Skocz do zawartości

[2021] Specialized Epic FS


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

Jak łatwo było przewidzieć będziemy mieć nowego fulla Speca do XC. Podobnie jak inne marki Amerykanie idą w dwie wersje; jedna typowa wyścigowa, druga trochę bardziej "wyluzowana"

To co na pewno przykuwa uwagę na pierwszy rzut oka to geometria i wartości kątów przy główce czy podsiodłówce widziane do tej pory w rowerach trailowych:

- 67.5° kąt główki dla wersji wyścigowej, dla porównania tyle ma Canyon Neuron, a wyścigowy Lux Niemców ma 70° !

- 75.5° kąt podsiodłówki - również bardzo stromo w porównaniu do konkurencji, 

Niska jest również waga - w najwyższej wersji rama z damperem waży niespełna 1900g dla rozmiaru M.

Gotowy S Works to okolice 9,5kg.

 

https://www.pinkbike.com/news/first-look-2021-specialized-epic-and-epic-evo.html

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Sabarolus napisał:

Tutaj to nawet Trek wypada korzystnie.

Poczekaj na ceny 2021. :)

Trek już wrzuca co jakiś czas nową grupę modeli 2021, ceny przeważnie +15% względem obecnego rocznika. Nawet jakby sami nie podnosili cen, to kurs dolara zrobił swoje. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy- geometria szczególnie wysokośc bb dla mnie nawet ważniejsza od kata głowki 
          - lepsze wyposażenie, nie trzeba na starcie wymieniać połowy osprzetu jak w modelu 2018-20

minusy- wyglad, brak charakterystycznego dla speca górnego trójkata, górna rura nie biegnie równolegle do dampera co wyglada słabo, oraz od strony                                      użytkowania  również powoduje  wyższy przekrok, 
 
              -brak wersji aluminiowej, szkoda bo przy podobnym budżecie do fulla karbonowego ze śreniego poziomu ok 15-17tys, wychodził znacznie korzystniej                     wagowo,
               byc moze nie oplacało sie uruchamiać osobnej linii produkcyjnej dla alu 

             - sztyca z offsetem, ciezsza od sztycy bez offsetu oraz mniejszy wybór przy próbie wymiany na inną, nie za bardzo rozumiem po co zwiekszyli kąt rury                     podsiołowej, mogli zostawić kąt taki jak w poprzednim modelu i zastosować sztyce bez offsetu, efekt byłby ten sam 

             -  przy compie znowu Reba bez manetki blokady

 Wyższe ceny, dla kogoś kto lubi braina lub jest fanem marki chyba nie będą miały dużego znaczenia. Dla pozostałych oferta stała się jeszcze mniej       konkurencyjna, taki Scott wypada znacznie lepiej, mimo że zaprojektowany nawet wcześniej niż poprzedni   epic już miał  kat gł ramy 68,5. 
       
 Nie wiem dlaczego w rozmiarówce podają np rozm XL od 185cm. Przy takim wzroście na poprzednim modelu odczucie takie jakby jechało sie na wielkiej             krowie ( i nie chodzi o  duży reach ale całokształt geometrii ) ze znacznie ograniczonymi możliwościami manewrowymi, a epic 2021 jest jeszcze większy.

       wagi ram zródło bikerumor

       Epic S-Works/ SRAM AXS – Complete bike: 21.5lb (Medium)
       S-Works Epic frameset: 1869g
       Epic Pro: 1947g
       S-Works Epic EVO: 1659g
       Epic EVO Pro: 1759g

       Wynika z tego że rama S-Works jest 80-100g lżejsza od zwykłej karbonowej, a dodatkowy czujnik brain z przewodem wazy 200g. 

Edytowane przez look285
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...