tomek6544842 Napisano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2020 Hej, Planuję serwis amortyzatora i potrzebuję zamówić uszczelki. Czy warto dopłacać ponad 100zł do uszczelek SKF (ewentualnie enduro seals) względem zwykłych Rock Shox? Czytałem tutaj i w internecie, że w nowszych SIDach po roku 2016 są już właśnie uszczelki SKF. Z Recona silver SIDa nie zrobię, ale zawsze można próbować amortyzator to RS Recon Silver z tłumikiem TurnKey. Rocznik 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2020 W tym przypadku nie warto. Stalowe golenie skutecznie ograniczają czułość i uszczelki niewiele pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2020 To się podłączę: a do Reby warto ? i jak właściwie uszczelki mają się do czułości ? Myślałem, że tylko mają uszczelniać ale o amortyzatorach to wiem tyle, że raz na rok trzeba dać do przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Tarcie. Lepsze uszczelki mają mniejsze. Tu masz ładnie to zobrazowane w teście uszczelek SKF vs Racing Bros: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Niczego ten test nie dowodzi. Kompletnie niczego. Bo podstawowa sprawa, to jakość uszczelnienia. Wystarczy, że z mniejszą siłą uszczelka oplata golenie, przez co wiele, wiele więcej syfu dostaje się pod wargę i golenie są niszczone przez tarcie brudem. Chyba jedyny test jaki można przeprowadzić, taki realny - to założyć jedną uszczelkę ori, drugą zamiennik i po czasie sprawdzić jak wyglądają gąbki i co się dzieje pod wargami. Wtedy można myśleć o temacie czułości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Akurat i SKF i Racing Brosy uszczelniają bardzo dobrze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koksu12 Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 8 godzin temu, Dokumosa napisał: W tym przypadku nie warto. Stalowe golenie skutecznie ograniczają czułość i uszczelki niewiele pomogą. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Bo nie są tak gładkie, jak polerowana anoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 3 godziny temu, sznib napisał: Tarcie. Lepsze uszczelki mają mniejsze. Tu masz ładnie to zobrazowane w teście uszczelek SKF vs Racing Bros: I są lepsze od oryginalnych Reby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Są lepsze od tych fabrycznych w rebie, czy reconie. Czy jest sens to sobie trzeba samemu odpowiedzieć - to koszt 3 basic service-kitów fabrycznych. Czułość jednemu wzrośnie istotnie, innemu nic bo i tak jezdzi na zbht duzym ciśnieniu. Te uszczelki + zastąpienie w sprężynie pm600 smarem dynamic seal zmieszanym z olejem 0w30 wg producenta poprawia czułość o 20%. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Czerwca 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Ja mam RacingBrosy, zmieniłem bo oryginalne były już popękane, więc musiałem. Tarcie mają wyraźnie mniejsze, bo obie nakładałem na lagę amora i suwałem po ladze, czuć było że oryginały stawiają większy opór. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 W dniu 30.06.2020 o 15:44, Dokumosa napisał: zastąpienie w sprężynie pm600 smarem dynamic seal zmieszanym z olejem 0w30 Hej. Masz tu na myśli olej silnikowy 0w30 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Nie. Mam na myśli olej RockShox 0w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztorm Napisano 30 Września 2022 Udostępnij Napisano 30 Września 2022 W dniu 30.06.2020 o 15:44, Dokumosa napisał: Te uszczelki + zastąpienie w sprężynie pm600 smarem dynamic seal zmieszanym z olejem 0w30 wg producenta poprawia czułość o 20%. W jakich proporcjach to mieszać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Września 2022 Udostępnij Napisano 30 Września 2022 Sam się miesza. Smarujesz oring i tłok montujesz i zalewasz od góry 3ml oleju. Swoją drogą rs fabrycznie już montuje w lepsiejszych widłach uszczelki skf ultra-low friction. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 1 Października 2022 Udostępnij Napisano 1 Października 2022 a potem i tak caly efekt ginie przez zbyt mocno stłumione tłumiki albo problemy z ciasnymi tulejami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.