Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Cześć. Pytanie może będzie dziwne i z miejsca śmieszne, ale... Jakieś dwa tygodnie temu skradziono mi mojego składaka do XC i teraz szukam, czegoś co go zastąpi. Budżet w tym momencie nie był przygotowany na wydatek rzędu 8-10tyś na coś, co ma na pokładzie Rebę, a praktycznie wszystko poniżej jest sadzanych przez fabrykę na Reconach, co najwyżej Judy. Tak wiem, jest wyjątek w postaci Rockridera, ale wolę jednak zostać przy Shimano, no i ta kolorystyka... Czasu na składanie tez za bardzo nie mam, bo młody ma wakacje i jestem jedyną osoba, z którą może trenować na rowerze. Do sedna, czego mogę się spodziewać po takim Reconie RL SA (czarne golenie) w porównaniu do Reby? Wcześniej własnie miałem Rebę RL SA, jeździłem tez na wcześniejszych wersjach 26" Od typowo górskich maratonów w Beskidach robię sobie an razie przerwę, większość tras na XC, które robię, raczej oparte są o las, czyli wybieranie większych dołów, czy większych korzeni. Nie jestem fanem wybierania wszystkiego, co lezy na drodze i zdecydowanie taki agresywny charakter Reby mi odpowiadał, zawsze miałem wrażanie, że ugina sie i pomaga tam gdzie faktycznie prędkość i teren tego wymagał. Zresztą byłem na krótko przed wdrożeniem mojego XC w tryb sztywniaka na carbonowym widelcu i oponach 35mm Ja jestem w ostatnich latach wychowany na szosie i lubię po prostu, jak jest sztywno Dokąd zmierzam... warto w ogóle takiego Recona testować, czy po wyjęciu roweru z pudła, Recona odstawić i sprzedać od razu, jako nieużywany za jakąś śmieszną kwotę? Szczerze mówiąc, zanim znajdę środki na Rebę spokojnie jestem w stanie przetrenować sezon w lesie na sztywnym carbonie. Czy może tak strasznie nie będzie i poza wagą nie ma sie co nastawiać negatywnie? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Będzie pracował nieco bardziej tępo (mniej czuły) od reby. Poza tym górne golenie pomimo, że czarne są stalowe i jak nie będziesz dbał to ten czarny chrom będzie się łuszczył a spod niego będzie wyłaziła rdza (tam gdzie tego nie widać - pod uszczelkami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Teraz, Dokumosa napisał: Będzie pracował nieco bardziej tępo (mniej czuły) od reby. Poza tym górne golenie pomimo, że czarne są stalowe i jak nie będziesz dbał to ten czarny chrom będzie się łuszczył a spod niego będzie wyłaziła rdza (tam gdzie tego nie widać - pod uszczelkami). Dzięki za odpowiedź. Z dbaniem u mnie problemów nie ma, w zasadzie wszystko jest czyszczone po każdej wizycie w lesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 (edytowane) Z zewnątrz czyszczenie nic nie da. Co 50h jazdy tzw. mały serwis - rozpołowienie dolnych i górnych goleni, płukanie w izo, pranie gąbek, aplikacja smaru pod kurzówki, zalewanie świeżym olejem. Reba pod względem przeciągania interwałów serwisowych jest dużo bardziej odporna (jednak jak najbardziej lepiej robić jak producent przewiduje - co 50h mały co 200h duży). Edytowane 16 Lipca 2020 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 17 minut temu, Dokumosa napisał: Będzie pracował nieco bardziej tępo (mniej czuły) od reby. mój pracował akurat minimalnie lepiej... @Mareckik Ten sam tłumik zatem praca będzie dość podobna. Dla mnie jedyną godną uwagi różnicą jest waga i mozliwość regulacji progresji spręźyny (ale tutaj też cudów po Rebie się nie spodziewaj). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Recon RL ma kilka mm mniejszą średnicę sprężyny powietrznej przez co progresja jest inna to raz a dwa golenie stalowe chromowane mają znacząco większy współczynnik tarcia niż anodowane golenie alu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 (edytowane) W sumie Reba 1500, za tego Recona też coś dostaniesz ... w moim przypadku sprawa jest bardzo prosta - sam nie serwisuję więc Reba jest po prostu tańsza. Fakt, Fox wybiera lepiej ale jak jesteś przyzwyczajony do sztywnego to jednak bym pomyślał o Rebie. Nie wiem w jaką wagę celujesz i czy napęd 2x czy 1x ale wziąłbym https://www.greenbike.pl/rower-gorski-kellys-gate-50-29-2019-p-6571.html?gclid=EAIaIQobChMIl4OKo8vR6gIVktCyCh1XmQSPEAYYASABEgLbLvD_BwE albo https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-gate-90-pd22108/?v_Id=141113 (mozna na niego w niektórych sklepach dostać całkiem przyzwoity upust) i albo zmienił od razu albo założył sztywny jeżeli masz a Recona sprzedał jako nowy i najwyżej dokupił Rebę później. Wiele o Rebie można powiedzieć ale z mojego prostego punktu widzenia jest po prostu niezniszczalna : ) Przegląd jej robię raz na rok i nie protestuje, jest w świetnym stanie. PS: Rany, przełożenie 22/42 - użyłeś go kiedyś ? Edytowane 16 Lipca 2020 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 37 minut temu, Dokumosa napisał: Z zewnątrz czyszczenie nic nie da. Co 50h jazdy tzw. mały serwis - rozpołowienie dolnych i górnych goleni, płukanie w izo, pranie gąbek, aplikacja smaru pod kurzówki, zalewanie świeżym olejem. Reba pod względem przeciągania interwałów serwisowych jest dużo bardziej odporna (jednak jak najbardziej lepiej robić jak producent przewiduje - co 50h mały co 200h duży). Oczywiście w dbaniu chodziło mi również o normalny, dokładny serwis. Bo tak tez wyglądało to u mnie w przypadku Reby. Dzięki za zwrócenie uwagi, co do mniejszych interwałów pomiędzy przeglądami w stosunku do Reby. Tzn, interwał, jak interwał, ale jego mniejszą odporność powłok, to cenna uwaga. To plus waga może faktycznie sprawi, że poleci na sprzedaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksu12 Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 (edytowane) Godzinę temu, Dokumosa napisał: Będzie pracował nieco bardziej tępo (mniej czuły) od reby. Poza tym górne golenie pomimo, że czarne są stalowe i jak nie będziesz dbał to ten czarny chrom będzie się łuszczył a spod niego będzie wyłaziła rdza (tam gdzie tego nie widać - pod uszczelkami). Widziałeś ty czarny chrom? To nie jest żaden chrom tylko oksydowana (czerniona) stal. Edytowane 16 Lipca 2020 przez koksu12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Teraz, wkg napisał: jak jesteś przyzwyczajony do sztywnego to jednak bym pomyślał o Rebie. Nie wiem w jaką wagę celujesz i czy napęd 2x czy 1x PS: Rany, przełożenie 22/42 - użyłeś go kiedyś ? Jak pisałem wcześniej, sztywność Reby w 29er'ze było czymś, co akurat mi odpowiadało. Chętnie bym pozostał przy 2x, jesli 1x12, to wyłącznie w shimano. 22/42 - zdazyło sie kilka razy, nogi wtedy miały za co dziękować. Oczywiście były to bardzo długie podjazdy po kilkanaście procent w górach, gdzie faktycznie takie przełożenie ściągało stres z nóg. Ale fakt, że 42 w wielu przypadkach będzie duzo, duzo za miękkie. Tak naprawdę na 22 i reszcie koronek z tyłu, bardzo wygodnie jeździło sie po mocno ukorzenionych ścieżkach w lesie z lekkimi podjazdami. Duzo bardziej wydajne było u mnie niz 24, czy 26. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 40 minut temu, Dokumosa napisał: dwa golenie stalowe chromowane mają znacząco większy współczynnik tarcia niż anodowane golenie alu. w praktyce dużo większe znaczenie ma tarcie na uszczelkach kurzowych, sprężynie, tłumiku i tym czy tuleje są osadzone zgodnie z przyjetymi tolerancjami. Jak wspomniałem ja różnic w pracy nie wyczulem żadnych jeżeli jakieś to na korzyść Recona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 18 minut temu, wkg napisał: PS: Rany, przełożenie 22/42 - użyłeś go kiedyś ? Zresztą tutaj nie tylko chodzi o 22/42 Bo bardzo często 22 świetnie pracowało z innymi, twardszymi przełożeniami na tej kasecie. Z drugiej strony zakres 11-42 świetnie pracował z duzym blatem 36t. W wielu przypadkach taki ukłąd zachowuje sie jak napęd 1x i spokojnie jesteśmy sie w stanie poratować wrzucając na chwilę 36/42 bez mieszania przodem. Oczywiście nie za długo, bo przekos łańcucha nas zabije, ale jak robi sie spokojnie, to wybieramy juz coś z 22t z przodu. Napęd 2x to po prostu komfort dobierania przełożeń i poza całą swą świetnością, może tez Ci spierdzielić zawody XC, gdzie tracisz dwa okrążenia wyciągając łańcuch zakleszczony miedzy blatami z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 (edytowane) Wiem Ja myśląc o idealnym dla mnie napędzie 2x (taki mam) widzę przód 38-26 a tył 11-42. Ewentualnie przód 38-24 lub 36-24 jeżeli ma być bardzo miękko. Mam kasetę 11-36 i 2 korby: 38-24 i 36-22 którą zakładam w góry od wielkiego święta. Tanio i lekko. 22/36 mi zupełnie wystarczy stąd pytanie czy Ty 22/42 w ogóle kiedyś użyłeś. Edytowane 16 Lipca 2020 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 51 minut temu, koksu12 napisał: Widziałeś ty czarny chrom? To nie jest żaden chrom tylko oksydowana (czerniona) stal. Oksyda nie poprawia właściwości mechanicznych i sama jest mało odporna na ścieranie. Nie będę się upierał czy na goleniach to chrom (w sensie metal). Jest to opisane tak: "Through electroplating an alloyed surface is formed to create an anti-corrosion coating (black film) on the component. Known as low-temp black chrome plating, this compound is chemically deposited on the product to prevent cracking or peeling, even under the varying conditions of extreme temperatures as well as repeated flexing and friction". Jest to robione póki co tylko w stanach i azji bo w UE zakazane jest użycie wymaganych odczynników. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareckik Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 31 minut temu, wkg napisał: stąd pytanie czy Ty 22/42 w ogóle kiedyś użyłeś. jak pisałem, zdarzyło sie, ale to naprawdę już ekstremalne sytuacje i raczej nie spotykane na codzień, chyba, że ktoś codziennie podjeżdża pod stok narciarski i jak wspomniałem, ten zakres kasety świetnie pracował z blatem 36. Co do Twojej propozycji zakupowej... na plus na pewno XT na manetkach SLX. Jest to jakaś opcja. Wizualnie jedynie trochę nie to, co bym chciał widzieć pod tyłkiem No nic, chyba jednak pozostanie opcja zakupu z Reconem i szybka podmiana na Rebe. Trwałość tych powłok na goleniach raczej mnie nie nastraja pozytywnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 Teraz, Mareckik napisał: Co do Twojej propozycji zakupowej... na plus na pewno XT na manetkach SLX. Jest to jakaś opcja. Wizualnie jedynie trochę nie to, co bym chciał widzieć pod tyłkiem Wiesz, CCC : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.