maracz Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 Dzień Dobry, planuję w najbliższych dniach zakupić używany rower. Mam na oku dwa w podobnej cenie i jako laik nie umiem podjąć decyzji na który się zdecydować. Liczę że Wasze doświadczenie pomoże mi wybrać rowerek.Nieśmiało dodam że zależy mi na czasie, bo w najbliższych godzinach muszę dokonać wyboru. Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Poniżej linki do ogłoszeń. https://www.olx.pl/oferta/downhill-giant-CID767-IDFL3Y2.html https://www.olx.pl/oferta/wheeler-falcon-20-full-na-shimano-deore-xt-i-rock-shox-reba-CID767-IDFKlB8.html
MikeSkywalker Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 O pierwszym nic nie wiadomo, o drugim tyle że wypucowany przez jakiegoś handlarza. Bez porządnego sprawdzenia stanu roweru używanego można sobie gdybać.
Lezia Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 Ja bym bez oględzin osobistych nigdy nie kupił roweru używanego.
Blueforce Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 Jak masz kupować pod presją czasu to wpakujesz się na minę.
maracz Napisano 17 Lipca 2020 Autor Napisano 17 Lipca 2020 Panowie ja pojadę osobiście po jeden z tych rowerów i sprawdzę przy odbiorze stan techniczny, natomiast nie wiem na który się zdrcydować. Do obu mam około 500km ale w różnych kierunkach i postanowiłem że na podstawie porównania osprzętu i oplnii o nich wytypuję jeden i pojadę go obejrzeć.Ten Falcon to topowa nigdyś konstrukcja ale ma już pewnie z 10 lat. Właściciel tego Gianta natomiast twierdzi że kupił go kilka lat temu.Nie umie też podać pełnej nazwy roweru.Na ramie tego Gianta patrząc po zdjęciach też nie widzę pełnej nazwy, aż nabieram podejrzenia że rama była malowana.
Blueforce Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 500 km? napisz skąd jesteś coś znajdziemy, 500 km to 2. koniec polski, nie jedzie się tyle obejrzeć używany sprzęt
maracz Napisano 17 Lipca 2020 Autor Napisano 17 Lipca 2020 Oczywiście przesadziłem nieco do jednego mam ze 400 do drugiego 300. Na naszym forum udało mi się znaleźć taki wątek o Falconie: Ten Giant natomiast młodsza konstrukcja ale jak mi się udało ustalić osprzęt z niższej półki niż w Falconie. Jest możliwe że na ramie roweru nie ma pełnej nazwy roweru?
Blueforce Napisano 17 Lipca 2020 Napisano 17 Lipca 2020 Więcej niż godzinę jazdy nie warto, skąd jesteś jest troche rowerów w pl
maracz Napisano 17 Lipca 2020 Autor Napisano 17 Lipca 2020 Rynek rowerów używanych obserwuję już chyba od trzech miesięcy, oczywiście w pierwszej kolejności szukam ofert w mojej okolicy. Zważywszy że mieszkam w okolicach Bielska a więc góry mając na wyciągnięcie ręki postanowiłem kupić używanego full-a. Oczywiście zdaję sobie sprawę że za taką kwotę cudów nie będzie ale też nie chciałbym zaliczyć jakiejś dużej wtopy. Te dwa powyższe rowery wpadły mi w oko i najprawdopodobniej w niedzielę pojadę po jeden z nich. Na obecną chwilę mam taki mętlik w głowie że chyba będę ciągnął zapałki żeby wybrać jeden z nich. No chyba że w międzyczasie doszukam się jeszcze lepsiejszego dla mnie roweru.
MikeSkywalker Napisano 18 Lipca 2020 Napisano 18 Lipca 2020 Według mnie żaden nie jest wart. Pierwszy z racji tego że ktoś go kupił, wypucował i sprzedaje drożej ciesząc się jaki jest przedsiębiorczy. Parę takich rowerów mieliśmy w serwisie, na papierze wszystko pięknie, świecą się z daleka stare XT-ki a w praktyce okazuje się że amortyzator kiepski, koła podobnie, wszędzie woda bo rower umyty myjką albo i jakimiś agresywnymi środkami. I ten przez swoją czystość wzbudza moje podejrzenia. Drugi raczej też zajechany, bo używany przez kogoś kto nie ma pojęcia o swoim rowerze albo nie chce zdradzać tego w jakim jest stanie bo łatwiej jest napisać czy odpowiedzieć na ewentualne uwagi co do stanu technicznego "panie, nie kupujesz pan nowego roweru to nie wymagaj". Znany tekst. Oczywiście mogę się mylić ale statystyka prowadzi mnie do powyższych wniosków. Nie twierdzę też że nie sprawdzisz roweru dobrze, ale dużo lepiej poprosić o to w zaufanym lokalnym serwisie który takich rowerów widział dziesiątki. A trzy - taki wiekowy full to średni pomysł w góry, owszem - sprawdzi się, ale nowsze konstrukcje dają duuuużo większą frajdę z jazdy, i to naprawdę czuć.
Galvatron Napisano 18 Lipca 2020 Napisano 18 Lipca 2020 Używany rower trzeba bardzo dokładnie sprawdzić, głównie pod kątem pęknięć ramy: https://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-3-ocena-stanu-technicznego/ Używany full za 2K to będzie trup do kapitalnego remontu, który może pochłonąć kolejne 500-1000 zł.
maracz Napisano 18 Lipca 2020 Autor Napisano 18 Lipca 2020 Z tego Gianta zrezygnowałem. Jutro jadę zobaczyć Falcona.
Artwro Napisano 18 Lipca 2020 Napisano 18 Lipca 2020 Jako że Milicz to zagłębie używanych rowerów z Niemiec,Holandii,oraz innej Europy radzę uważać na zawyżone ceny.Wiem co piszę bo mieszkam niedaleko i znam co niektórych z racji pracy.Ale jak nie spodoba Ci się szukaj innego u okolicznych sprzedawców,jest ich pełno na olx.2 tys. to trochę dużo za przedpotopowego fulla.Plus dojazd.Zacznij od 1.5 tys.
maracz Napisano 19 Lipca 2020 Autor Napisano 19 Lipca 2020 Byłem, zobaczyłem, potargowałem się i kupiłem tego Falcona. Według mnie jak na swoje lata rower nie wygląda źle. Jedyne co mi się nie podoba jak na razie to to że klamki hamulca mają tak jakby za duży skok, przód 3cm i tył 2cm oraz dosyć głośna praca tylnego amortyzatora, jest to takie specyficzne syczenie, im bardziej ustawienie "miękkie" tym świst/syczenie jest większe.
Blueforce Napisano 19 Lipca 2020 Napisano 19 Lipca 2020 klamki hamulca mają tak jakby za duży skok= zużyte klocki, może zapowietrzone
maracz Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Napisano 15 Sierpnia 2020 Długo mnie tu nie było, niestety brak czasu. Ze zbyt duży skokiem klamki hamulca poradziłem sobie po przeszukaniu forum, otóż wystarczyło po zdjęciu kół po pompować kilka razy klamką i pomogło skok się skrócił. Mam jednak jeszcze jeden problem z tymi klamkomanetkami Dual Control XT M765. Chodzi o zbyt duży skok jałowy klamki podczas zmiany biegów, czy ktoś wie czy da się jakoś skasować/skrócić ten skok klamki, czy po prostu ten typ tak ma?
Mod Team bogus Napisano 15 Sierpnia 2020 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2020 Dual Controle są specyficzne i trzeba się do nich przyzwyczaić. Ponadto ten jałowy skok ma za zadanie zabezpieczyć przed przypadkową zmianą biegu w trakcie hamowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.