Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiatam mam do kupienia rower po testowy (sprzedawany jako nowy z pełną gwarancją). Nie podoba mi się stan tarcz hamulcowych. Proszę o ocenę ich stanu kogoś kto się zna

F38B8BE0-D58B-47F6-87F1-7A84D7262526.jpeg

8A668F03-659E-437E-9F5E-5C8517514F1B.jpeg

C2F2DE80-A5CE-4481-B2E6-F2C53CEFC74E.jpeg

Napisano

Chodzi mi o stopień zużycia tego roweru( tak jak napisałem jest on sprzedawany jako nowy z pełną gwarancją). Używany był do sesji zdjęciowych  w alpach

Napisano (edytowane)

No nie wiem, czy ten rower ma jakis maly przebieg, przy koncu powierzchni na ktorej pracuje klocek, widac cos jak schodek, ale zdjecie jest slabej jakosci,  a jesi to schodek ....zeby taki schodek zrobic ... to ten rower musi miec nalatane dosc sporo, i wogole jakies ztyrane te tarcze jak na szose,  no ale fotki marne. Tak czy siak na moich szosowych tarczach po 4tys nie ma jeszcze schodka  :P

A co do rowerów testowych ... czy tam do zdjęc w alpach, to ... wyglada to tak ze jakis ktos kto robi recenzje czy fotki, dostaje taki rower na pare dni i robi se z nim co chce... wiec rownie dobrze po paru weekendach taki rower moze miec zrobione pare tysi :P i moze byc dosc mocno przetestowany :P

I nawet u nas tekie tety sie odbywaja np ten rower obskoczyl kilku testowych jezdzcow -> 

 https://hopcycling.pl/eddy-merckx-525-karkonosze/

I warto zawsze sprawdzic czy w takim rowerze wszystko jest zgodne ze specyfikacja pproducenta, bo czasem ludzie potrafia cos tam sobie podmienic ... wiec takie kola niekoniecznie musza byc z tego roweru.

na innym moim rowerze po 7tys juz jest wyrazny schodek :P  

Edytowane przez Gość
Napisano

Też mi ten schodek się nie podoba, dlatego zapytałem(może to wina złej  jakości zdjęcia)wszystkie podzespoły są takie jak podaje producent i wyglądają jak nowe oprócz tych tarcz.

Napisano

Mi się nie podoba sposób w jaki ten rower stoi na stojaku. Taki sposób jest dobry dla rowerów bez tarcz. Przecież teraz ten stojak zapiera się o tarczę. Ktoś szturchnie, puknie, zaczepi o ten rower to cała siła idzie przez tarcze na stojak. One mogą już być skrzywione. Tarcz się nie dotyka. Schodek czy nie, ta z tyłu jest dla mnie podejrzana.

Napisano

To powiedz ze bierzesz jak w cenie wymienia tarcze i klocki na swiezutki ;-)

Jak jest dobry upust i taka sprawa jak piszesz, to nie ma strachu.

 

Napisano

Skoro jest sprzedawany z gwarancją sklepową to pewnie nadal hamuje a tarcze nie są do końca zużyte. Jako że wrócił z testów to nikt się na nim nie zabił. Tarcze są przytarte, ale kupujesz rower używany. Jak jeżdżono nim po Alpach to pewnie zaliczył wielokilometrowe zjazdy na hamulcach, które je podszlifowały. Jeśli nie planujesz jeździć w górach to pewnie ich do końca nie zużyjesz. W najgorszym wypadku zmienisz tylną tarczę i klocki co będzie cię kosztowało ze 350zł z montażem.

Napisano

@Pako333 no teraz lepiej widać zużycie. O ile taniej go sprzedają? Bo tarcze i klocki można wymienić a rowerek z porządnym upustem to zawsze in plus.

A takie dodatkowe pytanie. Dlaczego nie wrzucisz tych zdjęć od razu zamiast robić zrzut ekranu i dopiero takowy tutaj wrzucać? Nie potrafisz przytrzymać palca na zdjęciu, żeby je skopiować?

Napisano
Teraz, Lawstorant napisał:

@Pako333 no teraz lepiej widać zużycie. O ile taniej go sprzedają? Bo tarcze i klocki można wymienić a rowerek z porządnym upustem to zawsze in plus.

A takie dodatkowe pytanie. Dlaczego nie wrzucisz tych zdjęć od razu zamiast robić zrzut ekranu i dopiero takowy tutaj wrzucać? Nie potrafisz przytrzymać palca na zdjęciu, żeby je skopiować?

Dodatkowe pytanie mogłeś sobie darować. Upust Ok 50%

Napisano

Ten rower to BMC Teammachine SLR01 Disc z 2018  https://bmc-switzerland.pl/produkt/altitude-teammachine-slr01_disc-team-2018/  ?
Cena katalogowa 46k zł. Możesz to mieć za pół ceny a martwią cię przytarte tarcze za 275zł (https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulca-sm-rt900-140mm-dura-ace-9235542474) i klocki za 64zł (https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-shimano-dura-ace-ultegra-105-l03a-9412307468) ?

To jedź i go zobacz osobiście. Zmierz suwmiarką grubość tarczy, zobacz czy są głębokie wyżłobienia czy to tylko mały rowek z wtartym brudem.

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, huskarl napisał:

Możesz to mieć za pół ceny a martwią cię przytarte tarcze za 275zł

Przeciez nie marrtwia go tarcze za pare zloty, a to, ze po tych tarczach widac ze rower nie stał w sklepie. A jesli to sprzet z 2018 to mozna przyjac ze ktos nim jezdzil te 2 sezony i byc moze sporo, . ... CZesto sprzedawcy dostaja rower, ktorego mogą sobie uzywac... jako taki testowy. Sam znam czlowieka, ktory jezdzi na takim rowerze pokazowym za 30k niemalze codziennie :P i jak wyjdzie tylko nowy model ... to ten rower poleci na sprzedaz jako potestowy , czy tam po zdjeciach w Tatrach. 

Edytowane przez Gość
Napisano (edytowane)

No to jeśli uznamy za "testy w Alpach" za ściemę to trzeba pojechać i ten rower zobaczyć. Skoro tarcze są tak przytarte to znaczy, że rower musiałby być po płaskim użytkowany codziennie przez kogoś, kto wszędzie ciśnie i hamuje w ostatnim możliwym momencie. Mój full XC po 6000km ma ładniejsze tarcze a na pewno hamuję nim wielokrotnie częściej i intensywniej niż taką szosą. Ta kolarka by musiała mieć kilkadziesiąt tysięcy kilometrów by tak zatrzeć tarcze przy normalnej jeździe. Dwa lata takiej jazdy powinny zostawić jakieś ślady, obicia ramy, zatarcia, zużycie kasety. Co prawda innych zdjęć nie widzimy, ale z tego co jest nie wygląda, że jest to zajechany grat.

W sumie tarcze podobno trzeba powoli docierać. Pierwsze co zrobiłem po zakupie fulla, to pojechałem na jedną górkę, gdzie kilka lat wcześniej się połamałem. Zjechałem kilka razy i rower jakby przestał hamować. Tarcze punktowo zmieniły kolor (trochę niebieskiego, trochę czarnego), a do tego złapały jakiś luz. Po 50km wyglądały gorzej niż te po wymianie obecnie po 6000km. Serwis Shimano wymienił mi obie tarcze w ramach gwarancji ale też powiedzieli, że przypaliłem je bo za intensywnie hamowałem. Trzeba najpierw po płaskim kilka razy dobrze zahamować zanim zacznie się wyhamowywać z 50km/h. Te tarcze dura ace miały podobno problem z przegrzaniem. Jeśli jechało się za długo to aluminium w środku się rozpuszczało i było wyciskane z tej stalowej kanapki. Jeśli jednak był to rower testowy to może właśnie ma tak przypalone tarcze, bo ktoś postanowił zjechać 10km na hamulcach.

No to jak dla mnie sprawa nie do rozstrzygnięcia po tych kilku zdjęciach.

Edytowane przez huskarl
Napisano

Wow, ja bym nie dramatyzował, jesli ramiona korb sa bez polerki, rower bez wiekszych rys, to mozna ten rower brac, majac w pamieci  ze ma gwarancje producenta.

Pamietac tez trzeba ze oprocz ramy, wszystko to czesci wymienne...

 

wiec ile ten rower przejechal to moze wie kilka osob ;-)

Napisano

Brać bez obawień :) Na siodełku i na rączkach nie ma nawet śladu by ten rower raz upadł.

Domycie tej owijki to będzie koszmar. I nadal uważam, że sprawę oparcia stojaka o tarczę hamulcową trzeba zgłosić na policję. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...