Skocz do zawartości

[Szosa] Nowa szosa typu endurance do 6000 złotych pod dalszą rozbudowę


haras1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Tak jak w temacie szukam wygodnej szosy typu endurance na ramie karbonowej pod dalszą rozbudową tzn na lata. Trasy max do 100 km,  wybierał będę mało ruchliwe drogi "niestety" z asfaltem o często słabej jakości. Po kilkunastu godzinach spędzonych na forum mam w głowie dwa modele - trek domane i specialized roubaix. Tutaj jeden z tych modeli 

https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DOMANE-4.0-DISC-2016/2976

 

Mój wzrost to 169 cm, przekrok 78 cm. Wg treka jestem na pograniczu rozmiaru 52/54. 

 

Chyba że doradzacie jakąś używkę, ale boję się, że trafię na uszkodzoną ramę i później będę żałował. Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy co rozumiesz jako dalszą rozbudowę...moim skromnym zdaniem lepiej poczekać/dołożyć od razu do 105. Tylko, że jeśli hamulce tarczowe są dla ciebie must have to nie będzie to 1000zł dopłaty. Wtedy praktycznie upgrade w postaci wymiany kół na lżejsze alu lub karobony da nowego ducha w rower. W przypadku tego treka dostajesz dość komfortową bazę w postaci ramy (bardzo dobrej ramy) i nic więcej....zmiana na 105 czy ultegrę plus koła i robi się mocna kwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, haras1992 napisał:

Wg treka jestem na pograniczu rozmiaru 52/54. 

A wg każdego kto ma pojęcie o jeździe szosą absolutny max to 52. 

Roubaix czy domane to ogólnie dobry trop (choć chyba wolałbym emonde) choć ten z linku bym odpuścił. Kilkuletni leżak na słabym osprzecie, jakąś wartość przedstawia tam tylko rama (ale ma 5 lat). 

Pomyśl nad emondą, przy twojej wadze (wnoszę że przy tym wzroście niewielkiej) te +- 2kg będzie robiło różnicę

IMO mając 6k to albo używka albo dozbieranie do ok 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za Waszą opinię. Czyli już wiem że skupiać się konkretnie na rozmiarze 52. Moja waga 70 kg.

Myślałem o emondzie ale czy odczuwalnie komfort będzie w niej dużo mniejszy niż w domane? W mojej okolicy jeżdżąc przez wioski naprawdę ciężko jest o dobry asfalt i w tym jest główny problem. 

Są fajne asfalty, ale co z tego jak co minutę wyprzedza tir. Ostatnio o tylu wypadkach słyszałem i stwierdzam że wolę boczne drogi z gorszą nawierzchnią.

Może faktycznie dozbierać trochę i kupić coś na jesień z wyprzedaży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego. 

https://www.scott.pl/produkt/1049/6666/Rower-Addict-20-Disc-Dark-Blue/

Powyżej budżetu, ale tak jak zauważyli przedmówcy, warto chyba dozbierać do czegoś lepszego. A tu jest już 105ka, hamulce tarczowe i opony 30, co da więcej komfortu na słabych drogach. Waga też dość przyzwoita. Pytanie tylko jak z dostępnością. 

Co do Emondy, to dotychczasowy model nie był szczególnie komfortowy. Na słabych drogach jazda była męcząca. Nowa Emonda nie jest raczej lepsza pod tym względem, a do tego model na 105 kosztuje katalogowo prawie 12 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z tematu: Czy ktoś porównywał, jak wypada rozmiarówka Trek vs Spec vs Decathlon? Też się rozgladam, tabele i zalecenia producentów są niekiedy dość.. dziwne. Ja mam 174cm, 82-83 przekrok. Jeżdżę na Specu 54 i jest fajnie (zasadniczo super). Jaki rozmiar Treka czy Van Rysel odpowiada 54 u speca? Dla autora o te kilka cm to będzie pewnie o 1 niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2020 o 00:15, thened napisał:

Jaki rozmiar Treka czy Van Rysel odpowiada 54 u speca?

Ja przy 178 / 83 przekrok mam rozmiar 56 w Treku. Dokładnie w Emondzie SL5 2021

W dniu 6.08.2020 o 15:48, haras1992 napisał:

9 kg w rozmiarze 49 ? Średnio trochę jak na karbonową ramę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samym rozmiarze te rowery byłyby bardzo podobne, tyle, że Emonda jest kosmicznie droga o ile nie wyrwie się jakiegoś mega rabatu.

Z tego co widzę Trek z roku na rok robi oszczędności na komponentach, przez co waga idzie w górę, a ceny i tak nie udaje się utrzymać. Do niedawna miałem Emondę SL5 z 2017 roku na hamulcach obręczowych. Miała jeszcze karbonową sztycę, lżejsze koła i ważyła wyraźnie poniżej 8 kg w rozmiarze 56. Model 2020 ważył już coś koło 8,6 kg o ile dobrze pamiętam, na tarczach 8,99 kg, a tegoroczny model 9,15. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu sprzedałem taką szosę https://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-szosowy-columbus-aspin-shimano-105-r52-i7982155236.html Trochę się zraziłem , bo źle mi się jeździło. Ona chyba była bardziej race, dopiero gdy poczytałem dowiedziałem się o szosach endurance i  stwierdziłem że domane lub roubaix będą nadawały się dla mnie idealnie. Aktualnie mam jeszcze http://www.bikeroar.com/products/merida/o-nine-pro-xt-edition-2013/14-5-white-ud-carbon-blue  ,włożyłem tu koła bardziej na asfalt 26x1.5 o gładkiej powierzchni.

Także ciśnienia aż takiego nie mam, że już muszę coś kupić.

Tu mam dwie propozycje trochę ponad budżet ale z czasem dozbieram :)

 

cannondale synapse za 9400 zł pewnie za 9000 zł dałoby radę

https://www.olx.pl/oferta/rower-cannondale-synapse-disc-105-rozmiar-51-CID767-IDETgNn.html#a9c3d7ada9 

 

ten mniej mi się podoba fuji gran fondo 1.5 w rozmiarze 52, za 7800 zł bo już pytałem 

https://skleprower.pl/fuji-gran-fondo-15-disc-2019-nowa-shimano-105-r7000-p-232.html

 

I oba mógłbym przymierzyć bo Kudowa Zdrój oraz Dzierżoniów blisko Legnicy. Znając mnie to tak będę czekał na większe obniżki aż mi oba wykupią :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości czy jest to dobra oferta czy nic specjalnego?

https://m.olx.pl/oferta/focus-paralane-disc-ultegra-di2-disc-nowy-endurance-gravel-carbon-CID767-IDFctIc.html?reason=

Katalogowo chyba 17 000 zł. 

Za dużo ofert przeglądam i pułap cenowy poszedł chyba za daleko :D Tak myślę to do mojej jazdy po co mi ultegra di2..  dobrze, że za marzenia nie karają. pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, arek_wro napisał:

W tym samym rozmiarze te rowery byłyby bardzo podobne, tyle, że Emonda jest kosmicznie droga o ile nie wyrwie się jakiegoś mega rabatu.

Z tego co widzę Trek z roku na rok robi oszczędności na komponentach, przez co waga idzie w górę, a ceny i tak nie udaje się utrzymać. Do niedawna miałem Emondę SL5 z 2017 roku na hamulcach obręczowych. Miała jeszcze karbonową sztycę, lżejsze koła i ważyła wyraźnie poniżej 8 kg w rozmiarze 56. Model 2020 ważył już coś koło 8,6 kg o ile dobrze pamiętam, na tarczach 8,99 kg, a tegoroczny model 9,15. 

Skoro 49 w Fuji waży tyle co Emonda w 56 to jak mają miec podobne wagi.... 
Co do sztycy to się zgadzam, alu w tej cenie to kpina. Nowa Emonda bardziej poszła w strone rowerów Aero, stąd pewnie wyższa masa całej ramy. Koła seryjne ważą 1700g, dla jednych to dużo ale tragedii nie ma. W tej klasie rowerów i tak koła się zmienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, haras1992 napisał:

Tak z czystej ciekawości czy jest to dobra oferta czy nic specjalnego?

https://m.olx.pl/oferta/focus-paralane-disc-ultegra-di2-disc-nowy-endurance-gravel-carbon-CID767-IDFctIc.html?reason=

Katalogowo chyba 17 000 zł. 

Za dużo ofert przeglądam i pułap cenowy poszedł chyba za daleko :D Tak myślę to do mojej jazdy po co mi ultegra di2..  dobrze, że za marzenia nie karają. pozdrawiam 

Oferta jest BARDZO atrakcyjna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, arek_wro napisał:

Bo sobie zaokrągliłeś wagę Fuji 49 w górę, a Emondy 56 w dół, to ci wyszło że ważą tyle samo.

8, 98 kg Fuji w rozmiarze 49 / 9,15 kg  Emonda SL5 w rozmairze 56. Jak dalej nie widzisz różnicy to nie mamy o czym dyskutować, bo widzę że nie masz już argumentów kolego ;)  

Więc patrząc na zupełnie inną i mniejszą ramę nie ma co porównywać ich wagi: https://99spokes.com/compare?bikes=trek-emonda-sl-5-2021;*z.56cm|w.700,fuji-gran-fondo-2.3-2018;*z.49cm|w.700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lor3ddr8d napisał:

8, 98 kg Fuji w rozmiarze 49 / 9,15 kg  Emonda SL5 w rozmairze 56. Jak dalej nie widzisz różnicy to nie mamy o czym dyskutować, bo widzę że nie masz już argumentów kolego ;)  

Różnicę widzę, bo sam zwróciłem na nią uwagę, tylko myślę, że przeceniasz to o ile przytyje rower na większej ramie. W tych samych rozmiarach waga będzie bardzo zbliżona. Pomijając wszelkie inne różnice, wagowo Emonda nie wychodzi lepiej od Fuji.

 

Ten Focus w tej cenie wygląda faktycznie atrakcyjnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...