skuad Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 Witam, Przeszukałem już wiele porad na temat rowerów elektrycznych ale cały czas nie mogę sobie poradzić z moim problemem. Sprawa dotyczy problemu z silnikiem elektrycznym w rowerze "samoróbce". Na aukcji internetowej zakupiłem niekompletny elektryk, ze sprawnym silnikiem. Praktycznie całą resztę zakupiłem na aliexpress, wybierając dobrze ocenione produkty. Problem: Gdy wszystkie części są podłączone i naciskam manetkę gazu "na maksa" silnik zaczyna się kręcić ale po chwili następuje "odcięcie". Gdy manetkę naciskam bardzo delikatnie to silnik kręci się cały czas. Również, gdy na wyświetlaczu wciskam opcję cruise (ciągła jazda 6km/h) silnik cały czas działa. Aby silnik ponownie zadziałał muszę puścić manetkę i nacisnąć ją jeszcze raz. Sprawdziłem następujące rzeczy: Manetka działa poprawnie: napięcie 0.83V - 3.78V, odcięcie następuje przy ok 1.8V (między przewodami czarny i biały) Hall sensory działają poprawnie: przy delikatnym obracaniu silnika, między przewodami (czarny - zielony/ niebieski/ żółty) napięcie waha się pomiędzy 0.01V do 5.03V Bateria działa poprawnie: daje napięcie 41.3V Zakupiłem i sprawdziłem identyczny kontroler (opis poniżej) i na obu są takie same objawy. Potencjalne problemy: jak chciałem przedłużyć przewody od baterii to przeciąłem oba naraz, robiąc zwarcie (to było idiotyczne). Czy BMS mógł się przez to zepsuć powodując przedwczesne odcięcia prądu? Czy bateria może być "niedopasowana" do kontrolera? Czy kupując wyświetlacz KT LCD-3, będę w stanie zmienić jakieś parametry, które pozwolą mi na używanie tego silnika. Podzespoły: silnik - przekładniowy, jak na załączonym zdjęciu kontroler: KT sinus (poniższe dane z opisu na aliexpress) MOSFET Big 6 better mosfets Maximum current 17±1A Rated current 8A Rated voltage DC36V/48V Speed set 1-4.2V Low voltage protection DC30/40±0.5V wyświetlacz: KT LCD-4 bateria: LiitoKala 36V 15Ah Nominal Voltage - (V)36v Nominal Capacity (AH) - 15ah Source Resistance (mΩ) - about 40 Discharge Cutoff Voltage (V) - 30+/- 1V Charge Cutoff Voltage (V) - 42v Rated Discharge Current (A) - 15A instantaneous Maximum Discharge Current (A) - 45A Maximum Continuous Discharge Current (A) - 15A Maximum Continuous Charge Current (A) - 5A Battery Power - 500W Dokładniejsze opisy podzespołów na aliexpress: Kontroler https://www.aliexpress.com/item/32961735902.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.29704c4dIFOaEn Wyświetlacz https://www.aliexpress.com/item/4000519422870.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.29704c4dIFOaEn Bateria https://www.aliexpress.com/item/4000934479248.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dvIt0Io Z góry dziękuję za pomoc i przeanalizowanie mojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Labell Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 Wykonaj pomiary napięcia oraz prądu podczas pracy silnika zarówno na wyjściu kontrolera i na samym akumulatorze wtedy będzie wiadomo coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skuad Napisano 8 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2020 Nie mogłem sobie poradzić z tym problemem i dałem podzespoły do fachowca. Jak tylko dostanę odbiorę sprzęt opisze co było powodem problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.