Skocz do zawartości

[Gravel LOCA] prośba o opinie o rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnych opinii o rowerach Loca - chodzi mi o ich rower gravelowy: https://locabikes.pl/kategoria/rowery-gravel/blue-lagoon

Rower mi się zwyczajnie podoba, ale jest przy mojej absolutnie górnej granicy jeśli chodzi o cenę.

Niestety nie znam się na rowerach na tyle, żeby ocenić czy jest w porządku i - w granicach rozsądku - wart swojej ceny, dlatego chciałem zapytać o Wasze zdanie.

Także jeśli chodzi o geometrię, to będzie to mój pierwszy rower z kategorii szosa / przełaj / gravel, więc trudno mi ocenić. Jeździć zamierzam - w miarę możliwości - głównie po leśnych ścieżkach i innych nieprzesadnie ekstremalnych bezdrożach, ale także w mniejszym stopniu po ścieżkach rowerowych i ulicach, od czasu do czasu jakiś bikepacking i turystyka. Bardziej zależy mi na tym, żeby rower był komfortowy na dłuższe (>100km) wyprawy, niż stricte sportowy.

Na plus, że spełnia moje oczekiwania (w każdym razie jeśli o mówimy o rowerze za ~6k): karbonowy widelec, zintegrowane stery, taperowana główka, sztywne osie z przodu i z tyłu, wymienny hak przerzutki (tak wywnioskowałem ze zdjęć), napęd i hamulce Shimano GRX (za dopłatą oczywiście - chwilowo nie da się sprawdzić dokładnej ceny, ale ze strony producenta "wynikałoby", że to będzie 6 tysięcy ileś tam).

Reszta komponentów to dla mnie jedna wielka niewiadoma. Oprócz tego nieco wątpliwości budzi fakt, że nigdzie nie ma żadnych informacji o tych rowerach - jeśli nie liczyć kilku ewidentnie sponsorowanych artykułów i video.

Będę wdzięczny za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zbyt wielu informacji, ponieważ są to rowery robione na zamówienie.

Moja siostra wstępnie zastanawiała się nad zakupem u nich, ale czas oczekiwania był zbyt długi, więc ostatecznie na wyprawę rower wypożyczyła. 

Wielu opinii o ich gravelu nie widziałem, ale wszystkie były pozytywne. 

Na grupie fb gravel bike poland znajdziesz nieco właścicieli graveli od nich. Jeżeli chodzi o cenę, to biorąc pod uwagę podwyżki modeli 2021 u różnych producentów, to cena u nich jest względnie atrakcyjna (chyba że też już podwyższyli), szczególnie że możesz parę rzeczy sobie wybrać, w tym malowanie.

 

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem marka, która celuje i trafia głównie do ludzi, którzy rower kupują więcej dla szpanu, niż aby na nim jeździć. Ja mimo wszystko chcę na nim jeździć.

Nie chcę oczywiście nikogo atakować i jeśli się mylę, to bardzo chętnie się o tym dowiem, ale fakt, że w "całym internecie" nie ma ani jednej osoby, która byłaby w posiadaniu tegoż roweru i jednocześnie potrafiła go rzetelnie zrecenzować, jest co najmniej zastanawiający. W moim odczuciu wynika z tego, że rowery te kupują głównie osoby, które o rowerach nie wiedzą dostatecznie dużo, żeby napisać cokolwiek więcej niż, że fajnie wygląda i dobrze jeździ :D

Nic w tym złego oczywiście, sam o rowerach niewiele wiem, po prostu martwi mnie, że rower nie budzi zainteresowania wśród bardziej zaawansowanych cyklistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loca jest promowana na tym kanale bikeshow

(gość kręcił/kręci? też filmiki sklepu DobreRowery)

Ogólnie Loca nie produkuje ram,kupuje z katalogu wiadomo skąd, i daje możliwość sporej customizacji,co jest dużą wartością dodaną w porównaniu z ofertą dużych firm (Rose jest chlubnym wyjątkiem ale zakres zmian o wiele mniejszy).

18 minut temu, plunntic napisał:

W moim odczuciu wynika z tego, że rowery te kupują głównie osoby, które o rowerach nie wiedzą dostatecznie dużo, żeby napisać cokolwiek więcej niż, że fajnie wygląda i dobrze jeździ 

Daleko idący wniosek,raczej kupują ludzie wiedzący o co chodzi,a nie mający czasu/chęci/umiejętności na poskładanie roweru pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz o takim rowerze napisać? Rama z chin/tajwanu jak każda inna. Widelec z chin/tajwanu jak każdy inny. Koła od wojczala i grx/apex czy inna grupa jaką każdy może kupić.

Jedyne co ten rower wyróżnia to możliwość indywidualnego dopasowania i to, że nie jest trekiem czy krossem, który stoi w każdym sklepie - na tym bazują niszowe marki, na ludziach, którzy chcą mieć coś ciekawego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja na ich stronie nie działa - dlatego napisałem, że nie da się sprawdzić dokładnej ceny w wersji z grupą GRX. Można natomiast kliknąć napis obok, ten z gwiazdką - tam jest orientacyjny koszt poszczególnych opcji, więc można wywnioskować "na oko" o ile rower będzie droższy.

 

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Ale co chcesz o takim rowerze napisać? Rama z chin/tajwanu jak każda inna. Widelec z chin/tajwanu jak każdy inny. Koła od wojczala i grx/apex czy inna grupa jaką każdy może kupić.

To samo można powiedzieć o dowolnym rowerze powszechnie znanej firmy, a jednak ludzie piszą o nich miliony rzeczy na forach i w recenzjach :D

Druga sprawa, że - o ile się orientuję - większość znanych firm zamawia ramy u Meridy, Gianta, albo innego wyspecjalizowanego producenta, a tutaj może ramy spawa po godzinach jakiś chiński hodowca ryżu, kto tam wie.

Trzecia zaś kwestia, że ~6k za rower to jeszcze nie jest ten poziom, żeby rama miała być jakiejś niewiadomej technologii, więc teoretycznie całkiem możliwe, że taki utalentowany chiński hodowca ryżu zrobi równie dobrą co Merida.

Niestety takie rozumowanie na chłopski rozum nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością - stąd i moje wątpliwości :)

 

3 godziny temu, Tomek21001 napisał:

Loca jest promowana na tym kanale bikeshow

Właśnie: promowana :D

Oglądałem już te filmy i absolutnie nie chcę zaczynać tego rodzaju drażliwych tematów, ale 6k to dla mnie trochę za duża kwota, żeby wierzyć na słowo komuś, kto ma dość subscriber'ów, żeby taka Loca mogła zaoferować rowerek za złotówkę plus vat w zamian za to, że będzie ich chwalił i promował. Jakoś bardziej ufam opiniom niezależnych ludzi, niż takich youtube'owych celebrytów :)

 

3 godziny temu, Tomek21001 napisał:

Daleko idący wniosek,raczej kupują ludzie wiedzący o co chodzi,a nie mający czasu/chęci/umiejętności na poskładanie roweru pod siebie.

Owszem, tak też można na to spojrzeć, tylko w takim razie czemu dziwnym trafem na całym forum nie ma nikogo, kto ma lub miał rower Loca? Ja rozumiem, że to mało popularna, niszowa marka, ale ani jednej osoby na największym forum rowerowym?

 

- - -

Zapytam z nieco innej strony: Pomijając kwestie wizualne, to kupilibyście taki rower szukając w miarę nowoczesnej konstrukcji na podzespołach GRX w budżecie około 6k PLN i nie przejmowali tym, że niewiele wiadomo o producencie, czy jednak woleli wybrać coś od bardziej sprawdzonego producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie za 6 tysięcy dasz radę kupić toto na GRX to jest to atrakcyjna cena. Choć wydaje mi się, że 5800 to za Tiagrę+hamulce na linkę więc wersja na GRX będzie bliżej 7k.

Rowery w tych kwotach od różnych producentów są zbliżone do siebie. O ile ramy nie mają defektów technologicznych a łożyska nie są z plasteliny, to będzie jeździć jak każdy inny i ryzyko usterki nie jest duże. A w przypadku problemów często bardziej od marki roweru istotny jest poziom ogarnięcia jej lokalnego dystrybutora. Tutaj masz firmę wysyłkową, czyli w razie czego sam odsyłasz na swój koszt. 

Sama rama patrząc po zdjęciach i tabelce z geometrią wygląda bardziej jak klasyczny przełaj niż gravel. Nie podali co prawda reach/stack, ale w porównaniu z popularnymi gravelami masz bardzo długą rurę podsiodłową i niemal poziomą górną rurę, mały rozstaw kół, tylny trójkąt też w klasycznym kształcie. 

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, plunntic napisał:

Druga sprawa, że - o ile się orientuję - większość znanych firm zamawia ramy u Meridy, Gianta, albo innego wyspecjalizowanego producenta, a tutaj może ramy spawa po godzinach jakiś chiński hodowca ryżu, kto tam wie.

Nie wiem kto to produkuje, ale rama przechodzi obróbkę cieplną (bardzo wskazana przy tym stopie) i jest 3 krotnie cieniowana. Obydwie te operacje zajmują czas i podwyższają koszty produkcji. Gładkie spawy też nie robią się same. Tak więc można przyjąć, że nie wybrali najtańszej możliwej opcji z katalogu, a raczej coś co ma sensowną jakość przy zachowaniu sensownych dla nich kosztów zakupu.

Co do tej długiej rury podsiodłowej, o której wspomniał some1, to, w praktyce, musisz liczyć się z tym, że nawet jak wsadzisz tam sobie jakąś komfortową sztycę karbonową to będzie ona mogła pracować w bardzo ograniczonym zakresie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc! Fakt, że nie odrzucacie roweru ze względu na mało znanego producenta, jest w sumie dość pocieszający, aczkolwiek z tą geometrią nieco mnie zmartwiliście. Wygląda więc, że problem rozwiąże się sam - moim głównym założeniem jest rower do kręcenia kilometrów, dłuższe wyprawy i turystykę, więc to chyba nie jest rower, którego szukam.

Może mi na dobre wyjdzie i znajdę coś tańszego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pekaes napisał:

bez przymiarki sobie odpuściłem

 

W dniu 18.08.2020 o 23:07, plunntic napisał:

Także jeśli chodzi o geometrię, to będzie to mój pierwszy rower z kategorii szosa / przełaj / gravel, więc trudno mi ocenić.

 

Więc co Ci da jakakolwiek przymiarka (niekoniecznie w loce, każda)? Przez minutę to będzie Ci "wygodnie" na każdym rowerze przy każdym rozmiarze. Myślisz, że dlaczego masa osób jeździ na źle dobranych ramach;P

Jeśli nie masz doświadczenia na szosie itd, nie masz pojęcia jak pozycja na rowerze powinna wyglądać to o wiele lepiej posłuchać bardziej doświadczonych osób czy sugestii producenta niż działać według własnego widzimisię.

Pomijając oczywiście, że idealnym rozwiązaniem jest wizyta na bikefittnigu pt "dobór ramy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz. Pojeździłem na 3 lub 4 rowerach przed zakupem i uważam że przymiarka jednak coś dała. Kupiłem ten, na którym się najlepiej czułem i rozmiar mi najbardziej  odpowiadał. Więc wybacz - będę się kierował raczej własnym odczuciem niż tabelką producenta czy opinią przypadkowych osób na internetowych forach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie zgadzam się z opinią że przymiarka chociaż na chwilę nic nie daje. Problemem są przypadki kiedy mieścimy się "między rozmiarami" ale kiedy rama jest ewidentnie za duża lub za mała to przecież to czuć. 

Mi przy 188 cm wzrostu producenci zalecają ramę L ale i tak chciałbym z ciekawości dla porównania tez przymierzyć M bo mam długość wewnętrzną nogi poniżej średniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pekaes napisał:

No popatrz. Pojeździłem na 3 lub 4 rowerach przed zakupem i uważam że przymiarka jednak coś dała. Kupiłem ten, na którym się najlepiej czułem i rozmiar mi najbardziej  odpowiadał. Więc wybacz - będę się kierował raczej własnym odczuciem niż tabelką producenta czy opinią przypadkowych osób na internetowych forach. 

Kupiłeś ten na którym najlepiej się czułeś przez minutę/dwie. Nie możesz z całą pewnością stwierdzić, że inny model/rozmiar po odpowiednim ustawieniu nie byłby bardziej odpowiedni. 

14 godzin temu, Calder napisał:

Mi przy 188 cm wzrostu producenci zalecają ramę L ale i tak chciałbym z ciekawości dla porównania tez przymierzyć M bo mam długość wewnętrzną nogi poniżej średniej. 

Skoro masz "mniejszy" przekrok to automatycznie dłuższy tułów. Biorąc pod uwagę, że ramę dobiera się głównie do długości tułowia (bo różnice w przekrokach regulujesz wysunieciem sztycy) to powinieneś się ewentualnie przymierzyć do rozmiaru większego niż zalecany - o ile oczywiście wysokość główki ramy nie różni się spektakularnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma łączenie decyzji o odrzuceniu zakupu z powodu braku możliwości przymiarki przez jedną osobę z brakiem doświadczenia zupełnie innej osoby? Przecież pekaes ani nie namawiał do zakupu tego roweru, ani nie odradzał. Nawet słowem nie skomentował oceny jego geometrii. Poza tym czy ktoś tu w ogóle stwierdził, że przymiarka jest 100% gwarancją sukcesu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mihau_ napisał:

Dwóch gości twierdzi, że przymiarka przed zakupem "dużo by dała" nie mając pojęcia jak pozycja na takim rowerze powinna wyglądać

A to akurat nieprawda. Napisałem tylko, że będzie to mój pierwszy rower tego typu, więc trudno mi ocenić jego geometrię - zupełnie nic o przymierzaniu się. I otrzymałem w tej kwestii jednoznaczną odpowiedź - od bardziej doświadczonych osób właśnie - że najprawdopodobniej to nie jest geometria, której szukam, bo zbyt przełajowa :)

20 godzin temu, pekaes napisał:

BTW w wielu sklepach można się dogadać i wypożyczyć rower na dłużej.

No właśnie z tym wcale nie jest tak pięknie. Zależy pewnie trochę od regionu i po prostu indywidualnie od polityki danego sklepu. Na całym pomorzu nie znalazłem ani jednego takiego sklepu - jeśli przegapiłem, to bardzo chętnie się o tym dowiem!

 

Natomiast i tak uważam, że kłócicie się tutaj zupełnie bez sensu :)

Tak długo jak ostatecznie ktoś kupuje rower, z którego jest później zadowolony, to niech sobie wybiera, jak mu się podoba i jak uważa za słuszne. Czysto personalnie zgadzam się jednak z tym co napisał @Mihau_. Sam dokładnie w ten sposób kupiłem mojego aktualnego xc w za małym rozmiarze. I choćbym w sklepie mierzył się i jeździł nawet przez godzinę to i tak by mnie to przed złym zakupem nie ustrzegło, bo to są niuanse, które wychodzą dopiero po 20-30 km w siodełku.

Tyle że to jest w ogóle osobny temat. Sprzedawcy samochodów rozumieją, że nikt w ciemno nie kupi i raczej z jazdą próbną nie ma problemu. W sklepie rowerowym patrzą na człowieka jak na złodzieja, że chce się rowerem kawałek przejechać i jeśli w ogóle pozwalają - na ogół z wielkopańskim fochem - to tylko po sklepie. Dlatego mój następny rower zamówię przez internet i będę go testował bite 2 tygodnie, do których przysługuje mi prawo :)

Druga sprawa, że nadal o rowerach szosowych nic nie wiem. Jako że nie mam takich znajomych - tj. zdeklarowanych rowerzystów, tym bardziej szosowych - to najchętniej bym się umówił z kimś z forum, kto oprócz głównego roweru ma jakiś tańszy endurance do trenowania, żeby się z nim przejechać i podłapać podstawy. Podejrzewam jednak, że o to może być trudno, bo wątpię, żeby wielu ludzi miało ochotę ryzykować - było nie było - dość drogim sprzętem.

TL;DR; Kupowanie roweru wcale nie jest takie proste, a przynajmniej z pewnością dla mnie się takie nie okazuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bardzo dobry temat tym bardziej tak jak autor wspomniał nie ma za wiele opinii o tym rowerze. Sam przymierzam się do zakupu pierwszego roweru typu gravel o dokładnie takim samym zastosowaniu co autor tematu czyli do kręcenia kilometrów po drogach nie koniecznie asfaltowych ale też pewnie się zdarzą. Biorę pod uwagę między innymi właśnie Locę ale zakładałem przed zakupem przejechać się do Wrocławia i zobaczyć ten rower na żywo a najlepiej się przymierzyć i przejechać (podobno mają egzemplarze testowe). Miałem też nadzieję, że pracownicy w tym sklepie pomogą w doborze rozmiaru i ewentualnym ustawieniu roweru pode mnie np. poprzez dobranie długości mostka.

Nie znam się kompletnie na geometrii i jak z wartości liczbowych wyciągnąć wnioski o charakterze roweru i cechach bardziej turystycznych albo wręcz nerwowych i do zastosowań CX. Bazując na opinii tam wyżej, że ma geometrię bardziej sportową niż komfortową trochę to psuje mi plany.

Po za Locą czekam jeszcze co pokaże np Kross i jakiego następcę Eskera 6.0 zaproponuje na 2021. Ale tu jest jeszcze mniejsza szansa na pomoc przy wyborze rozmiaru bo raczej nie trafi się na kogoś znającego w temacie tylko sprzedawcę, który równie dobrze wczoraj sprzedawał odkurzacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loca ma wstrzymane produkcje a dokladnie to skladanie do konca września. Brak części w hurtowniach w dzisiejszych czasach to masakra. Czekać na łąńcuch czy kasety... Obawiam się, że zamowienie loca w październiku a rower dostaniesz w lutym. Na eskerach ludzie jeżdzą i chwalą sobie. Ponoć cos Fuji planuje nowego, poproponowal bym bombtracka ale to inna cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...