Skocz do zawartości

[Amortyzator]Suntour XCT HLO wymiana amortyzatora


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz przykład postępowania z amortyzatorem, w tym przypadku rock shox:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005918_service_manual_2018-2020_judy_30_recon_english_rev_a_0.pdf&ved=2ahUKEwjtubbW6PzqAhXPrIsKHdhnBk4QFjABegQIAxAB&usg=AOvVaw39XjiaZGwzgRrre0SSR365

a tu przykład filmowy dla Manitou:

Zasadniczo wszystko jest do zrobienia, ale wymaga dedykowanych narzędzi, czystości i kultury technicznej nieco wyższej niż przeciętna ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. "
oryginalnie w xct nie ma kąpieli olejowej, to była woda z deszczu zmieszana ze smarem i brudami

" Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza)"

bo nie ma tu sprężyny powietrznej, tylko stalowa w lewej i kartridż blokady w prawej

jaki amor?- oś 9mm, tarczowe, 29 cali 100 mm rura prosta 1 1/8 cala

najtańsze sensowne to Suntour xcr air, raidon, rock shox xc30

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerne info. Jak coś mi tam nie szło odkręcić to znaczy że i tak do wyrzucenia się nadawał amortyzator? Kupię coś z tych zaproponowanych nad dniach. rozumiem że tam już jest sprężyna powietrzna i wystarczy mi do serwisu płaska 10, klucz francuski, pompka??? Przyjdzie już zalany czy trzeba sobie we własnym zakresie to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś mi tam nie szło odkręcić to znaczy że i tak do wyrzucenia się nadawał amortyzator?- nie, ale xct to podróbka amortyzatora, nie ma tłumienia olejowego, upgrade to dobry krok

xcr air tak, raidon w większości tak, ale zdarzały się wersje ze sprężyną stalową, xc30 jest stal i powietrze.

Ile ważysz?

 

Przyjdzie już zalany czy trzeba sobie we własnym zakresie to zrobić?

Coś tam będzie w środku, ale zalecany jest przegląd zerowy, skąpią smaru .
wystarczy mi do serwisu płaska 10, klucz francuski, pompka 
do Suntour to warto ten kluczyk do kapsli
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 90 kg nie będzie problemu ze stalowymi, jakbyś był superlekki 50 kg to wtedy słabo by działało, z 90 kg będzie ok na oryginalnej sprężynie stalowej- xc30 coil, raidon coil

kulki to łożyska sterów- musisz znaleźć tyle, by wypełniły łożysko górne dolne.

PS na YT znajdziesz wszystko co i jak np. RJ the bike guy, nawet szajbajk tobie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kupiłem jednak tańszy amortyzator bo uznałem że nie ma co dokładać do starego roweru. Kupiłem coś takiego jak.

Amortyzator SUNTOUR XCT DS MLO 29" czarny mat 1 1/8"

Rura sterowa o długości 185mm

I coś mi się rura sterowa kolybie w środku tak jakby była za mała ( średnica zewnętrzna 28,6mm ) Co jest grane? Za małą średnicę ma rura? Jaka powinna być średnica rury do tego modelu? I zostawiłem sobie kapselek zatykający rurę ze starego widelca i nie ma go gdzie wkręcić. Co tu trzeba jeszcze dokupić???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując... trzeba skrócić sterówkę (ew. dodać podkładkę dystansową ~10mm), nabić gwiazdkę (chyba, że jest głębiej i jej nie widać) i użyć części, które zostały (przecięty plastik pod pokrywę sterów, do tej pokrywy wpasować uszczelkę (to duże okrągłe) i wszystko skręcić od góry kapslem ze śrubą (do uprzednio nabitej gwiazdki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są chęci :D

Czasami jak robi się coś po raz pierwszy warto sobie porobić zdjęcia i wtedy wszystko powinno być wiadome co i jak ma byś poskładane.

Człowiek się uczy przeważnie na swoich błędach. W dzisiejszych czasach w dobie "wujka" google , youtube i innych przeróżnych for jedynie są potrzebne odpowiednie narzędzia i właśnie chęci.

 

.... no chyba że ktoś jest totalnym antytalentem to lepiej oddać rowerek do sprawdzonego serwisu. Bezpieczeństwo to podstawa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...