Skocz do zawartości

[Klamkomanetki] ustawienie klamkomanetek na kierownicy


a4ry

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję się zdoktoryzować z ustawienia klamkomanetek i znaleźć maksymalnie wygoda pozycję.

Można milimetr po milimetrze próbować ale odwijanie tego kilkanaście razy średnio mi się uśmiecha. 

Chciałbym znaleźć jakąś referencję.

U siebie zawsze miałem i mam ustawione wg szkoły na górze płasko, wygląda to tak:

zremftniu4nc.jpg

W sieci większość ustawień, a przynajmniej filmików z tym jak to robić, bazuje na łapaniu punktu zero od dołu kierownicy, czyli tak:

pgyzcypd22q8.jpg

Oczywiście są jeszcze teorie o ustawieniu klamkomanetki referując się do ręki ale te do mnie najmniej trafiają.

Pytania:

Jakie są Wasze doświadczenia co do tych sposobów? Poprzednie klamkomanetki miałem duże w części przedniej i dawały pewny chwyt, szczególnie w terenie. Clarisy są dość delikatne i zastanawiam się czy przesuniecie ich jak na foto dwa nie jest czasem dobrym pomysłem.

Ktoś próbował obydwu sposobów i może się wypowiedzieć o ergonomii jednego i drugiego?

Czy sama kierownica powinna być ustawiana jak najbardziej poziomo? Pytam bo widuje się na zdjęciach ustawienie klamkomanetek wg sposobu dwa, a później wypłaszczeniem ich pochyleniem kierownicy do przodu. Zastanawia mnie ergonomia takiego ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię jak jest na płasko z kierownicą. Chociaż w sumie na zdjęciu wygląda że jest trochę do góry. Daje to pewny chwyt, niejako można zablokować ręce, a co za tym idzie też ciało pomiędzy siodełkiem i kierownicą.
Ważne też jest odchylenie klamek od dolnego chwytu, żeby łatwo było hamować i zmieniać biegi, ale nie za blisko, żeby nie przytrzasnąć sobie paluchów hamując w górnym chwycie.

115752318_733565080550992_7500559099442808150_n.thumb.jpg.18ca8cdb7f02b0c89ec0154ddc6762ab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mihau_ napisał:

1. Kierownice mają różne ....

To wszystko się zgadza ale zobacz jak pokazują ustawienie na YouTube . Nawet na kanale parktoola w ten sposób ustawia gość klamki. Jedynie na jednym w dodatku polskim kanale mowa jest o płaskim ustawieniu klamek. Na stronach opisowych zmowu dominuje zasada pod rękę .

Dziwne to wszystko.

EPER, u Ciebie jakbym nie patrzył to tez referencja jest dół. Muszę spróbować tego ustawienia bo jak sobie tak jeżdżę i obserwuje jak ręce się układają to wydaje się to najbardziej ergonomiczne ustawienie , lekko w górę .

Mam wrażenie że płaskie ustawienie wymusza najbardziej podparcie na wyprostowanych rękach i czuje ze przez to bardziej pracuje , spinam kark. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ustawione, pojeżdżone ...

Referencja dół...

Jest zdecydowanie wygodniej i zdecydowanie pewniej.

Drobne klamki Claris nie zapewniają pewnego podparcia w części przedniej i zabieg z uniesieniem dał sporą poprawę. Nie ma się wrażenia że kierownica wymyka się. Jeżeli chodzi o wygięcie nadgarstków, również jest OK i mam wrażenie, że ręce lepiej się na nich odnajdują.

W między czasie jeszcze trafiłem na ten film:

Niby kanał znam ale jakoś nie wpadłem na pomysł, że w tym filmie może być mowa o ustawieniu klamkomanetek.

Jest w nim, że klamkomanetki powinny być ustawione pod kątem 14-15*. Jeżeli dobrze rozumiem to ten kąt ma być z linią poziomą. Czy też tak to rozumiecie?

 Zaburza to trochę moją dotychczasową koncepcję całkowitego poziomu ale po zmianie na obecne ustawienie skłaniam się, że coś w tym jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...