darkside10 Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 Witam wszystkich. Chciałem kuoic rower do 4000 zł. Głównie do miasta, ale kiedy mogę to zjeżdżam z asfaltu. Zasadniczo próbowałem odrobiłem lekcje. Po kilku dniach poszukiwań wymyśliłem sobie unibike viper za 3200zl , ale ostdtnio wpadł mi w oko model xenon z 2018 za 3999 właśnie. Mieści się w budżecie. O sprzęt trochę lepszy. O sprzęt dbam więc w zasadzie na lata. Warto dokładać do wyższego modelu? I czy dobrze kombinuję, że przy wzroście 169 i wewnętrznej długości nogi 74-80 (zależnie od siły dociśnięcia marki) rama dla mnie to 17 cali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 Jak już miałbym wybierać z tych dwóch to bym dopłacał do tego modelu z 2018 roku, głównie dla amortyzatora i wagi, generalnie to nie różnią się "trochę" osprzętem tylko znacznie. Ten tańszy jest niemal 2kg cięższy, udaje że ma amortyzator i ma kiepski zestaw (korba+suport), słabsze hamulce (chociaż przyzwoite), gorsze koła... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkside10 Napisano 14 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 (edytowane) Dzieki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie dotyczące rozmiaru. Mierzylem Gianta S MTB (nie bylo crossa) i był nieco za mały. Giant cross M jakby trochę za blisko jąder. Dzis lub jutro będę mógł przymierzyć Unibike w różnych rozmiarach. Czy rama może trochę dotykać miedzy nogami czy powinna być kilka cm niżej? Do wzrostu i dlugosci nogi dodam jeszcze, że ważę ok 70 KG jeśli ma to znaczenie Edytowane 14 Sierpnia 2020 przez darkside10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 (edytowane) Do twojego wzrostu to dobra waga A poważnie . W rowerach terenowych rama nie ma prawa dotykać kroku . Pomyśl co się stanie jak trzeba będzie zeskoczyć na nierównym podłożu albo na podjeździe . W MTB zasada jest ( a w każdym razie była za czasów kół 26" ) że stojąc okrakiem musisz mieć możliwość uniesienia przedniego koła na ok 15 cm . Inna metoda była taka że między ramą , a krocze musisz zmieścić 4 palce . I to jest minimum . Ja raz ( delikatnie ) zetknąłem się z ramą i mówię że im więcej miejsca tym lepiej . W rowerach nieterenowych , szosa , trekking itp te wymagania są mniejsze bo zsiadamy raczej na równym . Cross to coś pomiędzy , sam musisz odpowiedzieć czy będziesz jeździł tylko po asfalcie czy też po wertepach . Poszukaj w necie materiałów dotyczących doboru rozmiaru ramy . Jedna z metod każe długość nogi pomnożyć przez współczynnik i otrzymujesz wielkość ramy w cm . Ten ten współczynnik jest inny dla MTB i dla crossów . Generalnie co by nie wyszło ja nie kupiłbym roweru z którym bym się stykał . Edytowane 14 Sierpnia 2020 przez WaGiant 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 Rozmiarowo 17 cali. Viper to w tym roku towar deficytowy, więc nie wiem czy gdzieś jeszcze jest dostępny. Jeśli Xenon 2018 jest jeszcze dostępny to nawet bym się nie zastanawiał tylko brał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkside10 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 W Warszawie na Nowolipiu mają dużo Unibike'ów. Był też Xenon z 2018 roku. Był, a teraz jest u mnie. 17 cali. Minimalnie dotyka krocza, ale... 15 czy 20 lat temu kiedy to jeszcze rodzice kupowali mi rower dostałem Gianta Boulder 400 z ramą 19.5 cali. Rodzina nie bogata więc liczyła się promocja na rower o to, żeby był na czas kiedy urosnę. Teraz 34 na karku, a rower dalej za duży Po zakupie na rowerze pojechałem do domu lekko okrężną drogą. 30 KM po około roku przerwy od roweru. Tyłek prawie nie poczuł, ręce luzik, plecy spoko. Na moim leciwym Giancie 10 KM powodowało u mnie drętwienie dłoni i mega ból d... i jąder. p.s. Tak pod użytkowanie nowego roweru. Jak często i czym najlepiej smarować łańcuch? Kiedyś zajmował się tym ojciec. Albo był walony jakiś towot albo WD40. Mam przeczucie, że nie tędy droga Prędzej czy później rower pewnie złapie jakąś rysę albo odprysk. Czy w obecnych czasach, kiedy ramy aluminiowe to chleb powszedni, trzeba jakoś odprysk czy rysę na lakierze zabezpieczyć? Wiem jak wyglądała moja stara rama więc z ciekawości pytam od razu. Czy golenie (tak to się chyba nazywa) trzeba/można jakoś czyścić czy zabezpieczać? Po w/w przejażdżce głównie po mieście i trochę po żwirowej ścieżce cały rower był pokryty grubą warstwą kurzu. Ramie to raczej nie zaszkodzi, ale pierwszy raz mam rower z amortyzatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 Z ramą nic nie musisz robić. Jak odpryśnie to nie zacznie korodować bo to aluminium. Na golenie Brunox Deo, ale nie wlewać ile wejdzie tylko prysnąć na szmatkę i nieco je przetrzeć. A do łańcucha też polecę Brunoxa, Top Kett. Jest w miarę suchy, nie łapie brudu jak oleje na mokre warunki, i stosunkowo łatwo wyczyścić po nim łańcuch. Częstotliwość smarowania - jak zaczniesz słyszeć łańcuch. Częstotliwość mycia - co kilka smarować, zależnie od tego jak bardzo zalepi się brudem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Zależnie od tego na ile Ci zależy możesz okleić newralgiczne miejsca (np. tam gdzie lecą kamienie spod kół i tam gdzie ocierają pancerze) folią, np. https://allegro.pl/oferta/folia-ochronna-oracal-oraguard-270-stoneguard-150u-8118096422. Poza tym wskazane jest oklejenie rurki łańcuchowej: Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez MD11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkside10 Napisano 16 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 Naprawdę duże duże dzięki za pomoc. Temat dotyczy zakupu roweru, a nie konserwacji więc daję słowo już ostatnie pytanie Off topic. Czy kasetę też trzeba smarować czy to co jest na łańcuchu powinno wystarczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 Kasety się nie smaruje . Łańcuch też delikatnie . Po jednej kropli ma każdą rolkę . Wspomniany wyżej Brunox jest dobrym smarem do łańcucha . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 (edytowane) Kasety w żadnym wypadku się nie smaruje. Tylko brud by się do niej przyklejał. Smaruje się tylko łańcuch i to nie dużą ilością, a po kropelce na rolkę (tak, niestety zajmuje to kilka minut, bo rolek jest ponad 100). Najlepiej wieczorem, żeby smar sobie spłynął w szczeliny i wysechł przed jazdą. Przed jazdą zaleca się nawet przetrzeć łańcuch szmatką, żeby zebrać nadmiar smaru. Chodzi o to, żeby ogniwa łańcucha się dobrze obracały na sworzniach, ale żeby po zewnętrznej było jak najmniej smaru, bo będzie łapał piasek itd. Ja nie przecieram, bo chyba robię to za mocno i widzę, że później na krócej mi wystarcza. Nie myję też łańcucha, tylko przed smarowaniem wycieram ręcznikiem papierowym. Kiedyś na stronie KMC (producent łańcuchów) pisali nawet, że tak zalecają zamiast np. szejkować łańcuch w benzynie, bo to wypłukuje cały smar. Edytowane 16 Sierpnia 2020 przez MD11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.