mlcu Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Witam, jak w temacie mam dylemat pomiędzy tymi dwoma rowerami - będzie to mój pierwszy rower typu - gravel, dotychczas jeździłem głównie na MTB. Szukam czegoś na dłuższe dystanse 100-120 km po mieście z możliwością wskoczenia na jakaś drogę leśną... Wybór jak na razie padł na rowery z linku poniżej, proszę o podpowiedź czy warto https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-sport-carbon/p/175286?color=290945-175286&searchText=96220-6044 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-sl/checkpoint-sl-6/p/32559/?colorCode=bluedark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Trek i Spec w nowym katalogu kompletnie odpłynęli z cenami. Jeszcze miesiąc temu ten Diverge którego linkujesz był prawie tysiąc tańszy, widocznie dystrybutor skorygował... a zeszłoroczny Diverge kosztował nieco ponad 12 tysięcy. Fajne rowery, ale nie wiem czy te zabawki są tyle warte. Fakt, rowery podrożały przez sytuację na świecie, ale poczekałbym na to, co na przyszły sezon zaproponuje konkurencja. Sam zerkam na nowego Gianta Revolt. Modele 2021 jeszcze nie mają polskich cen, ale na stronie USA można obejrzeć specyfikację https://www.giant-bicycles.com/us/bikes-revolt-advanced-2021. Na pewno będzie taniej niż u Treka. Natomiast jeśli większość czasu będziesz spędzał na asfalcie, to popatrz też na rowery szosowe, w które da się zmieścić szersze opony. Trek Domane, Merida Scultura Endurance, te klimaty https://www.merida-bikes.com/pl-pl/p/product-news-bikes/nowa-scultura-endurance-423.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlcu Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) Dzięki za podpowiedź może faktycznie poczekam na jesień i uda coś się kupić w promo. Z szosą nie wjadę do lasu, nawet jak zmienię opony. Tutaj masz fajny system zamontowany Future Shock który może fajnie tłumić nierówności... https://www.youtube.com/watch?v=nXk-Jtsxn48 Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez mlcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) Cube (a może dystrybutor skiteam?) też podniósł ceny, np. Cube Nuroad Race FE z 7200 na 8200. Czas poczekać na ceny polskich marek. Czemu nie wjedziesz "szosą na grubszych oponach" do lasu? To jest główna różnica między gravelami (+ otwory montażowe pod bagażniki itd. i nieco może mocniejsza rama) i szosami endurance, z tym że szosy endurance ostatnio też często dają możliwość wsadzenia coraz szerszych opon. Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 9 godzin temu, mlcu napisał: Wybór jak na razie padł na rowery z linku poniżej, proszę o podpowiedź czy warto Jeśli będzie możliwość to na pewno warto się przymierzyć do obydwu rowerów. Szczególnie zalecam przejażdżkę Specem, właśnie ze względu na wyróżniający go FS i sprawdzenie jego działania w praktyce. Może się okazać, że tak Ci się spodoba, że wybór rozwiąże się sam. Ewentualnie uznasz, że jednak nie jest to decydujący element. Tak czy owak wyrobisz sobie własne zdanie. Ja po 2 latach użytkowania roweru z FS stwierdzam, że jestem zadowolony. Jazda jest zauważalnie bardziej komfortowa, a nadal masz precyzyjnie i bezpośrednio prowadzący się rower ze sztywnym widelcem. FS nie sprawił mi również do tej pory żadnych problemów. W sensie nic nie stuka, nic nie puka i nie trzeszczy. Diverge z filmiku to model wyposażony w FS 2.0, a więc z tłumieniem hydraulicznym. Diverge, nad którym się zastanawiasz, ma podstawową wersję FS z samą sprężyną progresywną. IsoSpeed w tym Treku to podstawowa wersja, bez regulacji. Działa, ale podobny komfort możesz w sumie osiągnąć dobrą karbonową sztycą, jeśli jest odpowiednio wysunięta + dobra rama. Obydwa rowery są drogie, ale jak je sobie porównuję to naprawdę nie wiem skąd taka różnica w cenie. 17 000 za tego Treka to jakiś absurd. Tyle to katalogowo kosztuje GT Grade Carbon Pro Rower wyposażony w znacznie ciekawszą ramę, która super pracuje (górne widełki nie mają połączenia z rurą podsiodłową) i napędzany elektryczną Ultegrą ze sprzęgłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.