Skocz do zawartości

[Amor tył vel damper] problem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was, 

Jako, iż jestem "zielony" w tych tematach proszę o wyrozumiałość. 

Posiadam mechaniczny tylny amortyzator 130mm. Uszkodził się i nigdzie nie mogę znaleźć takiego o tych wymiarach. Albo są 100mm albo od razu od 150mm.

Wyczytałem, że większe zmieniają geometrię. Ale czy jakoś mogę zastosować ten o wymiarach 150mm?

Poradźcie... 

Pozdro. 

• Mod Team
Napisano

100, 130, 150mm to jest skok ramy, nie dampera. Najlepiej daj zdjęcie tego co tam masz teraz. I zmierz odległość między otworami montażowymi żeby było wiadomo jaką długość trzeba.

• Mod Team
Napisano

Po pierwsze, to atrapa, nie pełnoprawny damper.

Standardowe dampery mają min. długość 165mm. Cieżko tu coś doradzić, 100mm za mało, 150mm za dużo.

Tak w ogóle to co tam się miało uszkodzić? Ja tu widzę samą sprężynę bez jakiegokolwiek tłumienia.

Po 2; Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Patrz regulamin forum.

Napisano

No domyślam się, że obok damperów za kilka tysi nawet nie stał, jednak coś tam tylną część amortyzuje bo się ugina :p

Tłukł się strasznie podczas jazdy. Takie lekkie szybkie uderzenia jak metal o metal.

Poza sprężyną jest jeszcze "tłoczek". Rozebrałem na części, okazało się, że kompletnie wybite i zdeformowane są 2 gumowe oringi. Wymieniłem, komorę tłoczka wyczyściłem i przesmarowałem pastą do tłoczków hamulców samochodowych. Problem ręką odjął.

Myślałem, że wymienię na nowy ale skoro nie ma takiego nigdzie o tych wymiarach to "zregenerowałem" :p

PS - nie czytałem regulaminu. Mea Culpa. Poprawię się.

• Mod Team
Napisano
3 godziny temu, s1misza napisał:

Myślałem, że wymienię na nowy ale skoro nie ma takiego nigdzie o tych wymiarach to "zregenerowałem" :p

No i prawidłowo. Wymiana na nowy tego typu nic by nie wniosła, a drożej by wyszło. A tu wystarczy prościutki serwis zrobić i katować dalej.

Zarchiwizowany