Buub Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 Cześć. W ostatnim tygodniu przebiłem dwa razy tylną oponę i dętkę... Pierwszym razem nic nie znalazłem, drugim razem malutki i ostry kawałek jakiegoś metalu. Akurat miałem dętki to wymieniałem na nowe. Trzecia dętka podczas pompowania ~5bar pękła wzdłuż 'szwu' i wywaliła mi oponę z obręczy. Uszkodziła się i potargała stopka opony w tym miejscu, mam wrażenie że dołożylo się do tego, że na te moje zasrane obręcze tubeles ready opony ciężko wchodzą i mogła też przy naciąganiu się nieco uszkodzić. Koniec końców teraz już nie da się jej napompować bo dętka ją wypycha zza obręczy. Nie szkoda, bo była tania ale następnym razem będę uważał. Co polecicie trwałego na szoskę endurance? Jeżdżę w warunkach suchych praktycznie tylko po asfalcie i zależy mi przede wszystkim na wytrzymałości. Sklaniam się do 32c, bo wczesniej miałem 28c, ceny nie podaję bo wstępnie chciałem coś kupić do 100 zł /szt., ale rozważę droższe jeśli trzeba. Nie wiem też czy dwie takie same na przód/tył czy jakiś mix. Dajcie znać na czym jeździcie i co polecacie
Gość Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 Jaki rower/koła? Jakie opony miałeś? Obręcze tubeless ready nie powinny powodować problemów tylko upewnij się, że: 1. Taśma jest 2. Dobrze założona dętka, nigdzie nie przyszczypana 3. Napompowana do stosownego przedziału wartości (zwłaszcza jeżeli kolarz troszkę więcej waży) Jedną z tych bardzo bardzo trwałych opon szosowych są Continental Gatorskin: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-gatorskin-pd9427/?v_Id=90155 Ale zasadniczo większość Continentali dobrze się sprawdza na szosie w przedziale całkiem niedrogich a bardzo dobrych opon. Ja jeżdżę od pół roku na Ultra Sport II i jeszcze ich nie przebiłem. Pytanie też po czym jeździłeś na tej szosie , szosa to mimo wszystko nie gravel ani tym bardziej MTB.
MikeSkywalker Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/opony-rowerowe/opony-szosowe/opona-szosowa-bontrager-aw1-hard-case/p/11024/ Bontrager AW1 z wkładką Hard Case. Cały poprzedni rok na nich przejeździłem do pracy, po tym jak załatwiłem kilka razy dwie opony Conti. Zero kapci. Tanie opony mają tendencję do wyskakiwania i nie trzymania wymiaru, ale ważne jest też aby równo ułożyć je podczas napompowywania, ewentualnie wspomóc się mydłem wulkanizacyjnym.
Gość Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 @MikeSkywalker , napisz proszę które dokładnie Conti załatwiłeś kilka razy.
MikeSkywalker Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 Ultra Sport - kilka razy kapeć, pięknie łapała cały szmelc z pobocza. Contact Sport - pierwsza dziura i przecięcie na kilka cm w oponie. Uważam że guma w Conti jest bardzo miękka, przyczepna ale podatna na syf na poboczach.
radko10 Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 Na forum szosa.org polecają oponę którą ktoś sprzedaje na allegro. Jakaś specyficzna, niestety poczytałem o niej dopiero jak nabyłem Lugano. Pamiętam że cena/trwałość/waga były bezkonkurencyjne i chwalona przez wielu.
Buub Napisano 22 Sierpnia 2020 Autor Napisano 22 Sierpnia 2020 @arturooo3 Triban RC 500, fabryczne tragiczne koła i opony. @MikeSkywalker Dzięki za propozycję, ale nie widzę, żeby gdzieś 32c była dostepna na zamowienie @radko10 Jaką oponę dokładnie?
Gość Napisano 22 Sierpnia 2020 Napisano 22 Sierpnia 2020 Z rowerem tak podejrzewałem, tam podobno coś na rzeczy z tymi kołami, że nie za łatwo zmienić oponę...
Buub Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Napisano 23 Sierpnia 2020 Tak koła to porażka, może pojdą pod wymianę za jakiś czas. A jeździ ktoś na CONTINENTAL Contact Speed?
MikeSkywalker Napisano 23 Sierpnia 2020 Napisano 23 Sierpnia 2020 No ja jeździłem, na poprzedniku, Contact Sport. Fajna, sportowa opona, trzyma dobrze ale strasznie miękka, ja swoją rozciąłem na pierwszej trasie i widzę też jak wszystkie śmieci z drogi się w nią wbijają. Teraz leży i czeka na lepsze czasy.
Gość Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 17 godzin temu, Buub napisał: Tak koła to porażka, może pojdą pod wymianę za jakiś czas. A jeździ ktoś na CONTINENTAL Contact Speed? Niesamowicie ciężkie z tego co widzę . Opona z Twojego linku to na koło 27.5'', nie pomyl przy zamówieniu. No niemniej z Conti to najwytrzymalsze są GatorSkiny: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-gatorskin-pd9427/?v_Id=90156 Przy Ultra Sport II też mam wrażenie, że trochę się do nich przykleja ale w sumie poza tym drobnym faktem guma niesamowita, szybka, przyczepna. Natomiast chyba nie na tym Ci zależy.
Buub Napisano 24 Sierpnia 2020 Autor Napisano 24 Sierpnia 2020 Dzięki za odpowiedzi. W ogóle to odezwał się do mnie na PW kolega, który sugeruje, że tą wybuchniętą dętkę mogę zgłosić do serwisu Decathlon i powinni wymienić i założyć inne oponki w zależności jakie tam będą mieli. W sumie nie pomyślałem, dętka pękła przy pompowaniu, opona uszkodzona, ale to nie było duże ciśnienie. Przyjrzałem się jeszcze raz dętce, pękła pięknie przy wentylu, nie wiem jeszcze zasugerują mi, że przepompowałem albo co. Opona po całkowitym zdjęciu to w ogolę sypie się w rękach. Guma na stopce odpada na całej długości. Gdybym miał blisko do ich sklepu pewno bym podszedł, ale może warto jednak podjechać 50km jeśli faktycznie wymieniają nawet opony po takich incydentach. Sam nie wiem.Wtedy mógł bym dłużej odkładać na fajniejsze oponki.
Mihau_ Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 W dniu 22.08.2020 o 21:05, radko10 napisał: Na forum szosa.org polecają oponę którą ktoś sprzedaje na allegro. Jakaś specyficzna, niestety poczytałem o niej dopiero jak nabyłem Lugano. Pamiętam że cena/trwałość/waga były bezkonkurencyjne i chwalona przez wielu. pewnie duro, też polecam
Gość Napisano 14 Listopada 2020 Napisano 14 Listopada 2020 W dniu 22.08.2020 o 15:43, MikeSkywalker napisał: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/opony-rowerowe/opony-szosowe/opona-szosowa-bontrager-aw1-hard-case/p/11024/ Bontrager AW1 z wkładką Hard Case. Cały poprzedni rok na nich przejeździłem do pracy, po tym jak załatwiłem kilka razy dwie opony Conti. Zero kapci. Tanie opony mają tendencję do wyskakiwania i nie trzymania wymiaru, ale ważne jest też aby równo ułożyć je podczas napompowywania, ewentualnie wspomóc się mydłem wulkanizacyjnym. Pozwolę sobie odrobinę odświeżyć wątek, a konkretniej dopytać @MikeSkywalker , wiem, że pisałeś o oponie Bontrager AW1 Hard Case, natomiast miałeś może do czynienia z Bontrager R2 Hard Case Lite ( https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/opony-rowerowe/opony-szosowe/opona-szosowa-bontrager-r2-hard-case-lite/p/27392/?colorCode=black )? Wiem, że to inna opona, bardziej stricte-szosowa niż all-season szosowa (jak ma to miejsce w przypadku serii all-season Bontrager AW) natomiast też ma namiastkę wkładki Hard Case, co prawda chyba jakąś nieco uproszczoną względem tej wkładki AW... Niemniej dorzeczy - na oponie dość szybko pojawiły się nacięcia, większość wydaje się od lekkiego żwiru (typowo szosowego żwiru, nic czego na szosie nie wypada ), z jednego wydłubałem szkło. Zastanawiam się na ile w przypadku tej opony jest to "normalne", tzn. czy nie przejmować się zbytnio tego typu nacięciami bo ów Hard Case i tak mnie ochroni, a może to po prostu opona, która wybitnie nie lubi się ze żwirowymi fragmentami... Pamiętasz jak to wyglądało na Twoich Bontrager AW? Pytam bo oczywiście mogłem mieć przez te ostatnie 200km wyjątkowego pecha ale z drugiej strony na Continental Ultra Sport II, na których przejeździłem cały sezon wiosna-lato-2020 mam praktycznie tylko jedno sporo mniejsze nacięcie.
MikeSkywalker Napisano 14 Listopada 2020 Napisano 14 Listopada 2020 Ja mam odmienne odczucia Zarówno Ultra Sporty jak i Sport Contact od Conti łapały mi śmieci z ulicy a ja łapałem gumy. Po zmianie opon na AW1 z wkładką Hard Case oba problemy zniknęły. Także na pewno odporność (twardość?) zewnętrznej warstwy gumy jest większa. Ale z tego co się dowiedziałem u znajomego dealera Treka, to Hard Case Lite jest duuużo słabszą wkładką, bo jakieś opony w nią wyposażone brałem pod uwagę. Także bazując na tej opinii miałbym obawy co do wytrzymałości wspomnianych opon. Podejrzewam że może być "coś za coś" - miękka opona i przyczepność kosztem odporności na uszkodzenia. Na Ultra Sportach czy GP ludzie jeżdżą, chwalą, i co jakiś czas zmieniają bo opony się tną od śmieci na drodze.
uzurpator Napisano 15 Listopada 2020 Napisano 15 Listopada 2020 Trzy miesiące temu nalałem do dętek w szosie ~70ml uszczelniacza do tubeless. Opony conti ultra-sport. Od tego czasu zero flaków.
Gość Napisano 15 Listopada 2020 Napisano 15 Listopada 2020 9 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Ja mam odmienne odczucia Zarówno Ultra Sporty jak i Sport Contact od Conti łapały mi śmieci z ulicy a ja łapałem gumy. Tzn. wait - ja się 100% zgadzam, że łapią syf - Ultra Sport II to najbrudniejsze opony jakie miałem. Praktycznie szkoda je czyścić, bo po każdej pojedynczej przejażdżce coś się przyklei i zostaje na niej. Natomiast jak chodzi o nacięcia to praktycznie tylko jedno malutkie, kapcia zero. Bardzo też podoba mi się ich przyczepność - zwłaszcza jak na tą cenę. Zresztą chyba jedne z najtańszych opon na mieszance PureGrip. O Bontrager R2 Hard Case Lite jeszcze się nie wypowiem co do przyczepności na suchym, bo jeździłem głównie po mokrych jesiennych liściach, mokrym asfalcie. Na suchym tylko trochę i ogólnie było w porządku, na zjazdach 60km/h też zachowywały się bardzo dobrze, ale nadal za mało przejechane, natomiast zaskoczyły mnie liczne nacięcia - co prawda do dętki to nie doszło, więc może ów Hard Case Lite zatrzymał . Tylko dwie powyższe to typowe szosowe opony, a faktycznie wzmacniane czyli AW Hard Case i "prawie gravelowe" Continental Contact Speed to pewnie trochę inna para kaloszy, chętnie spróbuję zwłaszcza Contact Speed-y, zbierają ciekawe recenzje, tylko chyba najmniejszy rozmiar to 32c, nie każdemu się zmieszczą:
MikeSkywalker Napisano 15 Listopada 2020 Napisano 15 Listopada 2020 To ja te liczne nacięcia miałem właśnie w Ultra Sporcie. I nie tylko ja, bo parę takich opon zmieniłem i wyglądały podobnie. Z drugiej strony - były też takie które pięknie się zużyły bez śladów uszkodzeń. Może to kwestia tego gdzie się jeździ Poprzedniki Contact Speed, czyli właśnie wspomniane Sport Contact czekają na założenie, bo zmieniłem je kiedyś po dość głębokim przecięciu na pierwszym wyjeździe - ale zamierzam sprawdzić czy to na cokolwiek wpłynie. Na pewno jednak nie w rowerze na dojazdy do pracy.
Gość Napisano 15 Listopada 2020 Napisano 15 Listopada 2020 @MikeSkywalker a może Ty piszesz o pierwszych Ultra Sport-ach? Może się różniły od 2ki i 3ki w sumie..? (bo II i III to podobno prawie to samo). Może stare Ultra Sport-y nie były na PureGrip-ie?
MikeSkywalker Napisano 15 Listopada 2020 Napisano 15 Listopada 2020 Nie pamiętam Ale bardzo możliwe - opony kupione na wiosnę 2019. Aczkolwiek tak jak pisałem - w tym roku parę sztuk zmieniłem w serwisie. Ale czy były to "świeże" opony - nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.