Serower00 Napisano 8 Września 2020 Napisano 8 Września 2020 Witam, w rowerze szosowym mam z tyłu oponę Continental Grand Sport Race SL zwijaną 25mm. Z przodu niestety mam oponę drutową chaoyang...25mm, bieżnikowana. Pytanie: czy warto wymieniać ten przód na tę samą Conti, co z tyłu? W sensie czy poczuję różnice; zależy mi żeby było szybko. Z góry dziękuję za porady, pozdrawiam!
SoloTM Napisano 8 Września 2020 Napisano 8 Września 2020 Chaoyang robi różne opony, nie wiem czy ta która masz to przyzwoita już półka, ale na pewno odczujesz różnicę jak będziesz musiał dętkę wymienić
KrisK Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 12 godzin temu, Serower00 napisał: W sensie czy poczuję różnice; zależy mi żeby było szybko A na ile szybciej liczysz? Bo podejrzewam, że się przeliczysz.
Charvel Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Prawda jest taka, że niektórzy zbyt wierzą w sprzęt zamiast w swoje możliwości. To noga kręci prędkość a nie Ultegra zamiast Claris, czy opona zwijana zamiast drutowej. Wymiana tej opony to zysk mniejszy niż 1km/h w średniej prędkości.
kamfan Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Tylko opony są dużo bardziej istotne, więc porównanie z napędem nie jest trafione. Inna kwestia, że drut vs kevlar to praktycznie kwestia wyłącznie wagi (można to olać), ale już gęstość oplotu czy użyta mieszanka to na szosie jest kwestia bezpieczeństwa!
abdesign Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Oj to nie jest tak że sprzęt się nie liczy...mam dwie szosy. Co prawda obie na ultegrze, nawet ta słabsza z korbą DA ale jedna to aluminiowy klocek 9kg+ z tanimi kołami i tanimi oponami zaffiro pro a druga dwa kilo lżejsza na corsach - to nie jest 1km/h różnicy... zwłaszcza jak trasa jest 100+
radko10 Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 No liczy liczy ale mówią że 10% a według Ciebie?
Mihau_ Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Warto wymienić dla własnego bezpieczeństwa + łatwości zmiany dętki
KrisK Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 3 godziny temu, abdesign napisał: a druga dwa kilo lżejsza na corsach Nie no ale bez żartów my mówimy o wymianie jednej opony dla uzyskania lepszej prędkości. Ile oszczędzi na wadze Wiem ze to masa rotująca i te sprawy, ale podejrzewam, że tu różnice będą iluzoryczne i zabranie jednego zamiast dwóch bidonów może dac więcej do szybkości. A kwestia bezpieczeństwa to już inna bajka. Jak opona jest ok o jest ok jak jest syfska to wiadomo ze warto wymienić ale +1 do szybkości bym się nie spodziewał. 3 godziny temu, abdesign napisał: to nie jest 1km/h różnicy... zwłaszcza jak trasa jest 100+ a z ciekawości zapytam ile.. Zastanawiam sie czy jak bym sobie sprawił lekką szosę (cokolwiek to znaczy) i wsiadł na nią zregenerowany to czy pojechałbym dużo szybciej (cokolwiek to znaczy ) Bo mój gravel jakkolwiek by było 9,5kg waży i nie jest to na pewno lekka szosa...
abdesign Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Teraz, KrisK napisał: Nie no ale bez żartów my mówimy o wymianie jednej opony dla uzyskania lepszej prędkości. No po to opisałem więcej niż oponę... żeby nikt nie uznał że dzięki wymianie jednej opony nagle komuś zrobi się niewiadomo jaki skok. A odnosiłem się do tej wypowiedzi: 5 godzin temu, Charvel napisał: To noga kręci prędkość a nie Ultegra zamiast Claris, czy opona zwijana zamiast drutowej. A na to odpowiedź: Teraz, KrisK napisał: a z ciekawości zapytam ile.. Na najbardziej znanej naszej trasie (typowa dwugodzinówka) płaska ale wietrzna to (mi) robi średnio 5-6 minut. Ale wiesz to rowery które różni też pozycja s/r 1.4 vs 1.5 nie tylko waga i opony.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Września 2020 Mod Team Napisano 9 Września 2020 Przecież chodzi o oponę przednią, więc cudów bym się nie spodziewał Przyrost o 1 km/h - wątpię, chyba że siłą autosugestii, albo efektem placebo
KrisK Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Teraz, abdesign napisał: robi średnio 5-6 minut. To chyba nie będę (jeszcze) ryzykował wyrzucenia z domu i nie kupię sobie lekkiej kolarki do łechtania sobie ego że jednak ta średnia 30+ jest w moim zasięgu bez wyprucia sobie żył.
SoloTM Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 W mojej retro szosie ( stalowa, ok 12,5 kg ) po wymianie schwalbe lugano : https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/schwalbe-lugano-2015 na : https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-ultra-sport-ii-2015 obie drutowe, 700x25, prędkość wzrosła o około 1 kmh. Może nawet 1,5 kmh. Jest wyraźna różnica w oporach toczenia, sztywności. Załuję tylko, że nie kupiłem wersji zwijanej ( niewiele droższe w sumie ) bo dużo łatwiej byłoby je zdejmować/zakładać. Z lugano nie było takiego problemu, ale z continentalem są duże problemy. ( obręcz - koła - te same )
1415chris Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Nie wiem skad ta predkosc. Pytanie bylo czy poczuje roznice. Zakladajac, ze nie bedzie to zmiana na zwijanego kabana ale na przyzwoita, dobra albo super zwijana opone, to roznice moga byc od wyczuwalnych, znacznych, do kolosalnych. Drutowki, to jest najtanszy rodzaj opon, zmieniajac na zwijane, gorzej byc nie moze. Mam na mysli opory toczenia, ogolnie odczucia z jazdy, co rowniez przeklada sie na predkosc. Jazda na zamulaczach i oponach, ktore sie ladnie tocza, moze byc diametralnie rozna. Bardziej przyjemna i szybsza.
KrisK Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 Teraz, 1415chris napisał: Nie wiem skad ta predkosc. 21 godzin temu, Serower00 napisał: W sensie czy poczuję różnice; zależy mi żeby było szybko
Mihau_ Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 41 minut temu, KrisK napisał: To chyba nie będę (jeszcze) ryzykował wyrzucenia z domu i nie kupię sobie lekkiej kolarki do łechtania sobie ego że jednak ta średnia 30+ jest w moim zasięgu bez wyprucia sobie żył. Wyjeżdża się w stronę niepołomic i się samo robi;P W sumie też mam 9,4kg na sucho
KrisK Napisano 9 Września 2020 Napisano 9 Września 2020 @1415chris Może, ale śmiem wątpić. Bardziej bym się skłaniał jednak ku wierze w mitycznie szybkie opony. @Mihau_Ale tam to sie nie liczy... Udało się wycisnąć 30 i stwierdziłem, że liczyć się będzie jak nie zrobię tego na płaskiej WTR. Może jak bym założył cieńsze opony.... Nie no żarty żartami, ale do momentu kiedy się nie wsiądzie na dwa różne rowery najlepiej jednego dnia to się człowiek nie dowie, jaka jest ta różnica w realu.
Serower00 Napisano 10 Września 2020 Autor Napisano 10 Września 2020 Różnica po wymianie opon dwóch różnych klas na pewno jest. Wiem to po takiej operacji w moim starszym rowerze - crossie, z którego wyjąłem podstawowe druty na zwijane schwalbe x-one speed. Mimo, że opony przełajowe, z lekkim bieżnikiem (poprzednie typowe crossówki gładkie na wierzu, klocek po bokach), różnica na plus na asfalcie, na szutrze wyczuwalna znacznie. Pisząc, że ma być szybko miałem na myśli to, że kryterium ewentualnej nowej opony to szybkość. Po prostu ma być na suche warunki, na lato. Nie bieżnik czy coś tam innego. Na szosie dopiero, zaczynam i jak pisałem kroi się wymiana jednej opony, stąd pytanie, czy to będzie się dało wyczuć. Dzięki za wszystkie odpowiedzi;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.