Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam!! ja bym sie pokusił o decatlonowski wyrób, bo jednak cena/podzespoły to nie do porównania. Natomiast czytałem opinie na tym forum i cześć ludzi pisała , ze ergonomia jest kulawa. Drugą sprawą jest niedostępność rowerów w Decatlonie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Cześć, z doradzaniem różnie bywa;)

Tutaj masz różnicę w cenie i wyposażeniu, na korzyść RR.

Geometrię można sobie porównać, jeden i drugi został stworzony w tym samym celu. 

Gwarancja na ramę w Decatlonie dożywotnia, w Marinie o ile nic się nie zmieniło tak samo.

Kwestia co się podoba i ile jesteśmy w stanie dołożyć na modernizację. A do tego prędzej czy później dojdzie (szybciej w Marinie;)

  • +1 pomógł 1
Napisano

Rockrider ma sztywniejszy widelec - golenie 35mm vs 32mm. Przy 130mm ten Recon w Marinie może już być wiotki.

Na korzyść Marina przemawia z kolei szerszy zakres przełożeń (10-51 vs 11-50) i bardziej typowy tylny amortyzator (nie mam zielonego pojęcia czy i gdzie w Polsce jest serwis Manitou, zwł. autoryzowany).

  • +1 pomógł 1
Napisano

RR XC 100 S, a AM 100 S to dwie rozne bajki. Różnią się geometrią, skokiem zawieszenia, zostały zaprojektowanie do roznych celów. Podobienstwo jest tylko wizualne.

Do czego ma być rower, ktorego szukasz? I gdzie bedziesz nim jeździł? 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Głównie po lesie, stosunkowo krótkie trasy 20-60km - robić kondycję, im większe podjazdy tym lepiej,
ale chciałbym też jeździć nim codziennie po mieście - trasy po kilka kilometrów, dojeżdzać do pracy, na treningi.

Zależy mi żeby rower służył długie lata bez awarii.

Za 30-45 dni powinien być już Rift Zone na 2021 rok.

Z góry dzięki i pozdrawiam

Napisano

Wcześniej jeździłem 5 lat na zbyt małym 20 letnim Specializedzie Enduro FSR,
wydaje mi się, że XC 100 S mi w zupełności wystarczy,
ale jeżeli ma to być zakup na lata, to może warto dołożyć te 1300zł za lepsze amortyzatory i sztyce regulowaną z kierownicy do AM 100 S?

Chyba geometria XC 100 S nie przeszkodzi mi na stromych podjazdach i zjazdach w lesie?

Z tego co rozumiem to AM 100 S oferuje mi to samo co XC 100 S i jeszcze trochę więcej - w każdym terenie?

Teraz, Galvatron napisał:

W takim razie zastanów się nad RR XC500:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8558253.html

Może to źle zabrzmieć, ale przyzwyczaiłem się już do wygody jaką niesie za sobą amortyzowana rama :rolleyes:

Napisano

Jeśli chodzi o strome zjazdy, to AM 100S ma znaczenie lepszą geometrię od XC 100S - rozstaw kół 1208mm vs 1146 (rozmiar L), kąt główki ramy 66° vs 69,5°.

W teorii XC 100S powinien lepiej podjeżdżać, ze względu na geometrię i mniejszy skok zawieszenia.

Coś za coś.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ale to dwa różne rowery, jak napisał wojtt80 nie ma nawet co próbować ich porównywać.

Na Twoim miejscu wziąłbym XC100S, zwłaszcza, że chcesz go używać do codziennej jazdy i podjazdów. Ew. dokupiłbym sztycę regulowaną jeżeli będzie potrzeba.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Czytałem właśnie trochę o różnicach między all mountain, a xc. Chyba jednak zdecyduję się na AM, z tego względu, że opisywany jest jako rower wygodniejszy, w porównaniu do XC, który opisywany jest jako rower do szybszej jazdy niż AM. Wolę jeździć wygodnie i na takim rowerze szlifować kondycję. Jeżeli się bardziej zmęczę pod górę też fajnie. Ułamki sekund/minuty się dla mnie nie liczą. Jeżeli będę czuł się bezpieczniej zjeżdzając z dzikiego zjazdu to jeszcze lepiej. Ten dodatkowy kg mi nie przeszkadza.

Chyba dobrze oczytałem różnice?

Dziękuję Wam za pomoc, pozdrawiam i miłej jazdy! :thanks:

Napisano

Różnice sa niewielkie, enduro i trail miesci sie w tej kategorii, a bynajmniej kiedys mieściło. Skok zawieszenia, tutaj rozroznia sie podział. Trail 140/150 maks, od tego zaczyna sie enduro. To tak teoretycznie. 

Te rowery lubia góry :)

Napisano

W dużym uproszczeniu, według skoku zawieszenia:

Trail: 120-140mm 

All-Mountain: 140-150mm

Enduro: 150-180mm

Im dalej od ścigacza XC, i im bliżej zjazdówki, tym lepiej rower zjeżdża, ale gorzej sobie radzi na podjazdach i prostych.

Napisano

Przepraszam. Oczywiście miałem na myśli skok z tyłu. 

Stumpjumper to zdecydowanie trail/AM.

 

Te wszystkie dziwne kategorie to w dużej mierze marketing. Tak naprawdę liczą się geometria, skok zawieszenia i jego praca.

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...