TheJW Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Muszę prosić Was o pomoc, bo mam wrażenie, że szukając skomplikowanych przyczyn - zapomniałem o tych bardziej oczywistych.;) Moja tylna zmieniarka X01 Eagle co jakiś czas lubi sobie zrzucić łańcuch z dolnego kółka - łańcuch spada między kółko, a wewnętrzną część wózka (bliżej koła). Zdarzyło się to dopiero kilka razy, ale jak to zwykle bywa - trafi się w najmniej odpowiednim, więc trzeba coś z tym zrobić... Zauważyłem, że dzieje się to zwykle na niewielkich nierównościach typu grubsze patyki, niewielkie wystające korzenie czy drobne dołki następujące jeden za drugim. Łańcuch spada przeważnie w trakcie lub tuż po redukcji biegu i najczęściej przy większych prędkościach. Na początku pomyślałem, że to krzywy hak. Sprawdziłem - no był trochę przekoszony, więc go wyprostowałem. Nic się nie zmieniło. Na sucho nigdy nie udało mi się tego wymusić. Zauważyłem to po ok. 750 km na nowym napędzie. Łańcuch zmieniłem na nowy po 500 km, kolejny założyłem po ponad 1000 i nic się nie zmieniło. Jak to ja - zdążyłem je już wyciągnąć...;) Przy wymianie napędu nie zmieniałem kółek przerzutki, bo te wyglądały na zdrowe. W jednym zmieniłem tylko łożysko (chyba w górnym). Co sugerujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Nie za bardzo wyobrażam sobie gdzie między dolnym kółkiem a klatką przerzutki jest miejsce by spadł łańcuch. Może elementy wózka są rozgięte, że mieści się tam łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Nie wpada przecież między łożysko a blachę. Łańcuch zsuwa się z zębów i blokuje na ich wysokości. W tym miejscu jest najwięcej przestrzeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2020 To miałem na myśli, aczkolwiek wydawało mi się że tam nie ma tyle miejsca. Wózek prosty? Kółeczko nie jest rozklekotane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Wózek wygląda na prosty, kółko nie ma żadnych większych luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 7 Września 2020 Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Właśnie się złapałem za głowę. Jeśli okazałoby się, że 'tak ma być', wszystko jest sprawne i proste a na nierównościach łańcuch się zrzuca, to po pierwsze starałbym się skrócić go do granic możliwości, bo może jest za długi = za słabo napięty. A potem bym zrobił druciarską prowadniczkę, tak, aby nie było miejsca dla niego między wózkiem a kółkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Ja mam co prawda doświadczenie z GX Eagle, ale takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Jeśli dzieje się to na najmniejszych zębatkach to może faktycznie łańcuch jest za długi, choć przy mocnej sprężynie w Eaglu nie powinno być takiego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Przełożenie nie ma znaczenia, chociaż najczęściej dzieje się to w okolicach środka kasety (XG-1275) przy redukowaniu z najczęściej używanych przełożeń (16-18t). Jeśli chodzi o długość łańcucha, to jest taka sama, jaka była przed wymianą napędu, kiedy nie było żadnych problemów. Z tym napędem po wymianie też nic się nie działo, dopiero po jakimś czasie na drugim łańcuchu. Chyba założę kółka od przerzutki NX z roweru dziewczyny i sprawdzę, jak to będzie wyglądać. Albo jakoś za pomocą poziomnicy sprawdzę, czy wózek na pewno jest prosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Jeszcze teraz tak przyszło mi do głowy - spinka założona w dobrą stronę? Daj znać jak sprawdzisz wszystko bo jestem ciekawy co to może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2020 Spinka założona prawidłowo. Od czasu założenia wątku problem nie wystąpił, ale i ja poczyniłem pewne kroki majace na celu jego zdiagnozowanie i wyeliminowanie. Po pierwsze - dokładnie przyjrzałem się wózkowi i jednak wydawał się minimalnie wygięty (w stronę koła), więc ostrożnie go wyprostowałem, mocno blokując korpus przerzutki i hak, żeby znowu go nie skrzywić. Po drugie - przy okazji mycia napędu rozebrałem wózek i wyczyściłem kółka przerzutki. Okazało się też, że kółka są widocznie zużyte - zdjęcie poniżej. To też może być przyczyną zrzucania łańcucha, a niewystąpienie problemu mogło być czystym przypadkiem (jak pisałem - pojawiał się totalnie losowo). Mogło być też tak, że wszystkie w/w czynniki mają na to wpływ. Oby w sobotę na wyścigu obyło się bez przygód. Nie chcę wymieniać teraz kółek, bo boję się, że efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2020 Kółka faktycznie zużyte. Jaki przebieg mają kółka, że tak wyglądają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2020 Są od nowości w rowerze, od stycznia 2019 jeżdżą. Jakieś 6,5 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 20 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Jak się ma sytuacja? Wymieniałeś w końcu kółka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Nie, bo problem przestał się pojawiać i wykryłem poważniejszą usterkę w rowerze, przez którą o tej w ogóle zapomniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 20 Września 2020 Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Zerknij tutaj -> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 28 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2020 No i się nacieszyłem... W sobotę na wyścigu przerzutka dostała trochę błota i korzeni, i ponownie zaczęła zrzucać łańcuch. Wygląda na to, że trzeba kupić nowe kółka. Zastanawiam się tylko, dlaczego kółka do X01 (i XX1) mają inny numer części i są takie drogie. X01/XX1: 00.7518.103.000 GX: 11.7518.089.000 Różnica w łożyskach? Gdzieś wyczytałem, że te w X01/XX1 są ceramiczne, ale fabrycznie zamontowane były kółka na zwykłych stalowych łożyskach. Cięcie kosztów? Te od GX Eagle powinny współpracować, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 28 Września 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Września 2020 Kółka powinny być takie same, mocowanie do wózka raczej się nie różni, więc chyba nie ma sensu przepłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.