Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć

mam taki zamortyzator:

Amortyzator SR SUNTOUR Raidon XC LO-R

czy mogę do niego zamontowac tarczę 203 mm?

wiem ze bede musiał miec adapter - ale czy oprócz tego nie ma innych przeciwwskazań?

Producent podaje że max 180 - jednak miejsca jest jeszcze kupa. Dlatgo prosba o wyjasnienie

  • Mod Team
Napisano

Móc to możesz sobie zamontować co chcesz ;p

Producent podaje maksymalny rozmiar tarczy nie z uwagi na ewentualny brak miejsca a dlatego, że większa tarcza oznacza zwykle większe siły działające na amortyzator podczas hamowania. W najlepszym wypadku po prostu skutkuje to szybszym zużyciem i przyspieszonym pojawieniem się luzów.

Napisano (edytowane)

Dzieki

a w przypadku tego amortyzatora?

testował może ktoś z większą tarczą?

PS: nie jeżdże max hardcorowo - coprawda zaczynam powoli z trudniejszymi terenami, ale itak nie exploatuje roweru 100% ponad normę :)

Edytowane przez Radoslaw85
  • Mod Team
Napisano

Zastanawiam się jaki jest sens pomagania Tobie i odpowiadania na to pytanie?
Skoro wiesz lepiej i zrobisz po swojemu, to tak zrób i nie twórz bezsensownych tematów.

Napisano

Temat przerabiany praktycznie i wszystkim się to skończyło katastrofalnie, przez to  nie zalecam montowania tarczy 203, tym bardziej że amorek jest pod zwykły zacisk - oś 9mm 

Napisano
5 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Temat przerabiany praktycznie i wszystkim się to skończyło katastrofalnie, przez to  nie zalecam montowania tarczy 203, tym bardziej że amorek jest pod zwykły zacisk - oś 9mm 

Temat przerabiany praktycznie w kilkunastu amorach suntoura. Łącznie z tarczą 226 w epiconie XC na koło 29" w rowerze ęduro. Zero problemów poza może oczywiście większą wiotkością widelca. Przy osi 9mm tarcza 203 zresztą siedzi lepiej w amorze niż przy 160 ( tak, dziwnie to brzmi ). Jedyne zastrzeżenia miałem do Swinga z 203 + Mono 6ti - latało to na boki jak szmata.

Nie jeździłbym na czymś, gdzie 10% większa siła hamowania spowodowałaby jakiekolwiek problemy. Bo co - mechanik na 203 to większy problem niż Gustav na 180?

Napisano

Układ hamulcowy działa jako system  (hamulce + klocki + tarcze) i tak też powinien być rozpatrywany.

Samo zwiększenie średnicy tarczy może wiele nie dać jeśli hamulce są słabe, klocki kiepskie, a sama tarcza niskiej jakości.

Jeśli brakuje Ci siły hamowania, to może być konieczna zmiana całego układu na lepszy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...