darkside10 Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Namierzyłem taki twór: https://www.castorama.pl/klucz-dynamometryczny-magnusson-1-4-id-1099948.html Korzystał może ktoś z Was z tego wynalazku? Klucz ma 31 cm długości więc jakby się coś zacięło to przy 5nm chyba dałoby się to łatwo przeoczyć.
kamfan Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Nie podoba mi się określenie "WSTĘPNIE skalibrowany", jak klucz dynamometryczny nie ma certyfikatu kalibracji to omijałbym go szerokim łukiem. To są urządzenia precyzyjne i niestety muszą swoje kosztować, lepiej zapłacić więcej (np. ok. 200 zł za Mighty) lub nie kupować wcale. Miej na uwadze, że jak taki klucz nie będzie precyzyjny to tak jakbyś go wcale nie miał...
Dokumosa Napisano 18 Sierpnia 2020 Napisano 18 Sierpnia 2020 Wstępnie skalibrowany oznacza, że jest gotowy do użytkowania. Narzędzia pomiarowe należy kalibrować raz w roku stąd fabryczna kalibracja określona jest mianem wstępnej. Certyfikat kalibracji klucza np. mighty można sobie wsadzić w trampki bo jest identyczny w każdym egzemplarzu klucza.
filozof.r Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Zgadzam się z @kamfan w jednym: klucz dynamometryczny to urządzenie precyzyjne. Z urządzeniem tej klasy uważałbym przy droższym sprzęcie, czyli tam, gdzie precyzja i tolerancja naprężeń jest bardzo mała. Te klucze w Biedronce (28-210Nm) można kupić za 79zł. Niestety jest to zwykły „chińczyk” i nie masz pewności, czy trzyma parametry. Ja go kupiłem do samochodu i sprawdziłem z porządnym kluczem u kumpla w warsztacie; różnica jest nieznaczna ok. 5%. Tylko, że taki klucz nie powinien się tyle mylić. Moim skromnym zdaniem: jeśli Twój rower nie jest wart więcej niż 3000, to ten klucz może się przydać od czasu do czasu. Natomiast jeśli masz rower droższy ni 10 „kafli” to stać Cię na markowy klucz i coroczną kalibrację
kamfan Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 Po co do roweru za 3k klucz dynamometryczny? W takim przypadku wystarczy wyczucie w rękach. Klucz dynamometryczny do rowerów przydaje się praktycznie wyłącznie do karbonowych części, wylajtowanego aluminium i aluminiowych/tytanowych śrub przykręcanych z większym momentem, a to z definicji są droższe rowery. Mam klucze dynamometryczne od lat, do aluminium praktycznie ich nie używam. W rowerowych częściach tolerancja maksymalnego momentu to nawet 10-15%.
darkside10 Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Napisano 19 Sierpnia 2020 O Klucz zapytałem bo cena tragiczna nie jest. Moje wyczucie kończy się przeważnie wtedy kiedy albo nie da się kręcić dalej albo juz nie ma powrotu. Faktycznie kupilem nowy rower i przy większości śrubek jest podana siła. Dlatego zacząłem szukać informacji o kluczach dynamometrycznych. 10-15 % to nie mało jeśli odróżnia się 5 nm od 6 Ja nie po kilku próbach pewnie wiedziałbym gdzie jest 5, a gdzie 8, ale aktualnie to tak średnio. Tak czy inaczej dziękuję za pomoc.
Dokumosa Napisano 19 Sierpnia 2020 Napisano 19 Sierpnia 2020 W rowerze raczej wszystko jest do kręcenia z dużą tolerancją. Np. klamka hamulca na kierownicy węgielnej 2-2,5Nm Czyli 25%. Korba ht2 10-12,5Nm. Kaseta 38-65Nm... To nie jest prom kosmiczny. Tutaj najprostrze klucze wychyłowe są w zupełności wystarczające.
JWO Napisano 20 Sierpnia 2020 Napisano 20 Sierpnia 2020 17 godzin temu, filozof.r napisał: Moim skromnym zdaniem: jeśli Twój rower nie jest wart więcej niż 3000, to ten klucz może się przydać od czasu do czasu. Natomiast jeśli masz rower droższy ni 10 „kafli” to stać Cię na markowy klucz i coroczną kalibrację Powstała "dziura" w najpopularniejszym segmencie, rower od 3000 do 10000PLN
darkside10 Napisano 20 Sierpnia 2020 Autor Napisano 20 Sierpnia 2020 Kupiłem Unibike Xenon. Wziąłem nowy, ale z roku 2018. Teoretycznie jest wart klucza dynamometrycznego
filozof.r Napisano 20 Sierpnia 2020 Napisano 20 Sierpnia 2020 Dobra, doprecyzuję. Chodzi mi o to, jak często będziesz kręcił coś przy rowerze. Czy jest sens posiadania klucza wartego 1000zł przy rowerze za trzy? Oczywiście, że przy karbonie trzeba uważać, ale zgadzam się z @Dokumosa - to nie prom kosmiczny i tolerancja dokręcania jest ogromna w wieku wypadkach. Oczywiście bezpieczniej jest mieć urządzenie, którym dokręcę nakrętkę, czy inny nypel z momentem podanym przez producenta, ale największa precyzja jest chyba tylko przy łożyskach, więc chyba można sobie darować. W każdym razie te klucze do rowerów tanich nadają się doskonale do napraw i regulacji „sezonowych” do bardziej profesjonalnych - nie.
darkside10 Napisano 20 Sierpnia 2020 Autor Napisano 20 Sierpnia 2020 Zrozumiałem już wcześniej. Mój oststni post był już tak pół żartem pół serio. Wiem juz chyba tyle ile powinienem. Dzieki za pomoc wszystkim zainteresowanym.
sputnik69 Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 Podepnę się pod temat. Namierzyłem 2 ciekawe klucze dynamometryczne. M7 2-25 NM I king tony 3-15 nm działający lewo i prawo. Oba w podobnej cenie. Warto zainteresować się którymś? Z jednej strony fajny zakres w M7, a w KT lewo prawo. Z drugiej strony jak coś w rowerze ma więcej niż 15 nm to nie 17 tylko sporo więcej. Któraś z tych marek jest lepsza?
Dokumosa Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 O ile pamiętam to KT jest długi. Za długi do roweru i tego momentu. Z ciekawych kluczy do roweru to proxxon mc15. Jest krótki i poręczny oraz ma stosunkowo niewielki kąt zazębiania zapadki. W tym zakresie w rowerze nie potrzeba lewo/prawo.
sputnik69 Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 No właśnie KT znalazłem taki: https://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434-mini-3-15nm-lewo-prawo-king-tony-p128 Czyli podobny rozmiar jak proxxon. Właśnie ze względu na rozmiar KT mi się spodobał. Patrząc na parametry powiedziałbym, że są niemal identyczne, a różnica w cenie niewielka więc wziąłbym ewentualnie lepszą markę. (o ile któraś jest lepsza)
Dokumosa Napisano 24 Sierpnia 2020 Napisano 24 Sierpnia 2020 Nie ma. W tej cenie to taka chińszczyzna z marką i ew. kontrolą jakości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.