Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć

Chciałbym wymienić blokadę amortyzatora w moim Rockriderze  XC 500

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8518393.html

z tego Decathlonowego Combo Lock 

https://www.decathlon.pl/dwignia-comboloc-1-linka-2-p-id_8524778.html

COMBOLOC1_qqressh.jpg

na normalną blokadę Rock Shox.

Mój widelec to REBA RL 100 MM TAPERED BOOST ROCK SHOX

https://www.decathlon.pl/widelec-29-reba-100-tape-boost-id_8599978.html

z motion control

fork-29qu_qqressr.jpg

 

Przeszukując internet znalazłem kilka manetek w różnych cenach.

Poplocka za 134 zł

Puschlocka za 159 zł ( słyszałem o nim negatywne opinie)

Poplocka z regulacją kompresji 

Onelocka za 199 zł 

Możecie coś polecić na lewą stronę kierownicy ?

Znalazłem w sieci info że powinna pasować do niego równiez manetka od Suntour

https://allegro.pl/oferta/manetka-blokady-skoku-amortyzatora-suntour-8518856184

Ktoś jest w stanie to potwierdzić ?

Zauważyłem również że obecnie amortyzator bo załączeniu blokady nie usztywnia się całkowicie tzn jest ewidentna różnica między zablokowanym a odblokowanym ale mimo wszystko ugina się przy mocnym naciśnięciu. 

Czy to jest prawidłowe ?? Manewrowałem długością linki ale przekroczenie punktów narysowanych na kapslu powoduje że amor znów sie odblokowuje.

W kolegi SR Suntour XCR 32 RLR - air  blokada trzyma w 100%

 

 

Edytowane przez PawelW84
  • Mod Team
Napisano

Przerabiałem ten sam temat w moim XC500.

1. Poplock nie pasuje (ciąg jeśli dobrze pamiętam 16 mm).

2. Pushlock pasuje, ale jest zbyt awaryjny (ciąg 10 mm)

3. Poplock z regulacją kompresji (to samo co zwykły Poplock).

4. Onelock - pasuje, nie psuje się, jest najdroższy i niestety największy, ale to akurat w napędzie 1x nie przeszkadza, do tego wydaje się najwygodniejszy do blokowania (ciąg 10 mm).

5. Manetka Suntour nie pasuje, mimo wszelkich opisów ciągnie około 50% linki jaką powinna i tym samym nie blokuje amortyzatora (ciąg około 5-6 mm).

Amortyzator po zablokowaniu będzie miał niewielkie ugięcie, jako zabezpieczenie przez dobiciem, jest to normalna sprawa. Zarówno zbyt mała jak i zbyt duża ilość ciągniętej linki przez manetkę nie powoduje jego zablokowania.

Podsumowując do bieżących modeli RS pasują tylko 3 manetki blokady już stary i awaryjny Pushlock, dobrze działający Onelock oraz najnowsze dzieło Twistlock.

Z pozostałymi pozostaje rzeźba.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak sprawdzają ci się te twoje gripy  ESI GRIPS RACER'S EDGE RED 

Nie brudzą się nadto, nie wycierają ?? Na fotkach w necie wyglądają dość tandetnie :/

Mógłbyś podrzucić fotkę kierownicy z nimi ?? 

Jak je oceniasz ?? 

 

  • Mod Team
Napisano

Na ten moment za krótko na nich jeżdżę, żeby coś szczególnego powiedzieć. Brudzą się jak każde inne, ale łatwo się je czyści.

Racers Edge są dosyć twarde w porównaniu do chińczyków za 15 zł. Na pewno mają lepszą przyczepność od nich.

Jeśli będę w pobliżu roweru postaram się zrobić fotkę.

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Dzisiaj byłem przy rowerze, więc zrobiłem zdjęcia ESI Racers Edge. Zdjęcia zmniejszone, w razie potrzeby na PW mogę podesłać w lepszej rozdzielczości.

 

IMG_20200801_172352~2.jpg

IMG_20200801_172338~2.jpg

IMG_20200801_172426~2.jpg

  • +1 pomógł 1
  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Czołem

Panowie mam takie pytanie bo w tej badziewnej combomanetce z decathlonu są 3 pozycje: odblokowany, częściowo zablokowany i zablokowany . Czy ta manetka RockShox OneLoc  też daje 3 pozycje, czy tylko 2  (zablokowany/odblokowany).
Bogus pokażesz fotkę jak wygląda ta manetka po montażu ? 

Napisano (edytowane)

Ja wywaliłem blokadę, rower o 140g  lżejszy i nic mi się nie plącze bezsensownie na kokpicie :) Ksztowało to około 90 złotych. No i nie zapominam jej wyłączyć :)

Edytowane przez wkg
Napisano
18 godzin temu, seczuan napisał:

Czołem

Panowie mam takie pytanie bo w tej badziewnej combomanetce z decathlonu są 3 pozycje: odblokowany, częściowo zablokowany i zablokowany . Czy ta manetka RockShox OneLoc  też daje 3 pozycje, czy tylko 2  (zablokowany/odblokowany).
Bogus pokażesz fotkę jak wygląda ta manetka po montażu ? 

Masz fotki w Google

 

W standardzie do amortyzatora jest dołączana prawa manetka, która po montażu po prawej stronie jest nad kierownicą a montując po lewej będzie pod, pod kciukiem jak manetka od przerzutki.

Są dwie łopatki, jedna na sprężynie do naciśnięcia aby go zablokować, druga do zwolnienia tej pierwszej na odblokowaniu amortyzatora.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Podłącze się pod temat. Chciałbym zamontować manetkę blokady amorka w wersji SID SL 2021.

Czy istnieją manetki pod sramowskie obejmy MMX (Matchmaker) ?

Zależy mi na tym aby manetka była jak najbardziej "minimalistyczna" i integrowała się z kokpitem.

Napisano
Cytat

Ale wiesz, że jeśli teraz masz blokadę na koronie, to musisz też wymienić tłumik, tak? ;) Koszt to jakieś 900 zł + manetka + usługa wymiany i montażu.

Mam wersje z blokadą za pomocą manetki.

 

Napisano

Ok dla jasności, mój SID jest zdjęty z Treka Supercaliber gdzie była dwustopniowa manetka Foxa. W moim rowerze manetki nie ma.

Widziałem że DT Swiss robił kiedyś fajne i lekkie manetki do swoich amorów, ale nie da się już jej kupić.

  • Mod Team
Napisano

Nie zadziała, bo manetka do sztycy nie blokuje się pozycji otwarta/zamknięta.

Jedyna manetka blokady kompatybilna z Matchmaker jaką znam to nieszczęsny Pushlock.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...