darkside10 Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Kupiłem nowy rower Sądziłem, że powinien być od razu gotowy do jazdy. Poszukałem trochę i jedna z częstszych wskazówek do nowego roweru jest oczyszczenie łańcucha z fabrycznego smarowania, które nie służy do jazdy tylko do zabezpieczenia. Tak zaczęłam podejrzewać jak po przejechaniu kilku km po asfalcie zaczął gromadzić się brud. Czy zamiast polecanej benzyny można użyć np. aceton?
manfred1 Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Benzyna ekstrakcyjna lub Degreser Shimano. Tylko że to mycie polega na powierzchownym przetarciu łańcuch żebyś czasem go nie szejkował. Można od razu trochę łańcuch nasmarować. W zależności jakie masz podejście czy po kropelce czy chlusnąć na pędzący łańcuch ;-)
Pablo59 Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 NIE USUWA SIĘ ORYGINALNEGO SMARU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przez wszystkie lata swojej jazdy będziesz i tak BEZSKUTECZNIE szukał czegoś choć zbliżonego skutecznością smarowania do tego co masz obecnie
Mod Team durnykot Napisano 16 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2020 @Pablo59, nie krzycz. Dodatkowo popieraj swoje teorie faktami.
Pablo59 Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Parę lat już tu chyba "modujesz" ??? Czy tylko z interpunkcją walczysz ?
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Acetonu przy rowerze lepiej nie używać bo niszczy lakier i rozpuszcza plastik. Smar fabryczny na łańcuchu jest lepszy niż cokolwiek co później będzie na niego aplikowane. Podstawą jest przetrzeć tylko z zewnątrz za pomocą szmaty lekko nasączonej w benzynie.
Blueforce Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Łańcuch jest wypełniony tym smarem, wytrzyj go z zewnątrz suchą szmatką/lekko nasączoną czym tam masz- benzyna/ olej napędowy/nafta/izopropyl itd. zrób to na odcinku na dole przed korbą, owiń szmatką i pedałuj do tyłu ręką, żeby nie dotknąć farby/ plastików/opony/felgi jak wyżej, nie należy usuwać smaru ze środka- teraz blokuje on możliwość dostania się do środka zabrudzeń, wody.
steve69 Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Pablo59 napisał: NIE USUWA SIĘ ORYGINALNEGO SMARU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bo?.. Pierwsze co robię po kupieniu nowego łańcucha, to całkowite usuniecie tego "mazidła". Nic tak nie zbiera syfu z drogi jak ten fabryczny konserwant.
Blueforce Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Nie liczy się do czego był użyty, tylko jaki ma skład chemiczny- zawiera pochodne ropy zmniejszające tarcie. Zwykły smar też zbiera syf, jak go nie wyczyścisz z zewnątrz- ma być między rolką a sworzniem i tyle.
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Taaa...konserwant... szczególnie w przypadku łańcuchów nierdzewnych. Opowiadacie jakies mity sprzed 30 lat kiedy faktycznie łańcuchy przychodziły w parafinie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2020 To jest bardzo dobry smar - tyle, że sprawdza się wyłącznie w niemal sterylnych warunkach ( np. czyściutki śnieg w lesie )... W pozostałych przypadkach działa jak lep - ci co jeździli w terenie, wiedzą o czym mówię. Przetarcie na sucho niewiele zmienia - tak jest skuteczny
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Jak się zetrze z zewnątrz to napęd przez pierwsze 500km jest bezobsługowy. Oliwienie starcza niestety max na 100-150km i momentalnie lepi syf.
seraph Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Też jestem za niezmywaniem tego. Przetrzeć z zewnątrz, przejechać się kawałek i znowu przetrzeć i na kilkaset km jest spokój ze smarowaniem.
Mihau_ Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 A co to za różnica czy się go zetrze/wyszejkuje czy nie? Jedno "dodatkowe" smarowanie przy całym cyklu życia łańcucha? Noooo chyba, że koszt tego mililitra smaru przy rowerze za kilka/kilkanaście tysięcy robi wam różnicę, wtedy zwracam honor A aceton jest słabym środkiem do czyszczenia czegokolwiek w rowerze, za szybko paruje.
nossy Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 paruje tak samo jak ekstrakcyjny i wolniej niż polecany wyżej izopropylowy...jest natomiast dużo lepszy w rozpuszczaniu tłuszczów i zabrudzeń niż ekstrakcyjny. Niestety śmierdzi i lepiej nie dotykać nim części plastikowych , pomalowanych proszkowo czy lakierem mokrym. Wyjątkiem jest farba proszkowa/ ciekła poliuretanowa lub akrylowa w systemie antygrafitti i bywa, że producenci wykorzystują lakiery bezbarwne na bazie tych żywic. Ale lepiej nie sprawdzać na własnej ramie. Fabrycznego smaru nigdy nie zmywam (łańcuchy shimano), przecieram tylko z nadmiaru na wierzchu. Syf łapie wolniej niż jakiś rohloff. Jak się pobrudzi to normalna konserwacja łańcucha i po temacie. Do czyszczenia łańcucha wolę jednak ekstrakcyjny albo ostatnio zmywacz do silikonów (przypadkiem na niego wpadłem podczas zabaw z autodetailingiem). Fajnie też działa rozcieńczalnik epoksydowy ale śmierdzi jak aceton czy nitro-ich opary nie są zbyt zdrowe. Z ekologicznych fajny był 3m cleaner, ale ta cena...
darkside10 Napisano 16 Sierpnia 2020 Autor Napisano 16 Sierpnia 2020 Nawet nie wiedziałem, że aż tyle odpowiedzi było. Musiałem niechcący pominąć guzik o informowaniu o wiadomościach. Bardzo wam dziękuję za odpowiedzi. Rower kupiłem nowy. Z rocznika 2018 bo prócz koloru i dużej różnicy w cenie nie znalazłem innych zmian. Przejechałem jak na razie jakieś 50 KM. W napędzie albo coś już zaczyna popiskiwać, ale może mam jakieś zboczenie po przeczytaniu tematów związanych ze smarowaniem. W każdym razie to co jest z fabryki jest faktycznie dość lepkie. Postanowiłem kupić odtłuszczacz shimano bo mam sklep pod domem. Niestety dopiero jutro będę mógłb zrobić zakupy i trochę się z tym pobawić. W temacie o samrowaniu napisałem (pisałem tam bo myślałem, że moim tematem się nikt nie zainteresował) opisałem moje zdziwienie. Na moim starociu jeździłem przez xx lat. "Smarowałem" go WD40 bo mi ojciec powiedział, że tak będzie dobrze. Rower działał, łańcuch względnie cichy, Teraz poczytałem, żeby zmądrzeć, a czuję się jak głupek, który już nic nie wie Oczyszczę łańcuch benzyną albo tym środkiem od shimano. Planowałem oczyścić łańcuch z zewnątrz żeby zminimalizować brudzenie. Nie chciałem czyścić go dogłębnie i później smarować od zera, ale teraz już całkiem zgłupiałem.
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2020 Napisano 16 Sierpnia 2020 Mi nawet łańcuchy, które powinny rdzewieć nie chcą tego robić. A po każdej jeździe jest pianką aktywną i Karcher a ew smarowanie łańcucha dopiero przed kolejnym wypadem. Używam tylko kmc od .73 do .SL gold. Rowerów w ciagłym użyciu obecnie około 10 więc niektóre po myciu czekają nawet miesiąc na smarowanie a rdzy na łańcuchu zero.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.