Skocz do zawartości

[kaseta] 10-50 wytrzymałość


Clip

Rekomendowane odpowiedzi

powoli wszystko zmierza w stronę napędów 1x12

Ile waszym zdaniem wytrzyma kaseta sram 10-50 przy założeniu jazdy na 2-3 łańcuchy

Jest jednoczęściowa więc nie ma mowy o wymianie pojedynczych koronek a całość kosztuje 700zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda kaseta jest rozbieralna.

Na pewno taka kaseta wytrzyma krócej niż kaseta w napędzie 2x/3x  , ponieważ są większe przekosy łańcucha, często jeździsz na małych zębatkach które się najszybciej zużywają ponieważ siła rozkłada się na mniej zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koksu12 napisał:

Każda kaseta jest rozbieralna

Ta... Nie wiesz, o czym mówisz. 

Wiadomo - można wybić piny, kupić nową kasetę Eagle i w ten sam sposób wymontować z niej koronki...tylko po co? ;) SRAM to nie Shimano, kasety Eagle nie są rozbieralne, nie ma do nich wymiennych koronek. 

@Clip - jeśli zamierzasz wymieniać napęd na 1x12, idź w Shimano. Zdecydowanie taniej w zakupie i eksploatacji.

A ile Ci taka kaseta pożyje... Chyba wszyscy chcieliby znać odpowiedź na to pytanie! :) Ja np. przegapiłem zmianę łańcucha i po 700 km kaseta GX Eagle nie przyjęła nowego. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700km to mi miesięcznie wychodzi, czasami lepiej

słabo to wygląda, wstępnie myślałem o decathlonie ale tam króluje sram

chyba żeby potem wrzucić jakiegoś suntoura

 

przy cenach decathlona składanie czegokolwiek samemu mija się  z celem.

za 7500 jest reba rl, rama karbon i właśnie sram 1x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Clip napisał:

700km to mi miesięcznie wychodzi, czasami lepiej

słabo to wygląda, wstępnie myślałem o decathlonie ale tam króluje sram

Można spróbować kaset od chińczyków. Za około 250zł da się kupić kasetę 12s 10-50 lub 9-50. Wiadomo, masa większa, stopniowanie inne ale zawsze to jakaś alternatywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, ale się wypowiem. Nie mam 1x12 tylko 1x11 XT, ale generalnie moje rozważania i wątpliwości były całkiem zbieżne z Twoimi w chwili, gdy budowałem rower.

SRAM - niedostępne koronki i nierozbieralne kasety. Odpada.

Shimano: po zakupie przejechałem na jednym łańcuchu bez żadnej zmiany 2800km i napęd zaczął przeskakiwać na 13T. Łańcuch KMC X11.

Za 100pln zreanimowałem kasetę kupując jej 5 najmniejszych koronek. Do tego dwa nowe tanie Sramy PC1110 i trzy KMC X11. Sramy się migusiem wyciągnęły, tandeta, po 1000km były dłuższe niż ten pierwszy KMC po 2800km! Potem wsadziłem i rotowałem trzema KMC i tak dojechałem do ponad 12000km. Czyli zrobił napęd kolejną prawie dychę i NIE SKAKAŁ.

Aktualnie zreanimowałem niedawno kasetę znów zestawem 5szt małych koronek za stówkę i tym razem postawiłem na 4szt łańcuchów XT żeby się przekonać jak się mają do KMC. Test trwa.

 

Jak się przesiadałem z 3x8, na którym raczej nie oszczędzałem, to myślałem ŁOLABOGA te 1x11 XT to będzie pieruńsko drogie, rodziny nie wyżywię, prund odetną i będzie dramat. Tymczasem se kręcę i się śmieję, bo koszty owszem, są wyższe i wydaję pewnie ze dwa razy więcej niż wydawałem, ale czymże jest 340pln za zestaw koronek i 4 łańcuchy KMC X11 raz na 10000km?

To samo będziesz miał w 1x12 - koronki do 8100 można kupić, kosztują niewiele, zreanimujesz dół kasety a to on dostaje po dupie od wyciągniętego łańcucha najbardziej.

 

Gdybym dziś kupował 1x12, co zresztą rozważałem - to bym kategorycznie nie poszedł w SRAMa. Biedny nie jestem, ale wydawanie dwu czy nawet czasem trzykrotnie więcej na eksploatację przy dużych przebiegach - pierniczę, po co mi to? Nowoczesne napędy pracują bajecznie, 1x to moim zdaniem prawdziwa rewolucja w świecie rowerów jak wejście hydraulicznych tarczówek czy amortyzatorów. Jeździć, kosztów się nie bać, a jeśli robi się duże przebiegi, to policzyć ile będzie kosztowało utrzymanie w dłuższej perspektywie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

odkopie temat.

Padło na Decathlona. Rower odebrany 30 kwietnia. Napęd Sram Eagle GX 10x52

Pierwsze 5 stówek pękło. Można by powoli zacząć rotacje łańcuchów.

Co najlepiej kupić? I ile? 1 czy 2?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry materiał !

jeżeli te testy faktycznie są wiarygodne to trzeba koniecznie brać XO1

3 razy dłuższa żywotność plus wolniejsze zużycie kasety warte jest tych extra 60zł (x2 żeby być precyzyjnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...