merfior Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Cześć, Na razie marzę i się rozglądam, ale chciałbym się już jakoś ukierunkować. Obecnie jeżdżę na Tribanie 520. Jestem lekki, mieszkam na Mazowszu, więc mam płasko. Lubię sobie kilka razy w sezonie wystartować w triathlonie i wtedy interesuje mnie, żeby tu nie było specjalnie kompromisów, bo bardzo lubię się wtedy pościgać. Lubię również przy okazji wypadu wakacyjnego zabrać rower i podjechać pod jakiegoś hardcora. Albo założyć 32mm i poszaleć po lasach (zdarzy mi się trafić na jakieś błoto). I w tych dwóch przypadkach nie jest dla mnie kluczowe, żeby było idealnie, ale żeby się dało. Myślałem początkowo o rowerze czasowym, ale jednak skłaniam się do: - szosy aero typu canyon Aeroad czy Bianchi Aria - szosy uniwersalnej ale bardziej opływowej typu canyon ultimate, giant tcr advanced czy Trek emonda do których bym mógł założyć lemondkę i przesunąć siodło w przód zmieniając geometrię. Chciałbym też w miarę możliwości rower z kołami karbonowymi na wyższym stożku (oczywiście bez przesady). Tarcze niby nie są mi potrzebne, ale ze względu na koła karbonowe i wypady w góry i las myślę, że jednak wezmę tarcze. Budżetu nie mam określonego, ale 10 - max 15 tys. zł. Nie zależy mi aż tak bardzo na maksymalizacji jakości do ceny. Chcę, żeby wszystko pasowało i było ładnie. Nurtuje mnie kwestia możliwości znacznego przesunięcia siodła w przód. Mam okrągłą sztycę fast forward profile design, która razem z lemondką daje wg mnie fajną pozycję. W Bianchi Aria jest fajna możliwość przesunięcia siodła poprzez zmianę ustawienia jarzma sztycy. Canyon ultimate ma z tego co widzę sztycę okrągłą, więc mógłbym wykorzystać moją sztycę FF. Ciekawi mnie natomiast czy coś da się zrobić w rowerach, które mają sztyce spłaszczone, jak Giant TCR czy Canyon Aeroad albo mają to inaczej rozwiązane (emonda). Czy w tego typu rowerach można coś zrobić? Czy producenci oferują jakieś akcesoryjne sztyce albo co? A może olać to przesuwanie siodła? Tylko że w takim Tribanie to idealnie się sprawdza. Może macie jakieś sugestie co do konkretnych rowerów? Canyon Aeroad i Bianchi nie wiem czy nie przesada do moich zastosowań (a model sprzedaży Canyona jednak chyba trochę odstrasza). Giant ma dużo miejsca na oponę. W wersji pro team ma karbonowe koła (chociaż to już 16 tys. się robi). Ale ma sztycę opływową i trochę rażą te kable (w porównaniu do innych ładnie schowanych). Emonda podoba mi się ale mogłaby być lżejsza. Co robić?
arek_wro Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Jeżeli jesteś naprawdę lekki to koła na większym stożku mogą być męczarnią kiedy mocniej powieje. Aeroad ma np. już w standardzie koła 58mm. Jak wrzuciłem do swojej Emondy koła 60mm to przy swoich 66kg parę razy byłem bliski zakończenia jazdy w rowie.
merfior Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Napisano 19 Sierpnia 2020 To prawda, aeroad ma rzeczywiście trochę za duży stożek. Giant ma optymalny - 42mm. Dla kół myślę, że spokojnie mógłbym zejść z ultegry do 105. Tylko co z tą sztycą?
Mihau_ Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Jeśli sztyca nie jest okrągła to jesteś skazany na rozwiązania od producenta, jeśli ten nie oferuje elementów z innym offsetem to jej nie wymienisz.
lor3ddr8d Napisano 20 Sierpnia 2020 Napisano 20 Sierpnia 2020 W Treku masz sztyce jako nasadkę rury podsiodłowej. Offset jest do wyboru 5 i 20 mm. Nie wiem ile ważysz ale u mnie na stożku 50mm i wadze 76 kg aż tak nie ściąga jak wiatr jest stały, a nie porywisty to daje radę nad tym zapanować. No i 50'tka już fajnie utrzymuje prędkość przelotową Jak chcesz cos uniwersalnego to może Emonda SL5 + koła np. Evanlite New disc 50 mm (około 1500g). W 15 k się zmieścisz ale do Emondy max to opony 28c, choć 30 też by się pewnie zmieściły, no i w szuter bym jej nie zabrał.
Chociemir Napisano 21 Sierpnia 2020 Napisano 21 Sierpnia 2020 Do Aeroda chciałbyś założyć opony 32 mm i '"poszaleć po lasach"?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.