Piatal Napisano 23 Lipca 2020 Napisano 23 Lipca 2020 Witam Kupiłem używany rower Sachs Elo-Bike i mam na jego temat kilka pytań. zdjęcia Bateria jest już stara (ma około 10 lat) i po odłączeniu zasilania lampki wskazujące poziom naładowania akumulatora pokazują zero. Mimo wszystko podczas jazdy po płaskim pewne wspomaganie jest wyczuwalne. Podczas jazdy pod górę wspomaganie jest ledwo wyczuwalne. Czy wymiana/regeneracja baterii sprawi, że rower będzie miał większego "kopa", czy jego słabe wspomaganie jest wynikiem słabego silnika i nie odczuję tu różnicy? Jaka jest uczciwa cena za regenerację takiej baterii? Może polecicie kogoś z Zachodniopomorskiego? Czy istnieje możliwość wymienienia tej przestarzałej jednostki sterującej na jakiś chiński odpowiednik pokazujący prędkość, poziom naładowania akumulatora, przejechany dystans itd. czy nie ma takiej możliwości? Pozdrawiam Tomek Cytuj
radko10 Napisano 23 Lipca 2020 Napisano 23 Lipca 2020 Gratulacje super rower. Jeśli chodzi o baterie to wynik jest rewelacyjny 10 lat to dwa i pół raza dłużej niż dzisiejsze akumulatory. Jest trochę firm które robią tego typu usługę wystarczy poszukać w sieci. Ze sterownikiem byłbym ostrożny pewno jest dobrany do silnika i baterii. Lepiej przeserwisować tylną przekładnię, łańcuch, suport i łożyska w silniku. Przed tym faktem warto sprawdzić czy obręcze mają wgłębienie świadczące o poziomie zużycia. To może być problem po 10 latach. Gdy brak wgłębienia trzeba pomyśleć o nowych kołach. Cytuj
Piatal Napisano 23 Lipca 2020 Autor Napisano 23 Lipca 2020 Myślę, że rower nie jest przesadnie zużyty. Wszystko wygląda jak nowe, ma nawet oryginalną folię na znaczku z logo marki. Kupiłem go za niecałe 500 zł, żeby trochę poeksperymentować, przeserwisować, zająć się czymś przez okres lock-downu i poszerzyć wiedzę o elektrykach, ale nie było sensu, bo jest w stanie nie kwalifikującym się do serwisu. Wszystko wygląda jak prosto po serwisie. Chcę najpierw się upewnić, że regeneracja baterii ma sens. Jeśli ma mi zapewnić byle jakie wspomaganie przez kilka kilometrów więcej, to nie ma sensu. Jeśli silnik faktycznie dostanie od tego "powera" i będzie mnie wciągał pod górkę, a nie tylko rekompensował zwiększoną masę roweru, to mogę podjąć się regeneracji. Cytuj
kowallus68 Napisano 20 Listopada 2022 Napisano 20 Listopada 2022 kolego szukam informacji na temat rowerów SACHS CITY ELO a głównie na temat zastosowanych tam silników CMU-1 24V podłączenie stanowi 4 pinowa wtyczka i nie mam opisu co tam podłączyć. Może ktoś spotkał się z takim wynalazkiem lub zna stronę gdzie znajdę potrzebne informacje. Pozdrawiam. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.