jarswi Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam. Krótko opiszę swoje potrzeby - Z racji wieku i choroby (miażdżyca) szukam wygodnego, środka lokomocji - mam problemy z podejściem pod większą górkę a jako, że wycieczki robię z żoną to potrzebuję uniwersalne 2 rowery mieszczące się po złożeniu na tylne siedzenia w dużym sedanie. Rowery użytkowane będą okazjonalnie na wycieczki po trasach rowerowych w miejscowościach turystycznych - dojazd do punktów widokowych, zwiedzanie itp. Ogólnie moja wiedza na temat składaka skończyła się przy jakimś tam (pożyczonym) wigry 40 lat temu gdzie wygoda i przyjemność z jazdy byłą zerowa. Moja waga 90 kg pewnie mocno zaniży zasięg szczególnie w rejonie Pienin (wakacje zaplanowane w okolicach Szczawnicy na początku września) ale trasy do 30 km w takim terenie mam nadzieję że są osiągalne na najmocniejszym wspomaganiu. Ma ktoś z Was doświadczenie w tego typu rowerach? Poziom moich wymagań pewnie spełnił by EcoBike Tourism ale nie ma go w wypożyczalniach aby sprawdzić dokładnie a w necie tylko sponsorowane lub od producenta wiadomości. Poziom cenowy to około 10k za dwa rowery. Początkowo myślałem o założeniu haka holowniczego i mocowania na nim dużych rowerów ale auto jeszcze na gwarancji i sam sposób przystosowania do przewozu rowerów wyniósł by mnie przeszło 4k. Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc w wyborze. Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez jarswi literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Niestety nie mam dobrych wiadomości . Rower z Decathlonu polecany przez kolegę może i fajny jest ale nadaje się do dojazdów i rekreacji miejskiej/podmiejskiej . Nie na wycieczki . Bardzo mała pojemność baterii i bardzo mały mały moment obrotowy . Taki zestaw nie za bardzo nadaje się na górskie drogi i oczywiście myślę tylko o drogach asfaltowych . W ogóle silniki w tylnej paście nie najlepiej rodzą sobie w górach . Składak z Ecobike nie różni się od powyższego technologicznie . Proszę przeczytać jakie zasięgi podaje producent . Nie jeździłem nigdy na takim rowerze więc na 100% nie powiem że się nie nada ale biorąc pod uwagę moje doświadczenia z innymi e bikami i dane techniczne odradzam . Niestety jedyne co z czystym sumieniem mógłbym poradzić to rower z silnikiem centralnym i baterią min 400 Wh ( 11Ah ) . Być może takie coś dało by radę https://www.decathlon.pl/rower-original-920-e-id_8586865.html Bateria ma już dobrą pojemność ale silnik nadal w piaście i moment obrotowy mały . A tak wyglądają budżetowe rowery z silnikiem centralnym https://www.decathlon.pl/rower-miejski-el-elops-940-e-id_8379382.html https://www.decathlon.pl/rower-miejski-el-elops-940-e-id_8379378.html https://www.unibike.pl/swift.html Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarswi Napisano 8 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Kolego Wagiant dzięki za uwagi. Niestety żaden z podlinkowanych przez Ciebie rowerów nie spełnia podstawowego warunku - składak do włożenia 2 szt na tylnych siedzeniach. Nadal czekam na opinie użytkowników takich rowerów. Może są modele gdzie można dokupić większą baterię ?. Co do napędu w tylnej osi to sądzę że przy małych 20" kołach inne są przyłożenia siły więc nie można porównywać do normalnych dużych kół - może ktoś taki używał lub ma potwierdzone opinie jak to się sprawuje w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 Widać marketing robi swoje, a fizyka leży. Skuter 50cc ma koła 12 cali(średnica opony 50 cm, obwód~ 1.5m) i przekładnie cvt bezstopniową, więc może mieć ~ maksymalny moment obrotowy przy prędkości np. 10 kmh, 3 m/s, więc tylne koło robi 2 rps=120 rpm. Silnik ma 3Nm przy 5000 rpm, więc moment na kole to ~ 5000/120*3Nm= 125Nm. Siła napędowa = 125 Nm/0.25m=500N. Skuter+kierowca=200kg, skuter ma przyspieszenie ~~2.5m/s^2 TYP SILNIKA | 139FMB | pojemność (cm3) | 49,5 | moc maksymalna (kW / KM) | 2,1 / 2,9 | obroty mocy maksymalnej (obr/min) | 7500 | maksymalny moment obrotowy (Nm) | 2,7 | obroty max. momentu (obr/min) | 5000 kierowca=200kg, skut Składak z deca ma koło 20 cali, obwód ~1.5 metra promień rzeczywisty~ 24 cm( akurat mają koła skuter i składak o tej samej rzeczywistej średnicy, przypadek- nie sądzę) Widać, że składak ma na kole moment 5 razy mniejszy, siła napędowa= 26Nm/0.25=100N. Rower +kierowca=100kg, przyspieszenie 1m/s^2, 2.5 raza wolniej niż skuter 50 cc Rowerzysta pedałujący z mocą 200W- utrzymanie takiej mocy przez 1 h nie jest trudne dla regularnie jeżdżących, ale jest to wysiłek. Przy 3m/s siła napędowa to 66N, więc przy 100 kg daje to przyspieszenie 0.7m/s^2 Haczyk- założyliśmy, że silnik składaka ma maksymalny moment przy 10 km/h-, oraz że jego wartość może być znacznie niższa od podawanych 26Nm, Decathlon podaje pewnie dane prodcenta, co to mierzył w swoim "laboratorium", a silnik pracuje wydajniej przy wysokich obrotach- dlatego męczy się podczas podjazdów. Obawiam się, że w tej cenie i jako składak nic lepszego niż ten z Deca nie znajdziesz- może coś z chin, ale teraz to by szło pewnie z pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blueforce Napisano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Tak, silnik używane z ebike mają najwyższy moment podczas 0 rpm. Problemem jest niska wydajność podczas operowanie w zakresie wysoki moment obrotowy i niska prędkość:( zielona linia , bardziej w prawo to większy moment) @ MaxCava podaj jakiś składak elektryczny w tych widełkach cenowych, i powiedz czemu ten z deca jest najgorszy z tych które znajdziesz. Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez Blueforce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 Czy ten sedan nie ma możliwości montażu belek na dachu ? Można by wtedy było przewozić "normalne" rowery bez zabawy w montaż haku i ingerencję w konstrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 4 godziny temu, KSikorski napisał: Czy ten sedan nie ma możliwości montażu belek na dachu ? Ładowanie na dach dwóch elektryków nie dla kazdego jest wygodne i bezproblemowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarswi Napisano 9 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Odnośnie bagażnika dachowego to Avensis jest trochę za wysoki abym sam bawił się w mocowanie - normalne rowery w lagunie miałem problem założyć a była niższa. Obecnie rozważam Samebike lo26. (Proszę bez uwag odnośnie silnika) Na znanym portalu polskim jest około 300 pln droższy od portali chińskich z wysyłką z magazynu w Czechach (w polskim magazynie niestety dopiero dostawa początek września) Decyzja zapadnie jutro - za koła 26", dobre opinie w necie, cena od 3200 do 3700 (2800 przy przedsprzedaży na wrzesień) przeciw - nie całkiem legalny silnik (350 i co dziwne w promocji 500 tańsza ale ładniejsze koła ma 350) ale na 100% nie będę nic odblokowywać i prędkość mi wystarczy - ważne aby pomagał na podjazdach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 9 Sierpnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 Przecież ten rower osprzętowo to jest straszna padaka. Już za sam wygląd bym tego nie kupił. W dodatku te trójramienne, niecentrowalne koła. Z drugiej strony to twoje pieniądze... Waga 30 kg... Sądzę, że łatwiej będzie podjeżdżać na klasycznym rowerze ważącym 12-13 kg niż tym ze wspomaganiem i wagą 30 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarswi Napisano 9 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 bogus zgadzam się z tobą. że osprzęt niska półka - ale do moich zastosowań nada się - jeździłem na gorzej wyposażonych rowerach. Wygląd rzecz względna, koła - szprychy masz z silnikiem 500 a trójramienne z silnikiem 350. Waga 30 kg to z 500 mniejszy 28 ale fakt - cięższy od podobnych składaków o około 4 kg. Na forum włoskim 11 stron od zeszłego roku chwalą - oczywiście CCC. Klasyczny rower z moim stanem zdrowia odpada. Porównaj do innych składaków elektrycznych dostępnych w cenie do 4 k i pokaż propozycje. Albo nawet do 5 k ale uzasadnij dlaczego warto dopłacić (w moim przypadku 3k za 2 szt) Alternatywa to wypożyczalnia - za 2 tygodnie nienegocjowalne 4200 za 2 rowery elektryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarswi Napisano 9 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 Może jeszcze pomoże ktoś w wyborze - 350 czy 500 lepsza do wspomagania na podjazdach Specyfikacja: 350 Kolor: czarny/biały (opcjonalnie) Materiał: ze stopu aluminium Maksymalna prędkość: 30 km/h (18 mil/h) Czysty zasięg elektryczny: 35-40km Zakres wspomagania zasilania: 45-60km Max. Obciążenie: 150kg / 330lb Opona: 26 ''* 1.95'' Silnik: bezszczotkowy silnik z przekładnią 48V 350W Miernik: środkowy miernik LCD z USB Obręcz: stop magnezu (trzy linie) Bateria: bateria litowa 48V 10AH Czas ładowania: około 4 godzin Maksymalny gradient: 25 ° Napięcie znamionowe: 48V Ochrona napięcia niskiego: 40 ± 0.5V Zabezpieczenie nadprądowe: 12 ± 1A Zabezpieczenie przed nadmierną temperaturą: 75 ℃ / 167 ° f Podstawa koła: 1160mm Hamulec: przedni/tylny hamulec tarczowy Wsparcie: moc człowieka/elektryczny Całkowity wymiar: 177*82*104cm / 69.6*32.2*40, 9in Wymiar złożony: 103*37*104cm / 40.5*14.5*40.9 cala Waga: 25.5kg / 56.2lb Specyfikacja: 500 Materiał: ze stopu aluminium Maksymalna prędkość: 35km/h Czysty zasięg elektryczny: 25-35km / 15.5-21.7 mil Zakres trybu motoroweru: 40-80km / 24.8-49.7 mil Max. Obciążenie: 150kg / 330lb Opona: 26 ''* 1.95'' Silnik: bezszczotkowy silnik z przekładnią 48V 500W Przerzutka: 21 prędkości Miernik: środkowy miernik LCD z USB Bateria: bateria litowa 48V 10AH Czas ładowania: około 4 godzin Maksymalny gradient: 25 ° Napięcie znamionowe: 48V Ochrona napięcia niskiego: 40 ± 0.5V Zabezpieczenie nadprądowe: 12 ± 1A Zabezpieczenie przed nadmierną temperaturą: 75 ℃ / 167 ° f Tryb: tryb czystej energii elektrycznej/PAS / Man power riding/pchanie Całkowity wymiar: 177*82*104cm / 69.6*32.2*40, 9in Wymiar złożony: 103*37*104cm / 40.5*14.5*40.9 cala Waga: 30kg / 66.1lb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2020 6 godzin temu, jarswi napisał: Samebike lo26 Chinczyk, którego jak padnie elektronika to pewnie nikt Ci nie będzie chciał serwisować. To moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarswi Napisano 10 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2020 Witam Dzięki MaxCava za sugestię - odpuszczam i szukam albo coś innego albo daję komuś zarobić przy przeróbce na elektryka dobrego (wygodnego) składaka na elektryka z myślą o następnym sezonie(co prawda z żalem bo szkoda mi urlopu wrześniowego - do tej pory najczęściej wczasy objazdowe mnie rajcowały - lubiłem pochodzić po górkach w różnych krajach ale zdrowie i zaostrzenia odnośnie zagranicznych wojaży wymusza inne rozwiązania) Pod spodem info jakie dałem na innym forum - może trochę pomoże Wam w doradzeniu. Dziękuję wszystkim za sugestie. Sedan w avensis ma miejsce na tylnej kanapie - długość 140cm, wysokość od siedziska do podsufitówki 100cm szerokość do oparć tylnych 70cm więc 2 szt akurat tych składaków wchodzi. Bagażnik ma przeszło 500 litrów ale wolę w nim trzymać torby. Zresztą nie potrzeba przy takim przewożeniu rowerów składać oparć siedzeń. Haka holowniczego nie założę chociażby z powodu utraty wartości auta przy odsprzedaży a ponadto przeszło 4k by mnie to kosztowało. Ponadto wygodniej jest trzymać na wakacjach objazdowych rowery w aucie i nie myśleć o złodziejach (np dwa lata temu z parkingu do kwatery miałem z 90 stopni - walizki mi się nie chciało wnosić a co dopiero codziennie rowery) Przemawia do mnie argument, że na 20" kołach łatwiej będzie silniczkowi. Odnośnie składaków 24" to nie ukrywam, że nie znalazłem nic w necie. Do tej pory sporadycznie jeździłem na 28' z 3 biegami - dla mnie wystarczało. Szosowy rower to jakieś 40 lat temu po raz ostatni pod nogami miałem. Nie ciągnie mnie już szybkość raczej wygoda ważniejsza. Na chwilę obecną to pewnie przeboleję brak własnych rowerów na wyjazd wrześniowy - chyba, że polecicie jakieś gotowce do zrealizowania kupna przed 29 sierpniem. Budżet 10k za 2 szt Jeżeli nie to proszę o sugestie odnośnie co w miarę wygodnego ze składaków nadaje się na przeróbkę. Mój wzrost 178 waga 90kg, żona 168 waga:) nie wiem ale coś koło 55. W jej przypadku nie potrzeba aż takich wspomagań ale głupio by było abym ja jechał na lajcie i patrzył jak się Ona poci. Odnośnie podjazdów to nie jest tak, że rower ma służyć jako wózek inwalidzki - ma być formą asekuracji w przypadku przeciążenia nogi - chodząc po górkach jeżeli przemęczę nogę to blokada i muszę odpocząć (zresztą potem po przemęczeniu nogi to mam 2-3 dni problemy) Forma rehabilitacji to jak najwięcej ruchu bez przeciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.