kaweff Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Hej ! Jakis czas temu otworzylem watek na forum szosowowym gdzie rozwazalem pomysl przerobki mojego crossa (Unibike Viper 2015) na rower ktorym mozna by posmigac po asfalcie. Zaczalem sie jednak troche sklaniac ku zakupie nowej/uzywanej szosy, a obecny rower troche bardziej dostosowac do jazdy w terenie. Ogolnie od czasu do czsau jezdze na jakies single, i to by bylo glowne jego zastosowanie. Jak to widzicie ? Wstawienie szerszych opon (na ile pozwoli szerokosc amora) i wymiana samego amora (teraz jest Suntour NVX) na cos co dziala mogla by na poczatek wystarczyc ?
chudzinki Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Teraz, kaweff napisał: troche bardziej dostosowac do jazdy w terenie Trochę tak, bo na tył max. 2.0 (ja mam Race King). A Raidona mam od @ACTIVIA. Z przodu mam Smart Sam 2.1 i jeszcze błotnik mieści.
Blueforce Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Same szersze opony 2.0, 2.2 z przodu może wejdzie dostosowane do terenu zrobią najwięcej, na trekkingu można mniej więcej to samo jeździć co na tanim hardtailu xc, 3 cm różnicy skoku amora to nic, chyba że zmienisz na model, co naprawdę działa, nie xct i inne budżetowe uginacze.
kaweff Napisano 3 Sierpnia 2020 Autor Napisano 3 Sierpnia 2020 Chwila, ale teraz jezdze na obreczach 28, ktore mi notabene popekaly, wiec i tak mnie czeka nowy zakup. Czy skoro chce sprobowac zrobic z tego jakies MTB to powinienem zamienic obecze na 27,5 ?
chudzinki Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Nie zrobisz z tego MTB z powodu ramy - z tyłu bardzo mało miejsca na oponę. Jak już to obręcze tak jak masz 28 cali i opony tak jak pisałem.
some1 Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Jeśli chcesz zaszaleć to możesz faktycznie pomyśleć o zmianie obręczy na 27,5", wtedy wejdzie jeszcze większa opona. Ale o ile szersza to nie wiem. Ostatnio takie rzeczy robią niektórzy producenci rowerów gravelowych.
felt100 Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Przerabiałem coś takiego u siebie. Kupiłem drugi komplet kół, złożyłem Smart Samy 1,6 bo większe nie weszły, po czym .... sprzedałem koła i kupiłem drugi rower, bardziej mtb. Geometrii ramy nie zmienisz, do tego dochodzi szersza kierownica, inne przełożenia. Moim zdaniem szkoda zachodu. Lepiej sprzedać crossa i kupić jakiegoś mtb.
Chociemir Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 31 minut temu, some1 napisał: Jeśli chcesz zaszaleć to możesz faktycznie pomyśleć o zmianie obręczy na 27,5", wtedy wejdzie jeszcze większa opona. Da radę coś takiego zrobić w rowerze z hamulcami obręczowymi (bo zdaje się takie są w tym modelu)?
chudzinki Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Teraz, felt100 napisał: do tego dochodzi szersza kierownica, inne przełożenia. To jest najmniejszy problem tym bardziej, że oryginalne kierownice i tak są dla brysiów . A wymiana korby i kasety to pryszcz. Ja mam u siebie 44-32-22 + 12-36. Największy problem to brak miejsca w ramie. Teraz, felt100 napisał: Lepiej sprzedać crossa i kupić jakiegoś mtb. Też bym się skłaniał ku temu o ile fundusze pozwalają.
some1 Napisano 3 Sierpnia 2020 Napisano 3 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Chociemir napisał: Da radę coś takiego zrobić w rowerze z hamulcami obręczowymi (bo zdaje się takie są w tym modelu)? Aaa, jeśli to jeszcze rocznik na hamulcach obręczowych, to raczej nie. Do tego dochodzi problem, że to hamulce a nie rama mogą być elementem ograniczającym rozmiar opony.
kaweff Napisano 4 Sierpnia 2020 Autor Napisano 4 Sierpnia 2020 Chyba faktycznie idę w 28x1,75 i zostaje przy crossowych zastosowaniach. Swoją drogą, jakieś koło na tył możecie polecic, bo i tak mam do wymiany (Vbrake, kaseta)? Jest tego trochę na allegro w cenie do 150 pln...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.