piotraleksander Napisano 21 Lipca 2020 Napisano 21 Lipca 2020 Witam serdecznie, Proszę o poradę co lepsze i dlaczego, Marin Rift Zone 2 (2021) chyba 7300zł czy Rockrider AM 100s 6500zł?Marin:Rockrider:https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100s-29-id_8586941.html A wy co byście wybrali? Cytuj
mrnobody Napisano 21 Lipca 2020 Napisano 21 Lipca 2020 witam!! ja bym sie pokusił o decatlonowski wyrób, bo jednak cena/podzespoły to nie do porównania. Natomiast czytałem opinie na tym forum i cześć ludzi pisała , ze ergonomia jest kulawa. Drugą sprawą jest niedostępność rowerów w Decatlonie. 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 21 Lipca 2020 Autor Napisano 21 Lipca 2020 Czy oba amortyzatory są lepsze w Rockriderze? Cytuj
mrnobody Napisano 21 Lipca 2020 Napisano 21 Lipca 2020 na pewno przód jest lepszy, nie wiem jak to jest z Mankiem (manitou) 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 21 Lipca 2020 Autor Napisano 21 Lipca 2020 Właśnie sprawdziłem, że przód w Rockriderze jest ok 400-500zł droższy. Dampera z Marina nie widzę na necie, za to damper Rockridera to koszt ok 1100zł. Cytuj
piotraleksander Napisano 21 Lipca 2020 Autor Napisano 21 Lipca 2020 Może jakiś pasjonat doradzić, który by wybrał? Z góry dziękuję Cytuj
wojtt80 Napisano 21 Lipca 2020 Napisano 21 Lipca 2020 Cześć, z doradzaniem różnie bywa;) Tutaj masz różnicę w cenie i wyposażeniu, na korzyść RR. Geometrię można sobie porównać, jeden i drugi został stworzony w tym samym celu. Gwarancja na ramę w Decatlonie dożywotnia, w Marinie o ile nic się nie zmieniło tak samo. Kwestia co się podoba i ile jesteśmy w stanie dołożyć na modernizację. A do tego prędzej czy później dojdzie (szybciej w Marinie;) 1 Cytuj
Galvatron Napisano 23 Lipca 2020 Napisano 23 Lipca 2020 Rockrider ma sztywniejszy widelec - golenie 35mm vs 32mm. Przy 130mm ten Recon w Marinie może już być wiotki. Na korzyść Marina przemawia z kolei szerszy zakres przełożeń (10-51 vs 11-50) i bardziej typowy tylny amortyzator (nie mam zielonego pojęcia czy i gdzie w Polsce jest serwis Manitou, zwł. autoryzowany). 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Czy ktoś jeszcze powie coś na temat tych rowerów i ich osprzętów? Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Czy może nie warto dopłacać do droższego Rockridera i warto wziąć, kosztem gorszych amortyzatorów, sztycy regulownej, ale np. z blokadą amortyzatorów z kierownicy:XC 100 S EAGLE ROCKRIDERhttps://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-100-s-29-id_8558247.html Za 5300zł zamiast 6500zł? Cytuj
wojtt80 Napisano 26 Lipca 2020 Napisano 26 Lipca 2020 RR XC 100 S, a AM 100 S to dwie rozne bajki. Różnią się geometrią, skokiem zawieszenia, zostały zaprojektowanie do roznych celów. Podobienstwo jest tylko wizualne. Do czego ma być rower, ktorego szukasz? I gdzie bedziesz nim jeździł? 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Głównie po lesie, stosunkowo krótkie trasy 20-60km - robić kondycję, im większe podjazdy tym lepiej, ale chciałbym też jeździć nim codziennie po mieście - trasy po kilka kilometrów, dojeżdzać do pracy, na treningi. Zależy mi żeby rower służył długie lata bez awarii. Za 30-45 dni powinien być już Rift Zone na 2021 rok. Z góry dzięki i pozdrawiam Cytuj
Galvatron Napisano 26 Lipca 2020 Napisano 26 Lipca 2020 (edytowane) W takim razie zastanów się nad RR XC500: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8558253.html Edytowane 26 Lipca 2020 przez Galvatron 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Wcześniej jeździłem 5 lat na zbyt małym 20 letnim Specializedzie Enduro FSR, wydaje mi się, że XC 100 S mi w zupełności wystarczy, ale jeżeli ma to być zakup na lata, to może warto dołożyć te 1300zł za lepsze amortyzatory i sztyce regulowaną z kierownicy do AM 100 S? Chyba geometria XC 100 S nie przeszkodzi mi na stromych podjazdach i zjazdach w lesie? Z tego co rozumiem to AM 100 S oferuje mi to samo co XC 100 S i jeszcze trochę więcej - w każdym terenie? Teraz, Galvatron napisał: W takim razie zastanów się nad RR XC500: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8558253.html Może to źle zabrzmieć, ale przyzwyczaiłem się już do wygody jaką niesie za sobą amortyzowana rama Cytuj
Galvatron Napisano 26 Lipca 2020 Napisano 26 Lipca 2020 Jeśli chodzi o strome zjazdy, to AM 100S ma znaczenie lepszą geometrię od XC 100S - rozstaw kół 1208mm vs 1146 (rozmiar L), kąt główki ramy 66° vs 69,5°. W teorii XC 100S powinien lepiej podjeżdżać, ze względu na geometrię i mniejszy skok zawieszenia. Coś za coś. 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Czy różnica w jakości/żywotności amortyzatorów z AM 100S i XC 100S jest znacząca? Cytuj
Gharalion Napisano 26 Lipca 2020 Napisano 26 Lipca 2020 Ale to dwa różne rowery, jak napisał wojtt80 nie ma nawet co próbować ich porównywać. Na Twoim miejscu wziąłbym XC100S, zwłaszcza, że chcesz go używać do codziennej jazdy i podjazdów. Ew. dokupiłbym sztycę regulowaną jeżeli będzie potrzeba. 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 26 Lipca 2020 Autor Napisano 26 Lipca 2020 Czytałem właśnie trochę o różnicach między all mountain, a xc. Chyba jednak zdecyduję się na AM, z tego względu, że opisywany jest jako rower wygodniejszy, w porównaniu do XC, który opisywany jest jako rower do szybszej jazdy niż AM. Wolę jeździć wygodnie i na takim rowerze szlifować kondycję. Jeżeli się bardziej zmęczę pod górę też fajnie. Ułamki sekund/minuty się dla mnie nie liczą. Jeżeli będę czuł się bezpieczniej zjeżdzając z dzikiego zjazdu to jeszcze lepiej. Ten dodatkowy kg mi nie przeszkadza. Chyba dobrze oczytałem różnice? Dziękuję Wam za pomoc, pozdrawiam i miłej jazdy! Cytuj
Galvatron Napisano 26 Lipca 2020 Napisano 26 Lipca 2020 Rower AM będzie mniej efektywny (bardziej męczący) na podjazdach i prostych, ale za to będzie lepiej i bezpieczniej jechał w dół. 1 Cytuj
piotraleksander Napisano 27 Lipca 2020 Autor Napisano 27 Lipca 2020 (edytowane) Cześć, jeszcze jedno pytanie gdyż nie mam pewności, jaka jest różnica między rowerami all mountain, a enduro i trail? Edytowane 27 Lipca 2020 przez piotraleksander Cytuj
wojtt80 Napisano 27 Lipca 2020 Napisano 27 Lipca 2020 Różnice sa niewielkie, enduro i trail miesci sie w tej kategorii, a bynajmniej kiedys mieściło. Skok zawieszenia, tutaj rozroznia sie podział. Trail 140/150 maks, od tego zaczyna sie enduro. To tak teoretycznie. Te rowery lubia góry :) Cytuj
Galvatron Napisano 27 Lipca 2020 Napisano 27 Lipca 2020 W dużym uproszczeniu, według skoku zawieszenia: Trail: 120-140mm All-Mountain: 140-150mm Enduro: 150-180mm Im dalej od ścigacza XC, i im bliżej zjazdówki, tym lepiej rower zjeżdża, ale gorzej sobie radzi na podjazdach i prostych. Cytuj
mrnobody Napisano 27 Lipca 2020 Napisano 27 Lipca 2020 to zgłupiałem, w takim razie specialized stumpjumper https://immotion.pl/rowery-gorskie/1114-rower-gorski-specialized-stumpjumper-comp-alloy-29-12-biegow-9.html to trial czy AM? wydawało mi się, że mimo skoku 150 przód to jeszcze trail. Cytuj
Galvatron Napisano 27 Lipca 2020 Napisano 27 Lipca 2020 Przepraszam. Oczywiście miałem na myśli skok z tyłu. Stumpjumper to zdecydowanie trail/AM. Te wszystkie dziwne kategorie to w dużej mierze marketing. Tak naprawdę liczą się geometria, skok zawieszenia i jego praca. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.