu, soviec napisał: Spuściłem powietrze, wyciągnąłem ten "bolec" i chyba mógłbym coś tam dolać, tak też można? A skąd bedziesz wiedzial ile dolać? Najlepiej, rozebrać, wyczyścić i wlać tyle oleju ile trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 10 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2020 (edytowane) Godzinę temu, wojtt80 napisał: A skąd bedziesz wiedzial ile dolać? Najlepiej, rozebrać, wyczyścić i wlać tyle oleju ile trzeba. Na wyczucie, nie no wiem.. Postaram się przypomnieć, ile uciekło i tyle wlać. Jak nazywa się ta cześć? Bo nie mam pojecia, pod jaka nazwa mam szukać, jaki tam olej. Edytowane 10 Września 2020 przez soviec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 11 Września 2020 Udostępnij Napisano 11 Września 2020 (edytowane) Na wyczucie lepiej tego nie rób, producent określił ile gdzie ma być. Nie wiem czy serwis nie będzie lepszy od samodzielnego grzebania. Chyba że czujesz się na siłach i masz narzędzia. Poza tym jak już sie zabierać za robotę, to dobrze mieć uszczelki i olej na wymianę. Dlatego też serwis w odpowiednim miejscu czesto jest najlepszym wyjściem (nie dotyczy majsterkowiczow, grzebaczy i psujow;) Chyba Twoj model https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/615 Edytowane 11 Września 2020 przez wojtt80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Września 2020 W dniu 10.09.2020 o 21:43, soviec napisał: Postaram się przypomnieć, ile uciekło i tyle wlać. Gratuluję pamięci. Pamiętaj jednak,że za dużo oleju ( nawet 10 ml ) może spowodować niewłaściwą pracę amorka. W dniu 10.09.2020 o 21:43, soviec napisał: Jak nazywa się ta cześć? Bo nie mam pojecia, pod jaka nazwa mam szukać, jaki tam olej. Tłumik ( damper unit ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2020 W dniu 12.09.2020 o 09:59, durnykot napisał: Gratuluję pamięci. Pamiętaj jednak,że za dużo oleju ( nawet 10 ml ) może spowodować niewłaściwą pracę amorka. Tłumik ( damper unit ). W dniu 11.09.2020 o 13:22, wojtt80 napisał: Na wyczucie lepiej tego nie rób, producent określił ile gdzie ma być. Nie wiem czy serwis nie będzie lepszy od samodzielnego grzebania. Chyba że czujesz się na siłach i masz narzędzia. Poza tym jak już sie zabierać za robotę, to dobrze mieć uszczelki i olej na wymianę. Dlatego też serwis w odpowiednim miejscu czesto jest najlepszym wyjściem (nie dotyczy majsterkowiczow, grzebaczy i psujow;) Chyba Twoj model https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/615 Wlewanie przez bolec od góry nie daje rezultatu, bo niestety mogę tylko tyle na ile pozwala bolec, działa jak tłok (nieszczelny) który wyciska olej i nic nie zrobię. Pewnie trzeba byłoby rozebrać i od nowa powlewać olej. Znalazłem tutorial, aczkolwiek trzeba mieć kilka narzędzi. Teraz pytanie na które odpowiem sobie sam.. Czy za cenę serwisu nie kupie sobie narzędzi i zrobię sam heh.. Tak czy siak chyba oddam na serwis, bo dostałem luzy w tylnym zawieszeniu, powinno być na gwarancji, nie to co już przednie hah Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2020 Teraz, soviec napisał: Wlewanie przez bolec od góry nie daje rezultatu, bo niestety mogę tylko tyle na ile pozwala bolec, działa jak tłok (nieszczelny) który wyciska olej i nic nie zrobię. To oczywiste, bo ten bolec nie jest pusty w środku. Aby dolać oleju musisz wykręcić tłumik ( chyba nasadowy 27 mm ) ,co i tak niewiele da, jeśli w twoim amorku masz zamknięty tłumik ( jeśli się nie mylę to modele Rythm miały tłumik GRIP ) . Jeśli blokada nie działa to tylko serwis. Ale pytanie czy faktycznie blokada nie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soviec Napisano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2020 (edytowane) Teraz, durnykot napisał: To oczywiste, bo ten bolec nie jest pusty w środku. Aby dolać oleju musisz wykręcić tłumik ( chyba nasadowy 27 mm ) ,co i tak niewiele da, jeśli w twoim amorku masz zamknięty tłumik ( jeśli się nie mylę to modele Rythm miały tłumik GRIP ) . Jeśli blokada nie działa to tylko serwis. Ale pytanie czy faktycznie blokada nie działa? Kurde, co masz na mysli mówiąc czy faktycznie nie działa? Mogłem coś przekręcić tym bolcem czy cokolwiek?https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=915 Czy w 2;20 ten olej z "bolca" znajduje sie w tej ruce alumiunowej? W dalszej części wlewa tam olej. Jesli tak, chyba do tego momentu jestem w stanie zrobić to sam W 9;43 też wciskając bolec, olej mu wylatuje, kurde, a mu działa.. Edytowane 14 Września 2020 przez soviec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2020 Ten bolec to trzpień regulacji kompresji . Rurka aluminiowa to obudowa tłumika.Element ze sprężyną to tłumik. Wykręcając trzpień i wlewając olej przez otwór nie masz kontroli nad poziomem oleju i nie masz możliwość odpowierzenia tłumika, co jest istotne w zamkniętych tłumikach. 20 godzin temu, soviec napisał: Kurde, co masz na mysli mówiąc czy faktycznie nie działa? Mam na myśli to: W dniu 9.09.2020 o 20:43, soviec napisał: ale wydaje mi się, że na tyle dużo, że blokada przestała działać.. Pytałem ,czy sprawdzałeś poprawność działania tłumika. Jeśli nigdy nie robiłeś serwisu tłumika to sugeruję ,abyś się za to nie zabierał, szczególnie jeśli masz nowy amorek. Sprawdź czy wszystko działa jak należy zanim zabierzesz się za rozbieranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba989 Napisano 11 Maja 2021 Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Witam, mam to samo, jak u Ciebie zakończył się temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.