Skocz do zawartości

[11950] Merida BIG Nine 500 lite


hawkeye

Rekomendowane odpowiedzi

chudzinki ta wersja z filmiku chyba nie wystepowała w Polsce, wygląda,ze jest tam kaseta slx u nas było deore ale to pewnie nawet nie 100 g i zgadza się  moimi pomiarami. Poza tym nawet niezły podkład muzyczny, wpadł mi w ucho😄

marcin_ostrów  Świetny kolor ramy, z którego to roku?To nie jest aluminium prawda? No i amor marzenie...ehh😄ja na razie cały czas na fabrycznym ale marzy mi się ten lub chociaż reba. w ogóle świetny wynik uzyskałeś czy tam uzyskasz. Podzieliłbyś się specyfikacją? tzn tego czego nie widać na fotce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Big Nine 3000 , chyba 2022. Wungiel a nie alu. 

Hample slx m7000 , koła DT XR1650 , opony to x king i race king , amor sid sl , naped Deore 12 z przerzutką xt , siodełko seria , sztyca jakas lżejsza ze speca , kiera seria , tarcze xt . Tak w skrócie :) W planach kaseta x0 , korba xx1 , dętki lateks/mleko ,  kiera Progress karbon. Na końcu może jeszcze sztyca i siodełko od majfrendów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co było już trochę zmian, ale dużo z wagi nie zbiłem. Wpadły nowe koła, ale w stosunku do fabrycznych uzysk żaden, bardziej chodziło mi o pozbycie się plasteliny. Poza tym jeżdżę na dętkach i ciężkich oponach Wolfpacka, tu już bym jakieś 300g mógł urwać, na samej zmianie opon plus jakieś lajtowe dętki kolejne 100g. Na sztycy urwałem 150g, na siodle ze 100, na łańcuchu 150, czeka jeszcze w kolejce wymiana korby, przerzutki przód i kiedyś kasety jak się zużyje. Ale na tym może zejdzie z pół kilo. Rower waży teraz 13 kg, więc zejście do 12,5 jest w zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin_ostrów  Mi też się te kierownice spodobały o ile o tych samych mowimy taka ze zintegrowanym mostkiem? ale mam dylemat, bo nie dość,że drogie to nie wiem jak na codzień by się sprawdzała tj przy dodatkach typu lampki, liczniki, paśniki,lemondki,rogi. Ja tego roweru używam do wszystkiego i w zależności od aktualnych potrzeb czasem doczepiam torby innym razem bagażnik i sakwy a jeszcze innym zdejmuje wszysko wymieniam koła i jadę na zawody. Więc rower jeździ szybkie krótkie maratony, dłuższe wypady , wycieczki kilkudniowe a w wakacje po górach.

Widziałem w necie jakiś film od gościa co kupił taką z Chin i chwali a cena naprawdę świetna-nie wiem czy temu ufać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalr75  To zależy czy Ci na tym zależy😄tzn na tej niższej wadze. Bo jeśli nieszczególnie to nie ma sensu zbijać. Mój większość roku waży ok 16😄Tylko na zawody go odchudzam i nawet nie to,że wierze,iż to da mi plus 15 miesc w stawce. Bardziej pscyhicznie sobie wmawiam,że bedzie lżej. Pierwsze chwile są odczuwalne-czuje,że rower inaczej się zbiera i lżej podjeżdża ale po kilku km maratonu juz to uczucie znika😄

 marcin_ostrów dzięki za info, zawsze to kolejna wiedza o lekkim komponencie którego nie znałem, wygląda naprawdę nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przecietnymój rower jest do wszystkiego, jeżdżę nim do pracy, jakieś ultra po 250km+, ale też na bikepacking w góry z obciążeniem. Musi być wytrzymały, dlatego kupiłem alu a nie karbon. Wiesz, fajnie by było żeby ważył jak najmniej, akurat mam punkt odniesienia bo ma drugi rower na 27,5 o wadze 11,7 i jest fajnie lekki. Dlatego gdyby się z Meridą udało zejść w okolice 12kg byłoby fajnie. Ale za dużo to kosztuje a uzysk żaden, tym bardziej że ta Merida w fabrycznym konfigu jest fajnie szybka i dynamiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Przecietny napisał:

michalr75  wiesz wydaje mi się,że w jednej chwii widać na ramie rozmiar L sam początek pierwsze 10 sekund i rura podsiodlowa. Prawdopodobnie masz racje z tym napędem. Ciekawe z któego roku to model.

obejrzałem jeszcze raz ten film:

rozmiar L

Deore 6000 2x10 Boost

heble Shimano, pewnie mt200

Model tegoroczny który posiadam jest dokładnie na tej samej ramie, ale ma hamulce Tektro, napęd 2x11 Deore 5100 i waży z pedałami 540 jakieś 13,5 kg. Jako że wymieniałem ostatnio koła to fabryczne Merida Comp zostały zważone i wyszło 2050 g za komplet. Jak ktoś potrzebuje koła do ścigania to tutaj może oszczędzić jakieś 500g, plus może drugie 500 jak zaloży lekkie opony i będzie jeździł na mleku. Ja tak jak wspomniałem, poświęciłem wagę na rzecz trwałości, więc uzysk był na poziomie 250g na samych kołach, ale mam sztywne DT'ki na piastach straight pull ze 108-wym systemem zapadek. Jeździ to zdecydowanie lepiej niż fabryka, kosztuje dużo ale warto dla samej efektywności kręcenia. 

A co do maratonów to jak jeszcze startowałem to jeden z lepszych wyników wykręciłem na ciężkim trailowym klocku z pełnym zawieszeniem, pewnie ważyło to ze 14,5kg. Więc to nie rower czyni zawodnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orbea alma m50 z Judy, Deore, na piastach shimano, wazy w L 12.5kg.

7 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

A ja się w ogóle nie dziwię. Nie widziałem sztywniaka do xc z Markhorem , osprzętem deore i kołami na piastach Shimano poniżej 13 kg , z Judy Silver limit to 13.5 :D Do tego pancerne i nielekkie rurki Meridy , opony drut ....no 13.5 jak najbardziej realne 

Tak dodajac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Judy Silver to waga katalogowa 2300g  a jakis sid b4 to okolo 1600g, zatem samym widelczykiem urywamy 0.7kg, mozna kupic nowy za 1600pln stary sprzedac za 500pln...zmienismy korbe na Slx doplacajac z 200-300pln urywajac ze 100g, sztyce, kierownice na carbon urywajac 200g w sumie i juz mamy kilo z gorka za 2tys pln.

Zostaja koła z drozszych i moze siodło na ktirym mozna pewnie zyskac ze 100g z tanszych

Dla mnie prog przyzwoitosci dla niedrogiego (do 10tys pln w sumie) xc ht to ponizej 12kg.

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 500 Lite z 2018r. (alu) rozmiar M

napęd deore M6000 1x10 (fabrycznie 2x10)

amor Reba 15x100 (2021)

koła DT XR361, piasty dt350, i szprychy cx ray

dętki

hamulce MT500

waga: około: 11,1 kg więc spoko, a jeszcze planuje kompletny napęd M8000 1x11, sztyca karbon, tubeless... 

W dniu 18.11.2023 o 08:35, player123 napisał:

a jakis sid b4 to okolo 1600g,

REBA 2021 15x100 waży ciut poniżej 1600g...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michal2008 napisał:

Ja mam 500 Lite z 2018r. (alu) rozmiar M

napęd deore M6000 1x10 (fabrycznie 2x10)

amor Reba 15x100 (2021)

koła DT XR361, piasty dt350, i szprychy cx ray

dętki

hamulce MT500

waga: około: 11,1 kg więc spoko, a jeszcze planuje kompletny napęd M8000 1x11, sztyca karbon, tubeless... 

REBA 2021 15x100 waży ciut poniżej 1600g...

500g na samym amortyzatorze można urwać, wsadzić opony non-tubeless z lekkimi dętkami i tu kolejne 500g, zredukować napęd do 1x i tak dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...