Skocz do zawartości

[Upgrade] czy zakup nowego? Kross Level A2 2011


Maybax

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

Cześć wszystkim!

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem nowego roweru na kołach 29 cali (moda czy wygoda?!), który będzie przy okazji lżejszy od aktualnie używanego Krossa A2. Chciałbym coś lepszego żeby pośmigać po Beskidzie Śląskim.

Byłem oglądać w Decathlon model XC 500, ale mieli chyba jakaś zajechaną sztukę i nie za bardzo chcieli mi ją przygotować do testowania więc rower nie wywarł na mnie pozytywnego wrażenia. Zwłaszcza hamulce SRAM LEVEL T jakieś takie miękkie jakby płynu brakowało - bez problemu mogłem docisnąć klamkę do kierownicy. 

W związku z powyższym zamiast wydawać 5300 zł może po prostu zrobić jakiś upgrade mojego roweru? 

Proszę o pomoc w tym temacie bo mam mętlik w głowie przez nadmiar informacji.

Mój sprzęt przedstawia się następująco:

Amortyzator: Suntour Epicon RLD 2011
Przerzutka przód: Shimano Altus
Przerzutka tył: Shimano Alivio
Hamulce: Shimano BR-M445
Manetki: Shimano Alivio
Łańcuch: Shimano HG40
Korby: Najtańsza 3 rzędowa na hollowtech 2
Piasty: Joy Tech D041DSE
Siodło: San Marco Ponza Power
Pedały: Aluminiowe accent
Opony: Continental Race King 2.2

Rama 19 cali do wzrostu 180 cm.

Waga 13,5 kg ;(

Zdjęcie poniżej ze stara korbą i pedałami. Reszta się zgadza. 

xdr3eHRzofjUZy5vfQ_OSuu4iJN9JeSNQDICFMBM

Napisano

Epicon to bardzo fajny amor w tej klasie, czego brakuje tobie w tym rowerze? Masą nie ma się co przejmować, różnica jest bardzo mała, czas przejazdu jest o ok 0,5 % wolniej na każdy dodatkowy kilogram obciążenia- czyli "kosmiczny" hardtail 9.5 kg za 15k pln będzie ze względu na masę 2% szybszy, to bardzo mało, aerodynamika rowerzysty, potem kół potem roweru ma większe znaczenie.

Napisano

Ostatnio jak byłem w górach to miałem wrażenie, że się zabiję właśnie przez tą wagę roweru, a osprzęt niedomaga. Dodatkowo w moim otoczeniu pojawiło się mnóstwo fajnych rowerów dlatego zastanawiam się nad zmianą lub udoskonaleniem. Skoro rower jest git, a waga nie ma aż tak dużego wrażenia to schudnę 3 kg i zaoszczędzę 5300 zł :)

Napisano

Jeśli chodzi o zjazdy, do pomaga geometria główki ramy i całego roweru baza kół itd, czujesz się podczas zjazdu, jakby nie było tak stromo. Na takim rowerze jak twój też można jednak jeździć sngletracki, jest to jedynie trudniejsze niż na nowych rowerach typu np. enduro

Napisano

No właśnie te zjazdy to jest jakaś masakra. Nie wiem na ile tj. kwestia przełamania się i poprawy techniki, ale już długo z tym walczę bez efektów. Czyli kupując takiego Rockridera XC500 z fajna geometrią i kołami 29 cali będzie ogromna różnica?  Tylko tam te hamulce raczej na start do wymiany na shimano wiec kupa kasy... Rozumiem, że moim rowerze tych elementów nie zmienię.

Napisano

Prawdę mówiąc na beskidzkie zjazdy to by się przydał rower z płaską główką i sztycą regulowaną. A najlepiej full więc tu ceny się zaczynają od 10k-11k. Czyli po prostu porządny śieżkowiec. Nawet ww Decu od 8k. Ale to zupełnie inna jazda.

A ktoś kiedyś powiedział takie zdanie:   "Jak się za długo zastanawiasz nad fullem to kup sobie myk-myka". To chyba najbardziej się przydaje na zjazdach. 

Teraz, Maybax napisał:

Czyli kupując takiego Rockridera XC500 z fajna geometrią i kołami 29 cali będzie ogromna różnica?

Będzie różnica ale znacznie mniejsza niż między XC500 a fullem ścieżkowcem. Myk-myk chyba da Ci więcej, waga w górach nie ma znaczenia jeżeli się nie ścigasz w zawodach.

Napisano

Jasne, że na ścieżkowym fullu jest łatwiej, przyjemniej i nieco bezpieczniej (szczególnie na wymagających zjazdach). Jednak nie jest tak, że na sztywniaku z kątem główki w okolicach 69-70st. nie da się jeździć w górach. Sam na takim jeżdżę po Beskidach i mam z tego radochę. Niedawno wymieniłem sztycę na myk-myka i zgadzam się, że to upgrade który bardzo dużo zmienia. Wymiana sztycy na regulowaną da Ci najwięcej i od tego bym zaczął.

Napisano

Ja wiem, że się da ale np. zjazd z Malinowego na Salmopol z kątem główki 71, bez myk-myka i w SPD w deszczu był dla mnie horrorem po tych osypujących się kamieniach, łupkach - nie wiem jak to nazwać. Pod górę to na sztywniaku OK ; ) Ale zjazd ma byc nagroda a nie karą za podjazd :D

Napisano

Ano właśnie. Ja za pierwszym razem kilka razy musiałem zsiąść, jak jest sucho to zjadę ale to koszmar - z myk-mykiem i na fullu bym zjechał. Pewnie na platformach :D

Napisano
23 minuty temu, wkg napisał:

Prawdę mówiąc na beskidzkie zjazdy to by się przydał rower z płaską główką i sztycą regulowaną. A najlepiej full więc tu ceny się zaczynają od 10k-11k. Czyli po prostu porządny śieżkowiec. Nawet ww Decu od 8k. Ale to zupełnie inna jazda.

A ktoś kiedyś powiedział takie zdanie:   "Jak się za długo zastanawiasz nad fullem to kup sobie myk-myka". To chyba najbardziej się przydaje na zjazdach. 

Będzie różnica ale znacznie mniejsza niż między XC500 a fullem ścieżkowcem. Myk-myk chyba da Ci więcej, waga w górach nie ma znaczenia jeżeli się nie ścigasz w zawodach.

Też nad tym myślałem, ale niestety dostępność sztyc regulowanych o średnicy 27,2 w sklepach jest bardzo ograniczona, a dodatkowo wolałbym takie coś kupić w sklepie z dobrą gwarancją ze względu na awaryjność tego elementu.

A czy warto inwestować (w tym wypadku około 1000 zł) w ten rower na kołach 26 cali z taką geometrią to jest nadal pytanie na które szukam odpowiedzi.

Fulla za bardzo nie chce bo te wyjazdy w góry to raczej są weekendowe dlatego szukam rozwiązania na modyfikację obecnego roweru lub zakup czegoś uniwersalnego na czym będzie się trudniej zabić w górach. 

Napisano

Jeśli chodzi o upgrade, to może przedni hamulec deore m6000 - chyba, że hamujesz 1. palcem bez problemów. Kolejny, to może bardziej agresywna opona na przód- raceking to bardzo szybka opona z minimalnym bieznikiem, może na przód vittoria barzo- nieco bardziej agresywna.

Co do sztycy, to jest ona najbardziej użyteczna, gdy musisz często zmieniać wysokość siodełka- jak masz 1 długi zjazd to manualne opuszczenie zda egzamin, do tego możesz dużo niżej opuścić siodełko.

ps trochę sznurka i będziesz miał stale ustawione wysokości

https://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Make-a-Ghetto-Dropper-Post.html

Napisano
Teraz, Maybax napisał:

Też nad tym myślałem, ale niestety dostępność sztyc regulowanych o średnicy 27,2 w sklepach jest bardzo ograniczona, a dodatkowo wolałbym takie coś kupić w sklepie z dobrą gwarancją ze względu na awaryjność tego elementu.

 

Mogę polecić taką:

https://www.kssuspension.com/product/e20i/

Niestety z dostępnością w PL jest słabo. Osobiście kupiłem u chińczyków, ale jeśli zależy Ci na gwarancji to trzeba poszukać w EU.

 

Teraz, wkg napisał:

Ano właśnie. Ja za pierwszym razem kilka razy musiałem zsiąść, jak jest sucho to zjadę ale to koszmar - z myk-mykiem i na fullu bym zjechał. Pewnie na platformach :D

Czasami zdarzają się zjazdy, przy których włos się jeży na głowie. Pewnie na fullu ogarnął bym je bez takiego efektu. Ale zaakceptowałem fakt, że czasami trzeba się trochę zestresować. Po wszystkim i tak miło się je wspomina :D

Napisano
7 minut temu, wkg napisał:

 

2 minuty temu, ivohaha napisał:

Mogę polecić taką:

https://www.kssuspension.com/product/e20i/

Niestety z dostępnością w PL jest słabo. Osobiście kupiłem u chińczyków, ale jeśli zależy Ci na gwarancji to trzeba poszukać w EU.

 

Czasami zdarzają się zjazdy, przy których włos się jeży na głowie. Pewnie na fullu ogarnął bym je bez takiego efektu. Ale zaakceptowałem fakt, że czasami trzeba się trochę zestresować. Po wszystkim i tak miło się je wspomina :D

Zakup jest możliwy jak najbardziej, ale z moim szczęściem do zakupów muszę mieć dobra gwarancję w PL, a jest pełno opinii o awaryjności sztyc regulowanych.

 

5 minut temu, Blueforce napisał:

Jeśli chodzi o upgrade, to może przedni hamulec deore m6000 - chyba, że hamujesz 1. palcem bez problemów. Kolejny, to może bardziej agresywna opona na przód- raceking to bardzo szybka opona z minimalnym bieznikiem, może na przód vittoria barzo- nieco bardziej agresywna.

Co do sztycy, to jest ona najbardziej użyteczna, gdy musisz często zmieniać wysokość siodełka- jak masz 1 długi zjazd to manualne opuszczenie zda egzamin, do tego możesz dużo niżej opuścić siodełko.

ps trochę sznurka i będziesz miał stale ustawione wysokości

https://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Make-a-Ghetto-Dropper-Post.html

Akurat hamulce w tym rowerze robią robotę zwłaszcza jak wczoraj porównałem je z SRAM level T w rowerze za 5300 zł. 

W takim razie zainteresuje się wymianą opon, a ten patent ze "sznurkiem" bardzo ciekawy :)

Napisano

Jeszcze można próbować z krótkim mostkiem i szeroką kierownicą, wtedy ręce więc i cała pozycja jest bardziej z tyłu, kontrola nad rowerem ze względu na dłuższe ramię jest podobno lepsza.

Napisano

No jak tam sobie uważasz, ja wolę gwarancję bike-discount : ) A 200 E nie majatek.

Teraz, Blueforce napisał:

Jeszcze można próbować z krótkim mostkiem i szeroką kierownicą, wtedy ręce więc i cała pozycja jest bardziej z tyłu, kontrola nad rowerem ze względu na dłuższe ramię jest podobno lepsza.

A na podjazdach lecisz na plecy. Zresztą skrócenie mostka i poszerzenie kierownicy nie daje zmiany pozycji tylko szerokość - rozstaw ramion i kąt ramion do przodu - łatwiej wtedy kierować chopperem o płaskim kącie główki.

Napisano
18 minut temu, wkg napisał:

No jak tam sobie uważasz, ja wolę gwarancję bike-discount : ) A 200 E nie majatek.

A na podjazdach lecisz na plecy. Zresztą skrócenie mostka i poszerzenie kierownicy nie daje zmiany pozycji tylko szerokość - rozstaw ramion i kąt ramion do przodu - łatwiej wtedy kierować chopperem o płaskim kącie główki.

A sama wymiana kierownicy coś da?

Plus oczywiście nowe opony.

Napisano
Teraz, wkg napisał:

ale na jaką ? Moim zdaniem kup sztyce regulowaną i BARZO 2,35 na przód - to da wielki skok. Potem zbieraj powoli na ściezkowca.

No na jakaś szerszą. Zresztą pierwsze co rzuciło mi się w oczy przy oględzinach XC500 to właśnie szeroka kierownica.

A możesz polecić jakiś konkretny model tej sztycy dostępny na tej stronie? Nie znam się kompletnie, a sporo tego jest. Może jednak zaryzykuje z tym zakupem.

Napisano

Słuchaj - nie mam pojęcia. Raczej założyłbym oddzielny wątek z zapytaniem o sztycę, przeczesał internet. Ja miałbym większy wybór ze względu na średnice ale  to już chyba w następnym rowerze, tych akurat nie rozkminiałem.  

Napisano

A, i podczas stromych zjazdów, to siodełko w dół i trzeba się do tyłu wychylać, i klamki hamulcowe muszą być odpowiednio ustawione, twoje są za nisko, by łapać je będąc wychylonym do tyłu 

 

Napisano

Modyfikowanie aktualnego roweru mija się z celem, bo w górach liczy się geometria, która tutaj jest fatalna i z którą nic nie zrobisz.

Zastanów się nad takim rowerem:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100s-29-id_8586941.html?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw6uT4BRD5ARIsADwJQ1_dFwN9QDnKoibfTQYJ2dTTH39yWVkkvYOVx-F8xdE0FACCYLMkT7caApHqEALw_wcB

Lub takim:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-1

Napisano

A ten xc500 z Decathlon może ma wystarczająca geometrię żeby zostać takim uniwersalnym rowerem na codzień, a na weekend w góry? Jedyny minus to ze nie posiada ramy przygotowanej na przewody ze sztycy.

Godzinę temu, Galvatron napisał:

Modyfikowanie aktualnego roweru mija się z celem, bo w górach liczy się geometria, która tutaj jest fatalna i z którą nic nie zrobisz.

Zastanów się nad takim rowerem:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100s-29-id_8586941.html?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw6uT4BRD5ARIsADwJQ1_dFwN9QDnKoibfTQYJ2dTTH39yWVkkvYOVx-F8xdE0FACCYLMkT7caApHqEALw_wcB

Lub takim:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29-1

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...