Lambert Napisano 7 Września 2020 Napisano 7 Września 2020 Na początek chciałbym się przywitać, jestem nowy na tym forum. Mam pewien problem ale od początku. Posiadam rower mtb Kross level 8, w którym zostały zamontowane w kołach piasty shimano hb-m475. Tarcze hamulcowe są mocowane na 6 śrub (system IS), 32 otwory na szprychy, tylna piasta z bębenkiem na kasetę 11 rzędowa. Piasta przednia 9x100, piasta tylna 10x135. Obie piasty mocowane w ramię za pomocą szybko złączek. I wymyśliłem sobie ze zmienię te piasty na takie z łożyskami maszynowymi. Chce wybrać coś z oferty dartmoor, novatec i dt swiss (troszkę drogie ale może warto?) I odbiłem się ściany. Nie mogę znaleźć piast, które nadawałyby się na zamiennik, wielu sprzedawców twierdzi że muszę zastosować piasty o dokładnie takich samych parametrach a niektórzy że można zastosować jakieś adaptery. Nikt nie umie mi wyjaśnić co i jak tak naprawdę zrobić. Znalazłem w efekcie np taki zestaw (nie wiem czy można dawać link) https://allegro.pl/oferta/nova...-do-klasycznej-ramy-9483622074 Albo np takie dt swisshttps://allegro.pl/oferta/pias...=app_share&utm_source=facebook Ale tu same daptery kosztują 270 zł (masakra) Może ktoś mógłby mi pomóc w wybraniu odpowiednich piast, żebym bez cienia wątpliwości mógł je kupić. A moze się nie bawić i brać tego novateca? Będę wdzięczny za pomoc
Mihau_ Napisano 7 Września 2020 Napisano 7 Września 2020 Weź sobie kup po prostu nowe koła. Kupowanie nowych piast i nowych szprych a zostawianie śmieciowych obręczy to totalna głupota. Nie do wszystkich piast są adaptery. Ale biorąc pod uwagę sprzęt jaki posiadasz warto poszukać takich, które możesz przekonwertować na bardziej "współczesny" standard niż masz obecnie
Mod Team bogus Napisano 7 Września 2020 Mod Team Napisano 7 Września 2020 Dokładnie tak jak @Mihau_ napisał. Nie opłaca się zmieniać piast a tym samym prawdopodobnie szprych i zostawiać stare obręcze plus opłata za zaplecenie kół. Taniej i lepiej wyjdzie kupno gotowych kół. Przyszłościowo patrząc bez zmiany ramy i amortyzatora rozsądnym wyborem byłoby kupno kół pod oś 15x100 i 12x142 plus adaptery na QR.
Lambert Napisano 7 Września 2020 Autor Napisano 7 Września 2020 3 godziny temu, Mihau_ napisał: Weź sobie kup po prostu nowe koła. Kupowanie nowych piast i nowych szprych a zostawianie śmieciowych obręczy to totalna głupota. Nie do wszystkich piast są adaptery. Ale biorąc pod uwagę sprzęt jaki posiadasz warto poszukać takich, które możesz przekonwertować na bardziej "współczesny" standard niż masz obecnie Błędnie zakładasz ze mam śmieciowe koła. Gdyby tak było to bez zastanowienia brałbym nowe koła w całości. Jednak moje są całkiem przyzwoite dt swiss i nie potrzebuje ich zmieniać. Dlatego szukam nowych piast A kwestia przeplatania? Hmm koszt raptem 30 zł za koło + nowe szprychy i nyple, i tak wyjdzie taniej niż kupno całych nowych kol
cervandes Napisano 8 Września 2020 Napisano 8 Września 2020 Te Novatecki to jest dokładnie to czego szukasz. zwykłe QR, IS i 32H. Level 8 miał koła DT?? No chyba raczej nie.
Lambert Napisano 9 Września 2020 Autor Napisano 9 Września 2020 Level 8 nie miał rowniez całego osprzętu z grupy shimano slx. A jednak mam. Troszkę swego czasu go zmodernizowałem po swojemu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.