Skocz do zawartości

[Rower] Scott Spark 910 vs Spark 940


TjakTomek

Który model wybrać?  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Bardziej sensowny zakup to:

    • Spark 940
    • Spark 910
    • Inny rower w tych widełkach cenowych


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Powoli wchodzą modele 2021, niebawem zaczną się wyprzedaże. Będzie to dobry moment aby kupić nowy rower z rabatem 15-20%.

Przymierzam się do Sparka. Wybrałem dwa modele:

- https://www.scott.pl/produkt/1044/6462/Rower-Spark-910/ 19699zł - rabat

- https://www.scott.pl/produkt/1044/6472/Rower-Spark-940/ 13999zł - rabat

Wybrałem akurat te wersje bo mają napęd i hamulce od Shimano. Ale do sedna: czy jest sens kupować droższy model? Jeżdżę dla przyjemności, głównie w terenie choć częściej ostatnimi czasy po lasach niż po górach. Różnica w wadze 1,3kg (13,7/12.4kg), rama z karbonu, lepszy przedni widelec, pełna grupa XT zamiast miksu SLX z XT, inne nieistotne drobiazgi. Jak Wy to widzicie? Od razu napiszę, że nie znam aktualnej oferty innych czołowych producentów, jakoś mi ze Scottem po drodze. ;)

Mój zoptymalizowany pode mnie hardtail waży 14,2kg dla porównania i uważam, że jest to ciężkie bydle ale niezawodne. Zaczynają dawać o sobie znać wieloletnie treningi siłowe i moje plecy będą potrzebować pełnej amortyzacji, jak nie od nowego sezonu to za dwa lub trzy lata najpóźniej...

Edytowane przez TjakTomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, ale zweryfikowałeś, czy te rowery są jeszcze dostępne i faktycznie możesz liczyć na taki rabat w swoim sklepie? 

Koronawirus wymiótł na półkach, a i sprzedawcy mogą nie być specjalnie chętni robić duże rabaty na to co im zostało, skoro modele 2021 będą 10-20% droższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, moje rozmiary przeważnie kończą się w połowie roku albo wcześniej.

Ponad 5 tysięcy różnicy to jak dla mnie już na tyle dużo, że zaczynam myśleć, czy nie lepiej kupić dwa rowery :D

W rowerze tego typu i o takim przeznaczeniu odchudzanie na siłę wydaje mi się wiele nie daje. Na karbonowej ramie nie masz tak dużego zysku, tylny wahacz jest nadal aluminiowy. Koła trochę lepsze, ale nadal Alu. Wymiana manetki na XT to 200 PLN i będzie działać jak w droższym rowerze. Hamulce SLX od XT różnią się niewiele, więcej da samodzielna wymiana na czterotłoczkowy zacisk. No i w sumie tyle, sam upgrade amortyzatora raczej nie jest wart aż takiej dopłaty. 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@some1 Przesiadłeś się ze Scale na Spark - dobrze kojarzę? Na którą wersję? Jesteś zadowolony? W zimie pod wpływem impulsu prawie kupiłem Scale 910 ale dotarł do sprzedawcy podrapany i uznałem to za znak, że nie ma co się przesiadać na hardtaila.

Czyli innymi słowy nie warto napalać się na prawie topowe wersje? RC nie biorę pod uwagę, nie mam możliwości przymierzenia się a coś czuję że pozycja jest bardziej "wyścigowa" niż wygodna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale ja wziąłem Sparka RC Team bo jeżdżę po górach mazowieckich, a nie podbeskidzkich. I fakt, w RC geo jest już agresywna, nawet bardziej niż w aluminiowym Scale'u. Rower fajny, choć zgodnie z prawem malejących przychodów to, że jest 3x droższy nie znaczy, że jazda na nim jest 3x bardziej "łał".  ;)

Moim zdaniem jeśli rower służy do rekreacji a nie ścigania, to warto dopłacać do funkcji a nie do wagi (w rozsądnych granicach). Funkcjonalnie oba rowery które wrzuciłeś są identyczne, poza manetką XT. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, some1 napisał:

Tak, ale ja wziąłem Sparka RC Team bo jeżdżę po górach mazowieckich, a nie podbeskidzkich. I fakt, w RC geo jest już agresywna, nawet bardziej niż w aluminiowym Scale'u. Rower fajny, choć zgodnie z prawem malejących przychodów to, że jest 3x droższy nie znaczy, że jazda na nim jest 3x bardziej "łał".  ;)

Moim zdaniem jeśli rower służy do rekreacji a nie ścigania, to warto dopłacać do funkcji a nie do wagi (w rozsądnych granicach). Funkcjonalnie oba rowery które wrzuciłeś są identyczne, poza manetką XT. 

 

 

Ma to sens. Od 940 odrzuca mnie wysoka waga, to raptem 0.5 mniej niż w posiadanym rowerze. 910 na dobrą sprawę też rozczarowuje 12.4 - to też nie jest bardzo lekki jednoślad, a kosztuje dużo. Dlaczego mam ciśnienie na niską wagę pomimo tego, że się z nikim nie ścigam, nawet z kolegami? Otóż lubię jeździć "swoimi drogami", które często kończą się pośrodku niczego a teren w okolicy jest górzysty i nie raz, nie dwa wnosiłem na plecach rower na nie małe zniesienie pomiędzy krzakami i drzewami. Jestem sprawny ale 14,2kg + bidon potrafi wykończyć przy takiej akcji bo to nigdy nie było 100 czy 500m. Miałem kontakt z rowerem ważącym 8,5kg i takie cuś to mógłbym wnosić wszędzie. Niby tylko 5,5kg mniej, ale robi różnicę. Sprzęt oczywiście delikatny i ja bym go zajeździł. Stąd zimowy pomysł na Scale 910 który z myk mykiem zamknąłby się w 11kg i idealnie nadawałby się do lasu. Spark RC też gdyby nie pozycja. Bo dobrze ustawione 100mm skoku wystarczy dla lekkiego jeźdźca w górach jeśli omija się prawdziwe wyrypy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, TjakTomek napisał:

 910 na dobrą sprawę też rozczarowuje 12.4 - to też nie jest bardzo lekki jednoślad, a kosztuje dużo. 

Jak przykręcisz do niego pedały to się jeszcze bardziej rozczarujesz, no chyba że umiesz jeździć bez :-)  Tak z innej beczki to zabieg sprzedawania i podawania wagi niekompletny rowerów przez producentów jest co najmniej śmieszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TjakTomek napisał:

Stąd zimowy pomysł na Scale 910 który z myk mykiem zamknąłby się w 11kg i idealnie nadawałby się do lasu. Spark RC też gdyby nie pozycja. 

O ile pamiętam pozycja na karbonowym Scale'u i Sparku RC jest taka sama. Różnią się natomiast karbonowy Scale i aluminiowy Scale. Zweryfikuj, czy w Twoim rozmiarze jest tak samo. 

Weź pod uwagę, że połowa różnicy w katalogowej wadze Sparka RC to brak myk-myka i lekkie krosiarskie opony. Pozostałe kilkaset gram to faktycznie rama full karbon i trochę lżejszy ale mało komfortowy SID. Ot, rower bardziej na zawody a nie jazdę po górach. 

Z drugiej strony w roczniku 2021 Spark RC Team ma chyba dostać Fox'a 34 110mm zamiast SIDa więc może być to alternatywa warta rozważenia. Tylko cena wzrosła o 2 tysiące....

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to w d... to już mam. Przemawiacie mi do rozsądku - bardzo dobrze. Lubię swój rower, gdyby plecy nie odzywały nie myślałbym o przesiadce. Dokładnie rok temu mogłem kupić wypasionego Ibis'a za 16000zł po 30% mega rabacie bo sklep dopiero rozkręcał się - rower ważył 11kg nie pamiętam jaki model. Odpuściłem, bo wówczas jeszcze światopogląd mi nie pozwolił wydać tyle kasy na rower.

Myślałem, że tylko Scale RC ma inną geometrię. Testowałem Scale w wersji z aluminiową ramą i było OK. Dobrze, że stało się tak jak się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonowy Scale i Scale RC mają taką samą geometrię, ale RC ma mostek -8 zamiast +6. A Spark RC ma względem tego jeszcze reach 1cm dłuższy, stack 1cm niższy. 

Sparkowi bez RC jest bliżej do Scale'a. Nie są to duże różnice i sporo można zmienić samym mostkiem, ale da się odczuć po przesiadce. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju przejrzałem jeszcze ofertę Specialized, Trek i Giant - nie znalazłem nic dla siebie w kwocie do 20k. Mocno doinwestowałem rower, pojeżdżę nim jeszcze trzy sezony a potem sobie coś wybiorę. Wróciłem do jeżdżenia we wrzesniu 2018 po dwudziestoletniej przerwie, każdy sezon dużo mi daje. Zmieniają się moje rowerowe potrzeby i pragnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TjakTomek napisał:

Znajdź mi w PL nówkę w rozmiarze S za 20k to kupię. Po rzucie oka na specyfikację świetna propozycja tylko cenowo mocno poza zasięgiem.

M to tak bez problemu. Jest wersja demo Turq Series. Rama 2.5kg

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Alsew napisał:

Czyli można powiedzieć że pozamiatane :-) Z dużej chmury, mały deszcz... 

Sztandarowy przykład chciejstwa pomimo braku realnej potrzeby zakupowej. Oczekiwałem, że przyklaśniecie droższej wersji i sobie dogodzę sprzętowo. ;)

Ostry2407, ale to jest używka i wciąż ponad 20k. Poza tym na szybko znalazłem, że z tym rowerem użytkownicy mieli problemy w pierwszych miesiącach użytkowania. Zostanę przy markach które mają sklepy i serwisy lokalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Alsew - na razie nie ma co pokazywać, bo tej wersji nie nawet jeszcze w polskim katalogu a w niemieckim jest jedno zdjęcie. Sprzedawca ma mi dać na kiedy ściągnie z rynku, ale prawdopodobna jest druga połowa stycznia.

@m0d - a Ty jak jeździsz po leśnych ścieżkach, głównie na stojąco? Wiadomo, że podnosi się tyłek przy większych przeszkodach. U mnie wszędzie są korzenie - lepiej pedałuje mi się siedząc.

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...