nevernet Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Cześć wszystkim! Jestem nowy w tematyce gravela, od lat jeżdżę na szosie dłuższe dystanse. Teraz chciałem prosić o porady dotyczące kupna dwóch graveli (jeden dla mnie, drugi dla żony), które moglibyśmy wykorzystywać na długie (150-250 km) wycieczki sakwowe. W przyszłym roku planujemy przejechać północną część green velo, a także udać się do północnej Italii na mocne dwa tygodnie jeżdżenia w upale z sakwami. Najbardziej zależy nam na niezawodności i komforcie, niż na prędkości i napalaniu się na wyniki oraz czas przejazdu (to wszystko mamy na szosie). Budżet: generalnie racjonalny, zgodnie z zasadą: "im mniej na rower, tym więcej na sakwy i akcesoria", ale wolimy wydać więcej na niezawodny sprzęt, niż płakać po wyprawie, że rama pęka albo przerzutka urwana (max.5-7 tyś na jeden rower?). Interesuje nas rama aluminiowa, karbon odpada (ze względów budżetowych i ewentualnej awaryjności w trakcie trasy). Ewentualnie widelec może być karbonowy, ale nie wiem czy to standard w gravelach w tym przedziale cenowym. Do tej pory zastanawialiśmy się głównie nad canyonami grail al 6:https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/grail-wmn-al-6.0/2372.html?dwvar_2372_pv_rahmenfarbe=RD%2FBK https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/grail-al-6.0/2369.html?dwvar_2369_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK ewentualnie Rondo Ruut AL 1/2 (lub inne): http://rondo.cc/ruut-al1,211,pl ewentualnie Fuji Jari 1.5/2.5 https://www.fujibikes.com/usa/bikes/road/adventure-and-touring/jari/jari-1-5 Ewentualnie Cannondale Topstone Jak macie inne propozycje to proszę, dajcie znać! Tak jak pisałem generalnie nie zależy nam na wypakowanych technologią maszynach, a raczej na wytrzymałych i komfortowych konstrukcjach. Czy możecie coś polecić albo poradzić początkującym gravelowcom z ambitnymi planami? Pozdrowienia! Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez nevernet Cytuj
Mihau_ Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Jeśli jest budżet 5-7k to obowiązkowo hydraulika (i najlepiej sztywne osie). Jeśli sakwy to napęd 2x bo na większych podjazdach zapakowanym rowerem może być ciężko. Jeśli ma być komfort kosztem "prędkości" to może pokusić się o stal a nie alu? Przy okazji stalowy widelec możesz mocniej obciążyć niż karbonowy Grail jest ogólnie bardzo spoko, o ile nie przeszkadzają Ci terminy dostawy Cytuj
6franek Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Mihau_ napisał: Jeśli jest budżet 5-7k to obowiązkowo hydraulika (i najlepiej sztywne osie). Sztywne osie, to IMO pozycja obowiązkowa w przypadku tarczówek (szczególnie z przodu - wygoda i bezproblemowość nieporównywalna z QR). Canyon Grail to bardzo dobra propozycja, ale tak jak pisał przedmówca - aktualne terminy dostaw są mocno zaporowe. W ogóle jeżeli rowery mają być dopiero na przyszły rok, to proponowałbym się wstrzymać z zakupem do późnej jesieni, kiedy już sprzedawcy dostaną rowery z kolekcji 2021 i będzie można się przejechać/wypróbować - wg mnie dobre dopasowanie roweru "pod siebie", to tak naprawdę najważniejszy punkt przy kupnie roweru do wycieczek długodystansowych - znacznie ważniejszy niż osprzęt itd. W budżecie 5-7k osprzęt będzie już naprawdę przyzwoity i praktycznie czego byście nie wzięli, to będzie ok. Co do kwestii modelu, to wszystko też zależy od tego na ile dni chcecie się zabierać i ile bagażu chcecie ze sobą wieźć. 150-250 km, to np. dla mnie 1-2 dniowe wycieczki, gdzie spokojnie zestaw w postaci toreb w stylu Topeak Backloader i Midloader, które można zamontować do jakiegokolwiek roweru, nawet bez otworów montażowych, jest dla mnie wystarczający. Ale ja na razie nie bawię się w spanie w namiocie, tylko wynajmuję sobie po drodze nocleg. Tak więc jeżeli szukacie czegoś do backpackingu "na lekko", to stosunkowo lekki (ok. 10-11 kg) rower "gravelowy" z aluminiową ramą i karbonowym widelcem i sztycą (np. Canyon Grail, Giant Revolt, Connondale Topstone, Trek Checkpoint, czy Scott Speedster Gravel) będą ok. Jeżeli natomiast szukacie rowerów do wielodniowego, bardziej hardcorowego bikepackingu, z wiezieniem pełnego sprzętu biwakowego, gdzie będziecie potrzebować miejsca na bagaż w praktycznie wszystkich możliwych miejscach roweru, to IMO lepiej sprawdzą się typowe rowery wyprawowe/Adventure, jak np. stalowe Trek 520 Disc i Specialized Sequoia, czy aluminiowy Giant Toughroad SLR GX. Ale tak jak podkreśliłem na początku - rower wyprawowy musi być przede wszystkim wygodny. Na pewno nie kupowałbym w ciemno roweru poleconego na forum. Praktycznie każdy rower to inna geometria i może się okazać, że Tobie i żonie będą odpowiadały zupełnie różne modele. Cytuj
nevernet Napisano 16 Sierpnia 2020 Autor Napisano 16 Sierpnia 2020 Dzięki wielkie za pomoc! Planujemy, tak jak piszesz - dzienne wyprawy z noclegiem. Nie chcemy na razie bawić się w spanie pod namiotem. Zastanawia mnie też kwestia, czy po prostu nie lepiej kupić roweru z lepszą ramą (np. Cannondale), ale gorszym osprzętem. Chciałbym, żeby rowery posłużyły na dłużej, nie jesteśmy maniakami gonienia za nowymi technologiami. Macie do polecenia jakieś sklepy rowerowe w Warszawie gdzie dostępne są ciekawe gravele, gdzie ewentualnie doradzą sprzedawcy? Cytuj
6franek Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 2 godziny temu, nevernet napisał: Dzięki wielkie za pomoc! Planujemy, tak jak piszesz - dzienne wyprawy z noclegiem. Nie chcemy na razie bawić się w spanie pod namiotem. Zastanawia mnie też kwestia, czy po prostu nie lepiej kupić roweru z lepszą ramą (np. Cannondale), ale gorszym osprzętem. Chciałbym, żeby rowery posłużyły na dłużej, nie jesteśmy maniakami gonienia za nowymi technologiami. Macie do polecenia jakieś sklepy rowerowe w Warszawie gdzie dostępne są ciekawe gravele, gdzie ewentualnie doradzą sprzedawcy? Szczerze mówiąc, to w przypadku aluminiowych graveli za 5-7k ciężko mówić o lepszej/gorszej ramie w kwestii np. jakości, czy nawet lekkości. Ramy od czołowych producentów będą do siebie pod tym kątem bardzo zbliżone, a różnice, to głównie geometria, liczba otworów montażowych i dodatkowe ficzery jak np. sztywne osie. Zdecydowana większość ram robionych jest na Tajwanie, z czego większość pochodzi od kilku dużych producentów OEM, takich jak np. Giant, Merida - tak więc możesz jechać na rowerze z logo Specialized, czy Trek, ale rama i tak będzie z fabryki Gianta. Co do sklepów do polecenia, to tak jak pisałem - teraz może być ciężko z dobraniem roweru. Z tego co się orientuję, to kolekcja 2020 praktycznie już nie jest dostępna, bo się wyprzedała, a kolekcji 2021 jeszcze nie ma lub są dostępne pojedyncze modele (np. Trek). Tak więc na Twoim miejscu podzwoniłbym po sklepach, które sprzedają rowery, które Ci się podobają i dopytał się o dostępność rozmiarów, tak żeby nie jeździć na darmo. Zazwyczaj pracownicy sklepów rowerowych, będących oficjalnymi dilerami dużych producentów rowerowych w miarę nieźle znają się na rzeczy, więc można ich podpytać w przypadku wątpliwości. Jakbyś miał już coś konkretnego na oku, to zawsze możesz jeszcze dopytać na forum o radę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.