ksiecYT Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Cześć rowerowi maniacy! Wychodzę do Was z prośbą o doradzenie mi przy kupnie opony 26cali do roweru górskiego. Jeżdżę 85-90% asfalt a resztę stanowią leśne ubite trasy czasem mokre gdy uciekam w deszczu. Obowiązkami tej opony którą kupię to musi długo wytrzymać ( nie ścierać się zbyt szybko) i to chyba najważniejsze. Drugą rzeczą na której mi zależy to opory toczenia nie mogą być przesadnie duże. Oczywiście nie wykluczam w plusach do tego trzymania w zakrętach w lesie jak i na asfalcie ze względu że lubię sobie czasem przycisnąć i nie chciałbym się zabić hahah. Obecnie używałem Continentali Cross King zwykłych zwijanych 26x2,2 i jestem z nich zadowolony ale mogły wytrzymać dłużej ponieważ dość szybko się starły:(. Myślałem nad Maxxis Ikon 26x2,20ale trochę przeraża mnie ich niski bieżnik. Wyglądają jakby ich bieżnik wytrzymał 1000km i by się skończył:/. Drugim moim typem był Schwalbe Smart Sam 26x2,25 lub 26x2,10 ale jakoś tak nie mogę skusić się do Schwalbe może wybijecie mnie z tego urazu:). Trzecim typem są Continentale RaceKing 26x2,20 ale znowu-przeraza mnie ich niski bieżnik gdy są nowe oraz słyszałem dużo złych opinii na temat ich papierowych Ścianek bocznych więc nie wiem czy warto się pchać w nie. To teraz kryteria-jedna opona nie może być droższa niż 100zł. Fajnie jakby była zwijana w tej cenie ale to niekonieczne. Podbijajcie ze swoimi propozycjami oraz z opiniami na temat opon wypisanych przeze mnie wyżej. Interesują mnie porady wyłącznie osób które są bardzo zaawansowane i miały styczność z tymi oponami. Czekam na Wasze wiadomości:). Pozdrawiam wszystkich!
KrisK Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 na 26 jeździłem na SCHWALBE Land Cruiser (1,6) dwa komplety zużyłem. Bardzo fajnie sie spisywała nieraz i w las na nich jechałem. Nie zużywały się nadmiernie a potrafiłem rower doładować i 40kg. Teraz w fullu mam jakieś ich opony i są ok, ale on można powiedzieć, że jest mało sprawdzony (morze 1000km na nim zrobiłem). W gravelu mam SCHWALBE G-One Speed 30c i bardzo sobie chwalę. Czy się zużywają szybko? Tył tył wytrzymał sezon (znaczy rok ).... jeszcze chwilę by wytrzymał, ale już się pojawiają wżery i bieżnika środkiem nie uraczysz, choć nie zauważyłem pogorszenia jej zachowania. Około 5k wytrzymał tył. Przód myślę, że jeszcze spokojnie drugie tyle da radę A kasowane były, bo wszystkie gravele w okolicy zwiedzały, a i las czasem. Ale ja też zaczynałem od 94kg.. Teraz jest 82 wiec i opony sie zużywają już wyraźnie wolniej. Jak na taką oponę i taki "bieżnik" i to jak się klei do asfaltu to myślę, że jest świadectwem trwałości. Młoda ma SCHWALBE CX Comp i jestem pod wrażeniem jak jej to idzie po piachu i błocie. Zrobiła na nich już ~2500km nie widać zużycia specjalnie. Ma je w rozmiarze 35 oczywiście koło 28. I znowu dużo asfaltu, ale i bardzo dużo wszelkiej maści polnych dróg ścieżek leśnych jurajskich ścieżek, jaki i grubego ostrego gravelu.. Wygląda na bardzo uniwersalne bydle. Jak chcesz głównie asfalt i trochę terenu to nie wiem, czy to nie najlepsza opcja i może właśnie coś cieńszego. Na leśne ubite trasy to nawet moje są ok a na CX młoda ostatnio robiła piaskowo korzeniste podjazdy jak by asfalt był. Na błocie też daje radę, choć oczywiście w granicach rozsądku. Continentale CK ma młoda w góralu, ale zrobiła na nich jakieś 300-400km więc tyle, co nic. Zużycia nie widać, ale to 99% polne drogi lasy plaża.
ksiecYT Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Napisano 18 Sierpnia 2020 Dziękuję za wyczerpująca odpowiedź! Bardziej jednak interesuje mnie szerokość 2,10-2,30. Zapomniałem też dodać że rozglądałem się za Vittorią Saguaro 26x2,20
KrisK Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 A mogę spytać, po co Ci na 85% asfaltów taka gruba opona? Z tego co piszesz te 15% lasów to też nie jakiś ostry teren.
Blueforce Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Mam geax(teraz vittoria) saguaro 26x2.0 przód tył, i jest to świetna uniwersalna opona- tj. w każdym terenie da jakoś radę( asfalt ,szutry jest świetna, mokry asfalt lepkie błoto średnio, lód słabo ale przejechałem przez zamarźnięte kałuże), do roweru xc idealna. Smart sam- też uniwersalna, ale gorsza od saguaro Raceking- to mój typ na taki styl jazdy >80 % asfalt, bardzo szybka opona i da radę na szutrach.
ksiecYT Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Napisano 18 Sierpnia 2020 krisk- jestem wzrokowcem ładnie opona się prezentuje na moim rowerze gdy jest szeroka:) zwłaszcza że to rower górski więc moim zdaniem dziwnie by na nim wyglądała tak cienka oponka. Blueforce bardzo dziękuję za taką sensowną odpowiedź. Chyba pomyśle nad tymi Saguaro. Jeszcze pytanko jak tam wygląda kwestia oporów toczenia, masz jakieś porównanie?
KrisK Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 33 minuty temu, ksiecYT napisał: jestem wzrokowcem ładnie opona się prezentuje na moim rowerze gdy jest szeroka:) No taki argument ma sporą wagę Ja akurat nie przywiązuje do wyglądu roweru zbytniej wagi. Ma mnie wygodnie wozić i tyle. Mnie byłoby chyba szkoda ciągać się z grubą oponą po asfaltach pomimo wielu jej zalet. Niestety, ale z szerokimi oponami 26 mam wrażenie, że robi się kiepsko. Jak miesiąc temu szukałem dla córki to dostępnych było niewiele. Miały być co najmniej 2.2 skończyło się na 2.0...
Blueforce Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Zanim kupiłem, czytalem opinie, że na asfalcie jest szybka, jak się rozbuja do 30kmh to "trzyma"prędkość. W porównaniu do klockowatej terenowej na pewno niższe opory. Saguaro ma na środku bieżnika ciągły pasek gumy po obwodzie, co pomaga mieć niskie opory na asfalcie- jak jeszcze podbijesz trochę ciśnienie, to taki prawie slick- opona nie stuka klockami, tylko jedzie się jak na gładkiej, słychać przyjemny szum. Saguaro oczywiście da sobie rade na asfalcie, może raceking będzie nieco szybszy ale nie dużo- obstawiałbym max 6 watów względem ContinentalRace King Sport ( najtańsza wersja )https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-sport-2015 przy 30kmh przy obciążeniu łącznym 90kg( ciut więcej niż najsłabszy Mezcal, podobnie do wypasionego Barzo -inne modele opon vittori) PS- No właśnie- Mezcal będzie dobrym wyborem, opona polecana przez każdego co ją kupił to takich celów, np przez kolegę @cervandes, czy ogólnie gorskie opony Vittori mają dobrą opinię co do wytrzymałości i jakości
ksiecYT Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Napisano 18 Sierpnia 2020 Super dziękuję Blueforce chyba wybór rzeczywiście padnie na Vittorie ale czekam jeszcze na wypowiedź kogoś kto miał styczność z Maxxisem Ikon:)
cervandes Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Ja miałem Jakbym wlókł za rowerem kotwicę albo lodówkę. Miałem zwijane 2.2 na 27,5. Jak pójdę do nieba, to dostanę Mezcale, jak do piekła, to dostanę Ikony. Ogólnie moim zdaniem każdy model Maxxisa jest nastawiony na większą trakcję. Bardzo dobre opony jakościowo, ale pod względem szybkości na twardym - słaba opcja. Smart Samy były szybsze.
ksiecYT Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Napisano 18 Sierpnia 2020 O to teraz już chyba wiem co kupię. Cóż panowie temat skończony jak dla mnie dziękuję wszystkim za podzielenie się swoją opinią. A gdybym nie dodał tego posta to kupiłbym Maxxisy:( bo bardzo podobają mi się z wygladu ale jak widać wygląd to nie wszystko. Pozdrawiam Panowie dobrej nocy!
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2020 @ksiecYT ja potwierdzam opinię @cervandes odnośnie Ikonów. Miałem w rozmiarze 29x2.2 i mimo niskiego bieżnika stawiają duże opory toczenia, do tego są głośne na asfalcie. Obecnie Victoria Mezcal i jest idealnie zarówno w terenie jak i na dojazdach asfaltem.
ksiecYT Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Napisano 19 Sierpnia 2020 To jeszcze pytanko-ile Wam wytrzymały te Ikony? Czy mój zmysł ma racje że szybko nie ma bieżnika? O kurcze nie brałem pod uwagi mezcala a nawet "ładny" bieżnik ma:). Powiedzcie mi proszę jeszcze jak to wygląda z zużyciem bieżnika jeśli macie możliwość.
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2020 U mnie wytrzymały 100 km - sprzedałem szybciej niż założyłem Mezcal to świetna opona o niskich oporach toczenia na asfalcie i dobrą dzielnością w lekkim, umiarkowanym terenie. Pytanie tylko jaki Mezcal, bo zarówno ja oraz Cervandes mamy Mezcale w wersji Graphene, więc nie są to zwykłe drutówki.
Blueforce Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Do tego wersja 1.0 graphene ma mniejsze opory toczenia niż 2.0 graphene ( grube wartości to opory w watach przy 30 kmh 42,5kg obciążenia, 2 do 3 watów lepiej na oponie) Vittoria Mezcal TNT G+ 1.0 2017 High 2.25 690 / 712 2.6 / 3.8 24.6 21.6 20.1 19.4 1.9 / 0.75 9 / 5 5 / 5 Vittoria Mezcal TNT G+ 2.0 2019 High 2.25 725 / 718 2.5 / 4 28.0 24.1 22.2 21.2 2.1 / 0.90 9 / 6 4 / 5
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2020 Przy czym wersja 1.0 to już trudny do spotkania okaz. Rzeczywiste opory pomiędzy np. Mezcalem Graphene 2.0 a Ikonem Silkworm są w moim odczuciu wręcz gigantyczne. Pomijam już fakt, że Vittoria na niskim ciśnieniu zachowuje się bardzo dobrze.
cervandes Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Ikony u mnie wytrzymały 20 minut -> założenie, przejażdżka pod domem i poszły do kolegi. Mezgale G+ 1.0 zrobiły u mnie równo 12 tysięcy kilometrów. Odrobina bieżnika nadal była, ale nowe identyczne Mezcale miałem już kupione, leżały w piwnicy, to długo się nie zastanawiałem i założyłem nówki, gdy złapałem pierwszego kapcia i wyrzygało mi prawie całe mleko z koła.
ksiecYT Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Napisano 19 Sierpnia 2020 Panowie dziękuję. Kupuje drutowana Saguaro mam nadzieję że nie pożałuje. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.