Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@bogus92

To samo miałem napisać. Wersja za 6299 zł jest naprawdę fajnie wyposażona, pod warunkiem, że ten amor to nie jakaś padaczka. Nigdzie nie znalazłem testów tego widelca, z wyjątkiem informacji prasowych. Fajnie, że ma golenie 34mm, co w tym przedziale cenowym raczej nie występuje.

Napisano

@Rafu różnice w wyposażeniu moim zdaniem niewielkie między tańszą a droższą wersją (głównie hamulce i korba), różnica w cenie znacząca. Mogliby się  nie wygłupiać i dać manetkę XT do droższego. Opłaca się wziąć tańszy i tylko hamulce zmienić. Poza tym, bardzo interesujące rowery, przyznaję. Ramy "zapatrzone" nieco w deklowe RR XC50/100/500. Pod względem cen to także wyzwanie dla Dekla. Ciekawe jak z samodzielnym serwisowaniem tych widelców będzie...

Napisano (edytowane)

Dodajmy, że na Gianta możemy dostać całkiem niezły rabat, więc ta najwyższa wersja będzie spokojnie do kupienia za 5400-5500.

Moim zdaniem mogą narobić zamieszania w segmencie bo w zasadzie tylko Dec będzie mógł z nimi konkurować; lekka rama z boostem, świetny napęd, nienajgorsze hamulce i rzadkość w tej klasie - przyzwoite opony.

Edytowane przez Sabarolus
Napisano

Co racja to racja z rabatami na Gianta. Parę tygodni temu byłem w sklepie i zdziwiłem się, że niezłego nowego podstawowego fulla z maestro można mieć za mniej niż 8k, a dobry HT XC za około 4,5k z dropperem do tego. Rowery z 2018-19, więc nie takie wiekowe...

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Pamiętajcie, że ten rok jest specyficzny i w tym momencie przez brak rowerów i olbrzymi popyt raczej ciężko mówić o jakichkolwiek sensownych rabatach. Rower wygląda fajnie, jednak odpycha mnie ten amortyzator.

  • Mod Team
Napisano

Spora baza kół, szeroka kierownica, kąty na granicy akceptowalności...
W sumie to idzie bardziej w Trail'a niż XC ;)
Zawody XC - przypuszczam, że wątpię...:icon_wink:
Różnica w cenie między modelami jest faktycznie zbyt duża jak na dany osprzęt.
Ciekawe ile waży rama, skoro się chwalą, że jest najlżejsza w historii ( ich ) ram aluminiowych MTB...
Nowy standard sztywności : "Dzięki najlepszemu w swojej klasie współczynnikowi sztywności do masy ramy..." - poczekamy na testy :yes:
 

Napisano (edytowane)
8 godzin temu, KrissDeValnor napisał:


Ciekawe ile waży rama
 

1429 g w rozmiarze S.

Kąty zaś takie, że nadaje się do jazdy w terenie dla MTB a nie gravela ;-)

Edytowane przez KSikorski
Uzupełnienie informacji.
  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)
W dniu 26.08.2020 o 03:32, KrissDeValnor napisał:

W sumie to idzie bardziej w Trail'a niż XC ;)
Zawody XC - przypuszczam, że wątpię...

Czy mógłbyś mi to rozjaśnić? Na jakie parametry patrzysz? Patrząc w tabelkę, widzę stromy rower XC z lekko obniżonym przekrokiem. Szeroką kierownicę bym ściął w 10 minut, kąty 70/74. Porównuję do zeszłorocznego Scott Scale.

Edytowane przez c1ach
Napisano

Ok trzeba będzie coś wybrać a wybór trudny. Na korzyść Gianta super lekka rama i dożywotnia gwarancja. Geo też mi.pasuje kwestia tego amorka i wagi kół.choc duży plus że opony spoko i już na mleku. Decathlon odpada z tej całej grupy,nie chce nic z tej francuskiej sieciowki.

Napisano (edytowane)

Wszystkie te propozycje są dobre i warte uwagi. Pozostaje tylko kwestia preferencji i właściwego doboru ramy. Osobiście zaryzykowałbym i wziąłbym tego Gianta, bo lubię eksperymenty (nietypowy widelec).

Godzinę temu, Bart_miro napisał:

Decathlon odpada z tej całej grupy

Sam wybrałem Chisela, ale RR XC500 nadal bardzo mi się podoba. Przegrał u mnie ze specem, który ma ramę z suportem BSA i z możliwością montażu przedniej przerzutki. Brak ograniczeń w konfiguracji sprzętu to wielka zaleta i wartość sama w sobie.

RR  ma wieczystą gwarancję na ramę, ma świetne koła i ogólnie jest dobrze wykonany. Dla przekonanych do napędów 1xXX to dobry wybór, nie skreślałbym go.

Edytowane przez KurczakNorris
Napisano

Tak tylko napęd 1x12 mnie interesuje. Co do Gianta zastanawiam się po prostu jak to będzie z serwisem tego widelca,części itd. Dużym zaś plusem speca jest właśnie suport oraz też w zasadzie legendarna jakość ram alu. 

Napisano

Z tą legendarną jakością Speca to się wypowiem za parę latek. Natomiast waga roweru i jego zachowanie bardo miło mnie zaskakuje. Suport BSA - dla mnie bomba, bo już zmieniłem fabryczne łożyska na inne, spokojnie i bez komplikacji.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Czy w Chiselu nie przeszkadza brak manetki do zdalnej blokady amora?

Czy ewentualne dokupienie manetki ma sens/warto do amatorskich wyścigów xc?

Gianty manetki mają. 

Napisano (edytowane)

Jeśli zamierzasz się ścigać, to bez manetki ani rusz. Mówię to z doświadczenia. Miałem Speca Epica z blokadą na goleni i bardzo często po prostu nie było czasu i możliwości bezpiecznego sięgnięcia do blokady w warunkach wyścigowych. OK, to niby sekunda, ale wystarczy do zaliczenia porządnego dzwona. :) W praktyce wyglądało więc to tak, że albo podjeżdżałem na odblokowanym (pół biedy), albo zjeżdżałem na zablokowanym.

Jeżeli chodzi o "dokupienie", to nie jest to takie proste i tanie. Trzeba też wymienić tłumik, czyli (zależnie od modelu) jedną z najdroższych części widelca. :)
Aha - nigdzie nie widzę podanego konkretnego modelu tego Chisela, więc piszę to bardzo ogólnie.

Edytowane przez TheJW
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...