Skocz do zawartości

[Zakup elektryka] Używany fabryczny czy konwersja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
od ponad roku głowie się nad zakupem/złożeniem roweru elektrycznego. 
Dużo jeszcze na rowerze a silnik ma mi pomóc robić dłuższe dystanse i pokonywać cięższy teren. 
Mam sporo zagwozdek i dylematów, z którymi może będziecie w stanie mi pomóc. 
Na wstępie dodam ze przeczytałem (w kilku podejściach) większość wątku dotyczącego silnika TSDZ2 i otwartego oprogramowania do niego. Do tego jeździłem na rowerze Trek Powerfly FS z silnikiem boscha i zachwycił mnie, ale cena odstraszyła...

Przechodząc do meridum, krótkie pytanie co lepiej kupić (w grę wchodzi sprzęt używany):
* elektryka np Trek powerfly FS/Cube hybrid stereo z silnikiem bosch cx performance - koszt ok 9-12k za sensowną uzywkę 
* full na kołach 27,5/29 i do tego tsdz2 i bateria - koszt 4-6k za rower (używka) + ok 3k za elektryfikację (liczę z górką, bo zawsze coś dojdzie) - sumarycznie 7-9k

Bardziej podobają mi się fabryczne sprzęty, ale..... i tutaj podam moje wątpilwości

Fabryczny:
* wyższa cena (??? - ale czy na serwisie silnika przez 2-3 lata to się nie zwróci?)
* serwisowanie silnika/ części zamienne do silnika/wyświetlacza itp to jest duży koszt lub wielka niewiadoma - z drugiej strony wg. producenta bosch ma serwis po 35k km.... 
* jak zepsuje mi się silnik w elektryku fabrycznym to koszt wymiany/naprawy może być kosmiczny lub niemożliwy - może ktoś wie ile może to kosztować i czy nie ma problemów np. z wymianą silnika. Natomiast w przypadku dołożenia silnika tsdz2 demontuje go i mam normalny rower.
* za to jeden z największych plusów to jego bezpobsługować, nic nie trzeba wgrywać, brak wymaganego smarowania/przeglądów co np, 1k km

"Składak":
* czytając  o tsdz2 dochodze do wniosku że silnik trzeba raz na 3-4 msc (1k km) rozebrać, przesmarować, co jakiś czas sprawdzić stan łożysk, wymienić coś. Czyli jest przy nim dużo "zabawy". Problemem nie jest to że nie jestem w stanie technicznie tego zrobić, ale czas i ryzyko to żę w najmniej oczekiwanym momencie coś się zepsuje.
* licząc częstotliwość napraw/wymiany części zastanawiam się czy po jakimś czasie (np. 10 k km) cena nie przekroczy roweru fabrycznego
* przegrzewanie się
* kolejne wady to kable, wystające części, latająca bateria, spadający łańcuch itp
* nie wiem czy to potrzebne, ale częste zmiany softu czyli kolejne godziny w serwis
* z drugiej strony, jak pisałem wcześniej , jak coś się stanie z silnikiem to po prostu go demontuje i mam rower który mogę używać/sprzedać
* jak mi się znudzi jeżdżenie z silnikiem to mniejszy problem bo mogę go zdemontować/przełożyć do innego roweru

Wiem ze może lakonicznie i trochę hasła rzucałem, ale nie chciałem się jeszcze bardziej rozpisywać. Zakładam ze każdy będący w temacie będzie wiedział o co mi chodzi i będziecie w stanie mi pomóc przy wyborze. To znaczy rozwiać lub potwierdzić obawy.

Z góry dzięki za pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z całą pewnością fabryczny elektryk będzie bardziej "bezobsługowy" i ładniejszy (w większości przypadków).

Myśląc o TSDZ2 musisz pamiętać, że nie jest to silnik bezawaryjny. Kwota 3k którą założyłeś zależy w głównej mierze od baterii. Nie jest ona kwotą na wyrost. Warto też zmienić jego oprogramowanie, a to wymaga zmiany wyświetlacza - no i generuje koszty. Wówczas jednak odczucia z jazdy nie odbiegają od tych z silnikiem np. Boscha. 
Generalnie, jeśli lubisz majsterkować i masz czas  - możesz pomyśleć nad TSDZ2 lub innym MIDem. Jeśli wydaje Ci się że montaż będzie polegał na wykonywaniu kolejnych kroków zgodnie z instrukcją, to możesz się przeliczyć, bo bardzo często wymaga dodatkowych własnych patentów. 
Warto też wcześniej zaopatrzyć się w części zapasowe do silnika, które z uwagi na wysyłkę z Chin - nie przyjdą w ciągu kilku dni, a w przypadku gdy np. uszkodzisz niebieską zębatkę, będziesz uziemiony na długo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...