Skocz do zawartości

[Dętka] Wentyl Presta -Ucieka powietrze


mnichmark

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam następujący problem. Rower dłuższy czas był nie używany. W obu kołach nie ma powietrza. Odkręciłem nakrętkę zaworu ( na tyle na ile się dała ) wkręciłem redukcje na pompkę samochodową. Dętka się pompuje jednak gdy przestaje pompować zawór przepuszcza powietrze. Gdy zdejme przejściówkę i zakręcę nakrętkę zaworu jest to samo. Tak samo dzieje się w obu dętkach. Czy coś robię nie tak ? Czy oba zawory są zepsute ? Czy da rade je jakoś naprawić , czy już obie dętki są do wyrzucenia? Przesyłam zdjęcie zaworu i przejściówki. 

wentyl.jpg

przejsciówka.jpg

Napisano

Jak jestes pewien, ze po zdjeciu przejsciowki zawor jest dobrze zakrecony, to nie ma co kombinowac, kup nowe detki. Detki, ktore maja wykrecane zaworki w wentylach daja nieco wiecej mozliwosci zadzialania w takiej sytuacji ale tu masz niewykrecany zawor.

Napisano

A jak to wygląda pod względem technicznym, zakładając że zawór jest sprawny, czy powietrze ucieka jeśli :

- Odłączę pompkę , ale przejściówka jest jeszcze nakręcona ?

-  Odłączę pompkę i odkręcę przejściówkę ale nie dokręcę nakrętki zaworu ?

Napisano

Jak przejsciowka w jakis sposob wciska zawor, otwierajac go, powietrze bedzie uchodzic.

Przy sprawnym zaworku, nawet gdy jest odkrecony, cisnienie wew detki powinno zamknac go. 

Napisano
22 minuty temu, kipcior napisał:

Z przejściówką można nawet jeździć i nic nie powinno schodzić. Ale presta potrafi się psuć od samego patrzenia na nią.

Co tam ma sie psuc? Nigdy nie mialem zadnych problemow z tym typem wentyla w kazdej jego aplikacji, detka, szytka tubless. Rowniez sadzac po tym co mozna zaobserwowac u innych, gdzie w 100% sa presty, tez nie widze zadnych powodow do stawiania podobnych stwierdzen.

Napisano

 

48 minut temu, 1415chris napisał:

Rowniez sadzac po tym co mozna zaobserwowac u innych, gdzie w 100% sa presty

Wszędzie są presty, bo praktycznie nie ma dzisiaj rowerów bez tego. 

Rdzeń zaworu bardzo łatwo pokrzywić i można tak utracić szczelność. A da się to pokrzywić używając pompki do presty, dlatego lepiej użyć przejściówki. Niektórzy, m.in. Continental robą wymienne zawory, ciekawe czemu... A znowu mając wymienny zawór i nakręcając taką przejściówkę można się zirytować jak się ją odkręci razem z zaworem, co jest wręcz nagminne. To nie jest dobre rozwiązanie i tyle.

Napisano

To jest dobre rozwiazanie, tylko trzeba umiec sie z tym obchodzic, jak ze wszystkim, a nie podchodzic do tematu na pale.

Przejsciowki? Po jakiego takie kombinacje? Kupujesz pompke z wezykiem i nic ci sie nie bedzie wyginac. Po co wymienne zaworki w wentylach? A no po to chociazby zeby mozna bylo uzyc przedluzki w wyzszych obreczach i zalac detke/opone uszczelniaczem kiedy to jest potrzebne.

Odkrecajace sie zaworki, tu tez jest banalne rozwiazanie, dokrec porzadnie taki zaworek, to nic ci sie nie bedzie wykrecac. 

 

  • Mod Team
Napisano

Oj, z prestami to miałem ciężkie przeprawy : od problemów z pompowaniem, po szybszą niż przy zaworach samochodowych utratę ciśnienia...
Mam to już poniekąd obcykane : wykręcam delikatnie końcówkę wentyla, a następnie pompuję pompką z wężykiem, dzięki czemu nie ma efektu walki z maszynką, i powietrze mi na koniec nie ucieka.
W przeszłości bywało, że musiałem pompować od nowa - czasami była to wina maszynki, a czasem moja, kiedy coś mnie podkusiło, żeby jeszcze trochę podpompować, a potem okazywało się, że ciśninie jest niższe niż przed poprawką... :wallbash::angry2:
Ogólnie uważam prestę za rodzaj rowerowego dziadostwa, a na pewno potrafi mocno uprzykrzyć życie w pewnych okolicznościach - choćby luzowanie się końcówki przy pompowaniu, co równa się utracie ciśnienia...
Zaobserwowałem też dużo większy spadek ciśnienia w porównaniu do samochodówek - w ciągu kilku miesięcy przy preście raczej będzie flak, a przy auto zejdzie o wiele mniej powietrza.
Dętki nie mają nic do tego - sprawdzone na kilku zestawach.
Chyba, że mam jakiegoś pecha, aczkolwiek przypuszczam, że wątpię ;)

Reasumując : pompka z wężykiem jest wysoce porządana przy tym dziadowskim wentylu :yes:

Napisano

To mi caly czas brzmi na albo niezbyt umiejetne obchodzenie sie z tym typem wentyla albo na stosowanie kiepskich pompek/glowic.

Zupelnie nie rozumiem, jak przy probie dopompowania mozna skonczyc na mniejszym cisnieniu niz przed rozpoczeciem operacji. To w schraderze trzeba mechaniczne zwolnic zawor i tu istnieje wieksze ryzyko utraty cisnienia w trakcie pompowania, sciagania glowicy. W prescie robi to roznica cisnien pomiedzy detka a cisnieniem w wezyku pompki. 

Luzowanie sie zaworkow, to tylko lenistwo obslugujacego. Pisalem, wystarczy to dokrecic i nie ma problemu albo uzywac odpowiednich glowic. Ale nawet jak nie sa to nakrecane glowice, to dobra praktyka jest zawsze sprawdzenie czy zaworek jest odpowiednio dokrecony, oczywiscie w wentylach gdzie taki zawor jest wykrecany.

Z doswiadczen trzeba wyciagac wnioski. Mi tez lata temu, w terenie zdazylo sie po wymianie detki odkrecajac wezyk odkrecic zaworek w przedluzce szytki i go stracic w gaszczach przyrody. Ale ostatnia rzecza jaka by mi przyszla do glowy to pisanie, ze to daremne rozwiazanie. Od tego momentu dokrecam zaworki. Potem przez lata uzywalem pompek z nakrecana glowica i nigdy juz nie mialem sytuacji, gdzie wykrecilem zawor.

Poza tym, schrader jest ciezszy, grubszy (oslabianie obreczy wiercac wieksza dziure), kompletnie nie nadajacy sie do stosowania przedluzek, podobnie z tubless, nie jest dobry do wysokich cisnien, jakie mamy w oponach szosowych i jest bardziej podatny na utrate cisnienia przy pompowaniu (mechaniczny zawor). Ogolnie same superlatywy. Chyba nie bez powodu w swiecie rowerowym presta tak dominuje swoja obecnoscia. 

Do presta lepsze sa glowice, ktore zaciskaja sie na wentylu, jakosc i sposob rozwiazania glowicy, tez ma tu swoje znaczenie. Przy nakrecanych istnieje ryzyko wykrecenia wentyla, w detkach, ktore maja taki wentyl wykrecany. Oczywiscie mozna temu zaradzic poprzez dodatkowy pomyslunek w postaci sprawdzenia i dokrecenia zaworka.

Jak moj dorastajacy syn radzi sobie z pompowaniem presty, bez ww problemow, to cos to musi oznaczac :P

 

Napisano

Od siebie napisze iż rower ma jakieś 20 lat. Przez ten czas nie wymieniałem nigdy opon i nie przypominam sobie abym też dętkę zmieniał. Dlatego zaskoczyło mnie że po 20 latach obie dętki popsuły się razem w tym samym czasie. Przez ten czas nie miałem żadnego problemu ani z samą dętką ani z tym zaworem. Obejrzałem dziś opony i się okazało że w niektórych miejscach są już pęknięte, nie zmienia to jednak faktu ze powietrze puszcza sam wentyl.

Czeka mnie więc wymiana i opon i dętek. Na aktualnej oponie jest Opis :  MICHELIN 47-559     26 X 1.95    HOT

I tu pytanie.

Przy pierwszym oznaczeniu :

47- 559

47- szerokość opony

559- Wielkość opony

Przy drugim oznaczeniu :

26 - Wielkość opony

2.0 - Szerokość opony

 

Rozumiem że wielkość opony to w moim przypadku musi być 559 lub 26 ( w przypadku drugiego rodzaju oznaczenia ) i uzależnione jest to od średnicy felgi. Natomiast drugi parametr to szerokość opony i tu mogę wybrać sobie inną szerokość. Jaka jest więc % tolerancja +/- w jakiej mogę wybierać szerokość opony ?

Napisano
1 godzinę temu, mnichmark napisał:

Jaka jest więc % tolerancja +/- w jakiej mogę wybierać szerokość opony ?

Zależy co się w rowerze zmieści

Napisano

Po wyjęciu dętki z opony okazało się iż w jednej był częściowo oderwany wentyl natomiast druga po wyjęciu dała się napompować i jest szczelna natomiast po napompowaniu przy samym wentylu tworzy się ,, guz ,,.

dętka.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witajcie.

Nie chcę zakładać nowego tematu zatem podłączę się tutaj.

Założyłem nową dętkę, opona także była nowa. Napompowałem około 7 barów powietrza. Zostawiłem rower aby sprawdzić czy powietrze będzie schodziło.  Niestety po około godzinie od założenia i napompowania powietrze zeszło. Po rozebraniu koła okazało się że jest dziura około 1cm długości w niedalekiej odległości od wentyla. Poradźcie PROSZĘ co może być przyczyną ? Czy niewłaściwie składam koło ?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...