Menor Napisano 9 Lipca 2020 Napisano 9 Lipca 2020 Witam czy ktos mial styczność z piasta authora xenon disc? Rozebralem wszystko co moglem i nie mam pojecia dlaczego oska dalej jest w srodku. Nie wiem czy musze coś jeszcze rozkrecic czy po prostu ja wybic jakimś mlotkiem? Probowalem ja troche walic, ale ani rusz, nie chce jakos mocniej sie przykladac bo nie wiem ktora strona ma wyjsc. Od strony bębenka widze jakies dwie blaszki, ale nie chcą wyjść, i nie wiem do czego one służą.
Lawstorant Napisano 9 Lipca 2020 Napisano 9 Lipca 2020 Za łożyskami ośka ma pewnie zgrubienie i nie wyciągniesz jej bez wybicia łożyska.
Menor Napisano 9 Lipca 2020 Autor Napisano 9 Lipca 2020 10 godzin temu, Lawstorant napisał: Za łożyskami ośka ma pewnie zgrubienie i nie wyciągniesz jej bez wybicia łożyska. Jak mam wybic lozysko, skoro jest tam oska?
Lawstorant Napisano 9 Lipca 2020 Napisano 9 Lipca 2020 Bijesz ośkę i wybija ona łożysko. Tylko od razu mówię, że wybijanie łożyska uszkadza je w pewnym stopniu.
Menor Napisano 9 Lipca 2020 Autor Napisano 9 Lipca 2020 Lozyska sa do wymiany, wiec o to sie nie martwie. Z ktorej strony mam bic w ta oske?
Lawstorant Napisano 9 Lipca 2020 Napisano 9 Lipca 2020 Z której akurat złapiesz, zwykle to nie ma różnicy. W sumie to i czasami robią to inaczej i da się wybić ośkę bez łożysk ale no bez walnięcia się nie przekonasz.
Menor Napisano 10 Lipca 2020 Autor Napisano 10 Lipca 2020 Dobra udalo mi sie wybic ośkę, i teraz ma ktos jakis pomysł, jak sciagnac bębenek?
cervandes Napisano 10 Lipca 2020 Napisano 10 Lipca 2020 Chcesz go odkręcić od piasty? Zapewne imbus głęboko w dziurze. Chcesz go rozebrać do serwisu? Nie musisz go odkręcać. Kluczem do bębenka Shimano odkręcisz ten pierścień z dwiema wypustkami. Awaryjnie możesz dorobić klucz z płaskownika. Widzisz na zdjęciu we wnętrzu bębenka na górze i na dole takie 5mm ząbki? No to to kręcisz, tylko już nie pamiętam, czy tam jest prawy czy lewy gwint. Logika podpowiada, że lewy, czyli odkręcasz w prawo. I tam będzie ze 60 kulek, więc najpierw koło na płasko, odkręcasz ten pierścień, podnosisz go, liczysz kulki i dopiero zdejmujesz bębenek. Bo zdarzają się piasty, gdzie liczba kulek jest parzysta, ale nie znaczy to wcale, że ich rozkład na stronę wewnętrzną i zewnętrzną jest po równo. A jak dasz ich nieprawidłową ilość, to będzie piasta źle działała... Ew możesz rozważyć serwis bębenka metodą parktoola. Odkręcić od piasty, wymoczyć na wszystkie sposoby w benzynach, alkoholach czy innych ropach a potem nasączyć olejem przekładniowym. Taka metoda bez rozbierania, którą ja w mojej ostatniej piaście z kuleczkami bardzo polubiłem.
szumi524 Napisano 13 Grudnia 2020 Napisano 13 Grudnia 2020 Cześć, Mam też tę piastę (Author Xenon Disc), a także zagwozdkę, jak odkręcić bębenek? Właściwie, to chcę wymienić łożyska w piaście, a także wymienić bębenek, który wygląda następująco: W środku nie ma otworu na imbus, jest po prostu okrągły: Mniemam, że skoro ten kołnierz ma wyżłobienia, to jest do tego specjalny klucz (a może się mylę) - ja takiego nie znalazłem. Rozumiem, że żeby wyciągnąć łożyska piasty, to trzeba uderzyć w ośkę zapewne ma zgrubienie na środku - przynajmniej przednia tak miała (gdyż przód też mam xenon disc i też wymieniałem łożyska). Więc idąc tym tropem, należy wyciągnąć łożyska po przeciwnej stronie bębenka, czyli od strony tarczy. Tylko jeśli są łożyska po drugiej stronie - przy bębenku, to mi zasłoni ten kołnierz z tymi wyżłobieniami. Proszę o jakąś sugestię lub konkretną odpowiedź, w jaki sposób można odkręcić bębenek od piasty? Z góry dziękuję. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.