Skocz do zawartości

[Grupa] Wyminana Capagnollo na SH


Szosowy_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

od kilku tygodni jestem posiadaczem przełajówki od Guercotti model Libra Cross w carbonie. Od razu zaznaczę, że nie jestem specjalistą a raczej początkującym "szosowcem". 

Rower jest zbudowany na osprzęcie Capagnollo/FSA, a w szczegółach:

- przerzutka tył/klamki: Campagnollo Xenon 10s

- kaseta: Campagnolo Centaur 10s (wymieniona rok temu)

- przerzutka przód: Campagnolo Veloce

- korba: FSA Vero CT

- hamulce: Tektro Onyx 992AG

Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000. Z tego co udało mi się dowiedzieć przeglądając forum i porównując z moim rowerem to bezwzględnie będę musiał wymienić: przerzutki przód/tył, korbę z suportem, kasetę i klamki. 

Miałbym do Was prośbę o pomoc w doborze odpowiednich modeli poszczególnych komponentów i/lub ewentualną korektę jeżeli o czymś zapomniałem. 

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

 

 

Napisano

Korby nie musisz zmieniać, chociaż bezwzględnie warto. A masz też do wymiany bębenek i niekoniecznie jest to możliwe, może skończyć się wymianą piasty/koła.

Napisano

Piękne dzięki. Właśnie wymiany bębenka/piasty (koła) się obawiałem. Może więc lepiej zastanowić się nad Ultegrą 6700?

Napisano

Odwołuję poprzednie, bo kaseta Campy i tak nie będzie kompatybilna z SH.

Ostatecznie mam na oku taką konfigurację:

- przerzutka tył: SH 105 RD-R7000 GS (długi wózek)
- korba: SH 105 FC-R7000 50/34T
- suport: SH SM-BBR60
- przerzutka przód: SH 105 FD-R7000 na obejmę 34,9mm
- klamki: SH 105 ST-R7000

Oczywiście zakładając, że da się wymienić bębenek, bo w innym przypadku dojdzie jeszcze koło.

Zaczynam się powoli zastanawiać czy warto się w to bawić, bo niedługo koszty przekroczą cenę nowego roweru. 

 

  • Mod Team
Napisano
W dniu 14.08.2020 o 08:35, Szosowy_ napisał:

Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000

Można wiedzieć po co? Ciekawi mnie to choćby ze względu na koszty.

 

Napisano

I jeszcze gdzieś mi umknęła kaseta: SH 105 CS-R7000 11-32

 

Teraz, durnykot napisał:

Można wiedzieć po co? Ciekawi mnie to choćby ze względu na koszty.

 

Względy sentymentalne. Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens. Obecnie przerzutka przód i tył nadają się do wymiany.

  • Mod Team
Napisano
6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Względy sentymentalne.

Sentyment do Shimano?? Coś takiego istnieje? :)

6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens.

Zależy. 

Ekonomicznie nie bardzo ( jak wiele innych rowerowych apgrejdów).  Jeśli jednak specyfika i filozofia działania Campy ci kompletnie nie leży ,to jakiś sens jest.

Mi nie pasuje zmiana biegów i kształt klamkomanetek shimano co było głównym powodem przejścia na SRAM. W tym przypadku aspekt ekonomiczny zszedł na dalszy plan.

Mając Campę ( abstrahując od kosztów oczywiście ) nie myślałbym o przejściu na Shimano . Tym bardziej ,że poza jednym dodatkowym biegiem raczej nie odczujesz potężnej zmiany w pracy poza inną filozofią działania.

Napisano

Pisząc "wzgledy sentymentalne" mialem na myśli że to w pewnym sensie spadek i nie chciał bym go sprzedawać. Co do przwiązania to całe rowerowe życie spędziłem na Sh stąd pomysł na zmianę na 105 a dodatkowo Campa przerasta mnie finansowo. Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105 (opinia subiektywna).

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Napisano

Bardzo rzadko to akurat przerzutki same w sobie stanowią problem...

Absolutnie nie ma sensu finansowego taki lifting na shimano...

Pomieszane xenony, veloce i centaury (to jak mi się zdaje są przy 10s różne lata produkcji) do tego korba fsa na kwadrat, hamulce tektro na raz do kupy w jednym rowerze (generalnie ta campa w cyclocrosie...)  to oznacza chyba jakiegoś niemłodego składaka pełną gębą, ale to nie jest tak że to kiepski rower i nie może działać dobrze. Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

10 minut temu, Szosowy_ napisał:

Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105

a to chyba jesteś w skrajnej mniejszości. 

ps. ja nie jestem campowy - tylko "liznąłem"

Napisano
39 minut temu, abdesign napisał:

Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

1. Regulacja zrobiona przeze mnie i sprawdzona w serwisie.

2. Hak i wózek proste.

3. Kaseta i łańcuch sprawdzone w super stanie (po ok. 300km).

4. Koronki korby do wymiany ale to nie podstawowa przyczyna "złej pracy".

5. Koła, łożyska sprawdzone, wycentrowane, rozebrane i nasmarowane - bez zarzutu.

Zgodnie z sugestią zacznę od korby i suportu, bo to na pewno jest do roboty a dalej sukcesywnie drogą eliminacji będę szukał przyczyny. Obawiam się tylko że tym sposobem mogę i tak dojść do grubszej inwestycji.

Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc i naprowadzenie.

Napisano
2 godziny temu, Szosowy_ napisał:

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Jak rama pasuje, to dlaczego nie. Zawsze to taniej niz nowy rower na 105, 7000 :). Campa to już coraz bardziej egzotyk niż sensowna alternatywa dla Shimano.

Napisano

Co by nie pisac, to R7000 dziala swietnie, chyba identyko jak ultegra R8000 - mialem przez pereset km R7000 (na hydraulice, wiec co do hamowania na lince sie nie wypowiadam, na tarczach dzialalo b.dobrze) i nie ma sie czego czepic poza trymowaniem (ktore to w 6800 cy 5800 dziala lepiej i zawsze dobrze), wszystko w R7000 wyglada jak w R8000, te same kształty, te same rozwiazania, tylko materialy inne, a sprężyna w RD chyba nawet mocniejsza niz u ultegry :>  jedyne co bym kupil z poza R7000 to przednia przerzutka 5800 :P lub ew 6800 i powinno byc perfekt.

Gdyby wyszlo ze nie wejdzie Ci na ten beben kaseta 11s shimano i trzeba kupic nowe kolo/piaste to zabawa od czapy, juz lepiej uskladac na nowy rower.... 

 

Ja powiem tak, Camy nigdy ie mialem, ale Shimano szosowe 11s dziala tak dobrze, ze nie musze kombinowac i sprawdzać Campy czy Srama :P jedyne inne rozwiazanie ktore ma sens to elektryka :P 

Bo jakos nie wierze ze mechaniki od kogokolwiek moga dzialac lepiej ... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...