Gość Napisano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 Jakis czas temu kupiłem i zamontowałem widelec amortyzowany SR SUNTOUR NCX D-RL Air. Widelec działa OK, jednak były problemy z zacinajacą się zdalną blokadą. Zauważyłem, że istnieją 2 systemy: obrotowy (stosowany w droższych widelcach) i "posuwisty" stosowany w tańszych (także sprężynowych). Ja mam ten tańszy. Działa to tak, że w pokrywie prawej goleni znajduje się metalowy klin, który nasuwa się na metalowy pręt kartridża blokady skoku. Naciskanie tego pręta powoduje zablokowanie skoku widelca. Koniec tego pręta jest zaokrąglony. Jednak okazało się, ze powierzchnia półkuli nie jest idealnie gładka, co powodowało zacięcia. Na zdjęciu poniżej jest widoczny ślad szorowania na powierzchni klina. Tak więc wygładziłem ją pilnikiem i papierem ściernym. Potem napsikałem smaru silikonowego w aerozolu firmy K2 i zmontowałem. Działało to dobrze do czasu, gdy jechałem jakiś czas w ulewie. po kilku dniach okazało się, ze blokada nie działa. pomogło napsikanie smaru w aerozolu. jednak tym razem dałem też obficie smaru stałego na mechanizm aby zapobiegał wnikaniu wody. Teraz mechanizm blokady działa lekko i wykonuje swoje zadanie Sam zespół blokady jest do kupienia za ok. 105 zł w Polsce. Natomiast sprężynka może być zastapiona zwykłą od długopisu Zespół blokady amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.